ceciliemariem

Forkert termin?

8 indlæg i dette emne

Hej damer:)

Ifølge min læge som beregner termin efter sidste menstruation, er jeg 5+6.

 

Da jeg kom hjem kom jeg dog i tanke om, at min sidste menstruation ikke varede så længe (mener min kæreste og jeg) og ikke var så voldsom i blødning, men gjorde møg ondt.

 

Jeg stoppede på ppiller d. 8/11 og fik herefter menstruation som jeg normalt ville have fået et par dage efter.

 

De næste uger havde jeg det MEGA skidt. Svimmel, træt, hovedpine, kvalme, men tænker det bare har været bivirkninger af at stoppe.

 

Jeg tog en test d.13 december der viste negativ og d.16 kom min "menstruation".

 

Mit spørgsmål er, om jeg godt kan være blevet gravid før lægens beregning selvom der har været blødning?

Er der nogen der har erfaring?:chin:

 

Hilsen en fortvivlet bk'er:blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan jo have haft aegloesning senere eller tidligere, saa ja, det kan godt vaere anderledes. 

 

Men for at man har noget faelles at rette ind efter rent lavpraktisk, saa har laegeverdenen opfundet det her terminssystem. Naar du har vaeret til NF-skanning, saa kan det vaere du har en ny termin, som regulerer for den slags. Det er normal praksis i Danmark :) 

 

Selv blev jeg sat en uge tilbage i termin, hvilket stemte meget god overens med at jeg taenkte tidlig aegloesning.   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først - tillykke med graviditeten :biglove

 

Du kan i princippet godt være blevet gravid og stadig have din blødning. 

Ved mig var der tvivl om det samme. Min læge sagde, at det kunne have været en implantationsblødning, som oftest er mere sparsom end en almindelig menstruationsblødning.

 

Men det skal I nok snart komme nærmere.:bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet kaldt til tidlig scanning om 1 time, så får vi heldigvis svar. Det er for svært og uroligt at vente:whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, ceciliemariem said:

Jeg er blevet kaldt til tidlig scanning om 1 time, så får vi heldigvis svar. Det er for svært og uroligt at vente:whistling

 

Spændende! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Desværre" kun 6+0, men i det mindste er der spirre. Synes bare tiden til 9 og 13 uge er laaaang:ninja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6+0 er da saa fint - tillykke :) 

 

Lov mig at nyde tiden :biglove 

 

Om den saa er lang, kvalm, whatever, nyd den. Jeg tillader mig at sige det fordi jeg baade har baaret min soen til termin og ogsaa har mistet lille spire i uge 9. Jeg vidste instinktivt, at der var noget glat, men jeg fortryder, at jeg ikke noed tiden med lille spire i de 9 uger, vi havde sammen. Vi var jo heldige at have de 9 uger sammen. It is not worth the worry, selvom det er svaert. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for din besked Camilla, din tankegang er helt sikkert værd at følge!

Vi skriver 6+4 idag og de sidste 3 dage har været meget kvalm.

Det var for tidligt ved lægen at se hjerteblink, men vi har bestilt tid på klinik i næste uge, hvor vi er 7+6, så det er vores næste delmål. Igen, tak :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER