MariaPiesen

Det der søvn ?

18 indlæg i dette emne

Eigil på 17mdr sover endnu ikke igennem. Og jeg er da ved at kunne mærke at jeg begynder at have behov for mere søvn. 

 

En typisk aften/nat ser sådan ud herhjemme. 

Kl. 19.30 Eigil puttes

kl. 20(nogle ganeg 20.30) Eigil sover

kl 22 Eigil vågner og vil ofte have vand(som vi virkelig prøver at få vænnet ham af med)

kl. 22.30 Eigil sover igen

Mellem 01 og 02. så vågner han igen og vil have vand. og skal som regel skiftes(trods det at vi bruger en str størrelse ble om natten)

kl. 04 sover han igen(og det er ofte først når jeg opgiver kampen og tager ham ind i min seng/lægger på gulvet inde ved ham)

kl. 06.30 skal han op tirsdag, onsdag og torsdag, da jeg møder tidligt der. Og mandag og fredag står han først op kl. 07.30(ofte først klokken 08.)

 

Nogle der har tips/ideer til at få ham til at sove bedre, og vænnes af med at drikke alt det vand om natten?

 

Det skal siges at samsovning er prøvet, og det gjorde faktisk det hele værre, da Eigil fik det alt alt for varmt på benene, og derved vågnede oftere og var svære at få til at sove igen.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville klart forslå samsovning :) måske i hver jeres seng, men klods op ad hinanden? Så du har tremmesengen ved siden af din seng? William vågner helt konsekvent 00 og 04, medmindre han sover med mig eller far ;) eller altså, han vågner sikkert stadigvæk, men han ser os og putter sig videre.

 

 

Give meget mere væske i løbet af dagen?

 

 

Virkelig virkelig prøve at undgå den pusling. Nogle bruger upandgo og har succes med det ved jeg. Hvad med et andet mærke? 2 størrelser op? Størrelse 6 kan virkelig indeholde MEGET. Selv med 117 natamninger i en alder af næsten 2, fik William ikke skiftet natteble :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kan man købe de indlæg man bruger til stofbleer og ligge ind i den almindelige ble :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 hours ago, Stephi-moren said:

Jeg ville klart forslå samsovning :) måske i hver jeres seng, men klods op ad hinanden? Så du har tremmesengen ved siden af din seng? William vågner helt konsekvent 00 og 04, medmindre han sover med mig eller far ;) eller altså, han vågner sikkert stadigvæk, men han ser os og putter sig videre.

 

 

Give meget mere væske i løbet af dagen?

 

 

Virkelig virkelig prøve at undgå den pusling. Nogle bruger upandgo og har succes med det ved jeg. Hvad med et andet mærke? 2 størrelser op? Størrelse 6 kan virkelig indeholde MEGET. Selv med 117 natamninger i en alder af næsten 2, fik William ikke skiftet natteble :) 

Samsovning er prøvet, både i vores(mig og Rasmus' seng) og hvor vi har hver vores seng. Han koger stadigvæk da soveværelset er lige ved siden af fyret.

 

Han får ekstremt meget væske gennem dagen, vi har prøvet en dag hvor vi har målt det op. Han får næsten 3 liter væske i løbet af en dag.

 

Og puslingen kan simpelthen ikke undgås vi har prøvet flere muligheder med de bleer, men han ender altid med at tisse igennem uden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener det var @Majs der også bøvlede med vand om natten - lavede hun egentlig ikke en tråd? :chin: Vi har også gjort en overgang, men det var relateret til hans øreproblemer dengang. Behovet stoppede hvertfald da han fik dræn :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, og så lige vildt skud i tågen.. havde han været voksen og drukket/tisset så meget havde jeg været bekymret for diabetes. Men det er sikkert bare en vane for ham eller noget andet helt harmløst :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Alina89 said:

Okay, og så lige vildt skud i tågen.. havde han været voksen og drukket/tisset så meget havde jeg været bekymret for diabetes. Men det er sikkert bare en vane for ham eller noget andet helt harmløst :kram2 

Vi har også snakket diabetes herhjemme, fordi svigerfar og svigermor har det,  men lægen har forklaret os at grunden til at han drikker så meget skyldes hans "brandsår", som jo ikke er brandsår længere, men de afgiver varme hele tiden. Så han har behov for væsken, for at holde væskeballancen i orden, når de afgiver så meget varme.

 

Eigil har fået dræn, men det har ikke rigtigt hjulpet i hvert fald ikke på væske delen, det har gjort så han sover nogle længere stræk, men ellers intet 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver rigtig god mening med brandsårene.. men så bliver det måske også rigtig svært at komme udenom, om natten? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

27 minutes ago, Alina89 said:

Det giver rigtig god mening med brandsårene.. men så bliver det måske også rigtig svært at komme udenom, om natten? :chin:

Ifølge Rigshospitalet burde det ikke være nødvendigt. De sagde nemlig at det eneste der ville være var/er pigmentfarveforandringer. Og at han ellers ville fungere som er normalt barn uden ekstra behov. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil han sove ovenpå en af jer hvis i sidder i en lænestol i mørke?

 

Niklas har os nogle trælse nætter og vil bestemt ikke sove sammen med mig....

 

Men sidste gang han vågnede for tidligt til at stå op der lå jeg i mørkt rum med ham ovenpå mig...og der var han rolig i forhold til at holde fest osv som han ellers kan finde på ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, girly1988 said:

Vil han sove ovenpå en af jer hvis i sidder i en lænestol i mørke?

 

Niklas har os nogle trælse nætter og vil bestemt ikke sove sammen med mig....

 

Men sidste gang han vågnede for tidligt til at stå op der lå jeg i mørkt rum med ham ovenpå mig...og der var han rolig i forhold til at holde fest osv som han ellers kan finde på ...

Nej det vil han ikke. Han kommer til at svede at for meget på benene. :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare give et kram :kram2 Silke Elia var rigtig gammel før hun ikke havde de opvågninger, hvor hun ikke krævede vand (faktisk er det ikke uadmindeligt at hun stadig gør det, men nu kan hun selv tage af sin drikkedunk)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke nogen gode forslag eller svar, men vil bare lige pippe om, at der er nogen børn, der bare er sådan, for det lyder fuldstændigt ligesom E, helt ned til, at han også skal skiftes, da han ellers tisser igennem. Borset fra vi giver mælk, og han jo er 4 mdr yngre. Nå ja, og så samsover vi. Dels fordi vi bor i en 2-værelses (lidt endnu) og dels fordi at jeg ikke gider bøje mig ned over tremmesengen for at give ham mælk, så han sover videre om natten :blush 

 

Vi giver mælk og ikke vand, fordi han bliver så sur at han rigtig vågner, hvis ikke han får sin mælk (og det magter jeg bare ikke).

 

Som sagt har jeg absolut ingen gode råd (men hvis du finder ud af noget, der virker, så må du meget gerne dele ;) ), men nogen gange hjælper det at vide, at man ikke er alene med problemstillingen tænker jeg :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 hours ago, louisevibe said:

Vil bare give et kram :kram2 Silke Elia var rigtig gammel før hun ikke havde de opvågninger, hvor hun ikke krævede vand (faktisk er det ikke uadmindeligt at hun stadig gør det, men nu kan hun selv tage af sin drikkedunk)

 

18 hours ago, roselein said:

Jeg har ikke nogen gode forslag eller svar, men vil bare lige pippe om, at der er nogen børn, der bare er sådan, for det lyder fuldstændigt ligesom E, helt ned til, at han også skal skiftes, da han ellers tisser igennem. Borset fra vi giver mælk, og han jo er 4 mdr yngre. Nå ja, og så samsover vi. Dels fordi vi bor i en 2-værelses (lidt endnu) og dels fordi at jeg ikke gider bøje mig ned over tremmesengen for at give ham mælk, så han sover videre om natten :blush 

 

Vi giver mælk og ikke vand, fordi han bliver så sur at han rigtig vågner, hvis ikke han får sin mælk (og det magter jeg bare ikke).

 

Som sagt har jeg absolut ingen gode råd (men hvis du finder ud af noget, der virker, så må du meget gerne dele ;) ), men nogen gange hjælper det at vide, at man ikke er alene med problemstillingen tænker jeg :kram2 

Hvor er det skønt at hører man ikke er ene i denne verden om det.. Det er bare fordi alle jeg kender, bliver ved med at sige at det er fuldstændigt unormalt at han har behov for så meget vand om natten, fordi der burde han sove. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores ældste sov først igennem natten da han var 3 år :( Han vågnede dog af drømme. Han drak/drikker meget om natten, men det er ikke noget problem efter at vi stillede en camelbak-drikkeflaske (Eddy kids) i hjørnet af hans tremmeseng. Det startede vi med da han var 1 år, og lige siden har han bare drukket af den om natten. 

 

Altså ingen gyldne råd herfra, men jeg ved hvor hårdt det er. Held og lykke med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i huset kan vi alt til det med når baby ikke vil falde i søvn. Vores ENDELIG først igennem da hun blev 2,5år og inden da var det en laaang kamp. At få baby til at sove kan for nogle nybagte forældre være en udfording, og jeg kan tydeligt huske det med vores først. (INGEN NATTESØVN) Det var godt nok hårdt de første par år, og forholdet kom virkeligt på en prøve :blink

 

Jeg fandt forresten en meget god artikel med 10 gode råd om hvordan du kan få babyen til at sove :)

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, det lyder som en ordentlig omgang, håber du finder ud af nogle gode løsninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vores den første begyndte at vågne flere gange om natten af uro og tørst, valgte vi simpelthen at skære den ene side af tremmesengen og skubbe den helt ind til vores seng. Det gav hende følelsen af samsovning uden at hverken hun eller vi skulle vågne flere gange af tumult eller varme. Det var dejligt:cool: Ift. det med at drikke vand om natten, vil jeg tilslutte mig millivanilli's kommentar henover, med drikkedunk i sengen. Det giver også dit barn en grad af selvstændighed, som gør det nemmere at have fx. bedsteforældre til at passe - selv når der er tænder på vej eller tigerspring igang. Et andet godt råd i forhold til at give tryghed er, at den forældre nærmest tremmesengen kan ligge en hånd på maven af bebs, for at give varmen (uden at overophede) og trygheden ved berøringen.

 

Det er de ovenstående ting her, som vi gør - men alt er selvfølgelig individuelt fra barn til barn og forælder til forælder. Prøv jer frem og mist ikke håbet. Han kommer nok til bedre søvn snarest.

Held og lykke, fra TrinePP - artikelskribent for EuroSteel  http://eurosteel2017.dk/blog/er-autocampere-sikrere-end-biler/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER