GOB

Syg i forbindelse med implantation (IVF)

13 indlæg i dette emne

Jeg er i IVF-behandling og er i dag 3+2, og jeg oplevede noget meget underligt torsdag/fredag (2+6/3+0). Jeg begyndte at føle mig sløj torsdag eftermiddag med hovedpine og ondt i halsen. Det tog til i løbet af fredag og om aftenen følte jeg mig så syg og sikker på at jeg skulle ligge en uge under dynen med influenza, at jeg gik i seng kl. 20. Da jeg så vågnede lørdag morgen var jeg fuldstændig frisk. Ved nærmere eftertanke kan det måske være immunforsvaret der har sat ind i forbindelse med implantationen?
Og er det så godt eller skidt at jeg blev så syg? 

Er der nogen der har prøvet det samme og har været gravide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg prøvede noget tilsvarende, da jeg var gennem ICSI for et par år siden, og her blev jeg gravid med vores søn :) Der fik jeg sådan lidt feber agtige symptomer omk 3+1. Så det kan sagtens betyde gode nyheder. Jeg krydser for dig :goodluck:bd 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er for mange en fordel at være syg i den periode.  For så får immunforsvaret noget andet at bekæmpe end en graviditet som nogen ser som noget fremmed der skal bekæmpes. Jeg har selv været syg inden jeg fandt ud af at jeg var gravid og fik prednisolon i den første graviditet efter IVF at netop at sænke immunforsvaret så den lod en evt graviditet være i fred. 

 

Venter nu nr 2 så vær endelig ikke bekymret. Det er kun godt hvis du er lidt småsløj :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak til jer begge :kram2 Jeg tør ikke håbe på noget, da jeg er blevet så skuffet før, men når jeg googler kan jeg se, at der er en del der har oplevet det samme. 

@Sparklinrock vi må da næsten have BP-dag samtidig? Jeg har den 30. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, GOB said:

Tak til jer begge :kram2 Jeg tør ikke håbe på noget, da jeg er blevet så skuffet før, men når jeg googler kan jeg se, at der er en del der har oplevet det samme. 

@Sparklinrock vi må da næsten have BP-dag samtidig? Jeg har den 30. :)

Det har vi!! Jeg skal også have taget BP 30. jan - uhh, det bliver en lang uge :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 23/1/2017 at 6:39 AM, Sparklinrock said:

Det har vi!! Jeg skal også have taget BP 30. jan - uhh, det bliver en lang uge :D 

 

Ja, det bliver en virkelig lang uge :blink Jeg er dog ret sikker på, at jeg får menstruation før mandag, hvis jeg ikke er gravid, så jeg tror jeg tester selv. Og synes jeg har menstruationssmerter her til morgen. De startede lidt i går aftes, men den bør først komme fredag, hvis jeg har regnet rigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, GOB said:

 

Ja, det bliver en virkelig lang uge :blink Jeg er dog ret sikker på, at jeg får menstruation før mandag, hvis jeg ikke er gravid, så jeg tror jeg tester selv. Og synes jeg har menstruationssmerter her til morgen. De startede lidt i går aftes, men den bør først komme fredag, hvis jeg har regnet rigtigt.

Hvor langt er du nu? Jeg skal have taget BP ved 4+1, tidligere har jeg prøvet at få taget BP ved 4+4 og 4+2, så det varierer jo en del, og mens kan sagtens komme før, med mindre den bliver holdt tilbage af de hormoner du evt får. Øv bøv med mens smerter :kram2 Håber virkelig at det er falsk alarm.

Jeg er selv begyndt at teste for et par dage siden (ville først sikre at pregnylen var uden af kropppen). Dagens test (3+2) er spejlblank. Jeg ved godt, at det er tidlig. Men er alligevel lidt modløs nu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 hours ago, Sparklinrock said:

Hvor langt er du nu? Jeg skal have taget BP ved 4+1, tidligere har jeg prøvet at få taget BP ved 4+4 og 4+2, så det varierer jo en del, og mens kan sagtens komme før, med mindre den bliver holdt tilbage af de hormoner du evt får. Øv bøv med mens smerter :kram2 Håber virkelig at det er falsk alarm.

Jeg er selv begyndt at teste for et par dage siden (ville først sikre at pregnylen var uden af kropppen). Dagens test (3+2) er spejlblank. Jeg ved godt, at det er tidlig. Men er alligevel lidt modløs nu :(

 

Jeg er 3+5 i dag og er begyndt at bløde, så det skulle heller ikke være denne gang :( Jeg testede totalt negativ her til morgen, så jeg har snakket med hospitalet og kan komme ud og få taget blodprøve i morgen. Øv!

Jeg krydser fingrer for dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, GOB said:

 

Jeg er 3+5 i dag og er begyndt at bløde, så det skulle heller ikke være denne gang :( Jeg testede totalt negativ her til morgen, så jeg har snakket med hospitalet og kan komme ud og få taget blodprøve i morgen. Øv!

Jeg krydser fingrer for dig :kram2

Argh, øv altså :kram2 Sikke noget møg. Jeg håber, at det alligevel snyder, og at der er godt nyt fra BP i morgen :kiss

 

Jeg er 3+3, og jeg har blødt lidt siden i går :unsure Håber (ønsker), at det er implantationsblødning, for jeg synes godt, at det er for tidligt til mens ellers :chin: Men er ikke alt for optimistisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 25/1/2017 at 8:27 AM, GOB said:

 

Jeg er 3+5 i dag og er begyndt at bløde, så det skulle heller ikke være denne gang :( Jeg testede totalt negativ her til morgen, så jeg har snakket med hospitalet og kan komme ud og få taget blodprøve i morgen. Øv!

Jeg krydser fingrer for dig :kram2

Hvordan er det gået for dig i dag? Jeg har desværre (også) blødt siden 3+2, og testet negativ ved BP her til morgen (3+4) :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Sparklinrock said:

Hvordan er det gået for dig i dag? Jeg har desværre (også) blødt siden 3+2, og testet negativ ved BP her til morgen (3+4) :(

 

Jeg har fået menstruation og blodprøven var negativ, så det skulle ikke være denne gang :( Jeg ved lige hvordan du har det og krydser alt hvad jeg har for, at det ikke er mens der er på vej  :goodluck  De der dage så tæt på testdag er så frygtelige!

Jeg kan se, at du har en søn, fik du ham med ICSI? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 hours ago, GOB said:

 

Jeg har fået menstruation og blodprøven var negativ, så det skulle ikke være denne gang :( Jeg ved lige hvordan du har det og krydser alt hvad jeg har for, at det ikke er mens der er på vej  :goodluck  De der dage så tæt på testdag er så frygtelige!

Jeg kan se, at du har en søn, fik du ham med ICSI? 

Jeg 'kopierede' desværre lidt dig og fik mens allerede ved 3+2 :( Har fået taget blodprøve i går, som var negativ. Men de vil alligevel have, at jeg skal fortsætte med tabletter og få taget den planlagte blodprøve mandag. Jeg er dog helt sikker på, at jeg ikke er gravid.

 

Ja, det gjorde jeg nemlig. Efter en lang udredning og 4 IUI forsøg, så blev jeg gravid i første ICSI forsøg i dec 2014 :) Vi er nu i gang med PB2, og det går desværre ikke helt lige så nemt. Havde to æg til overs på frys. Det ene gik til i optøningen, og det andet blev sat op i november, og blev desværre ikke til noget. Nu er vi videre til en ny omgang i det private, og det er første ICSI forsøg, som jeg lige har været igennem. Og dette lykkes desværre ikke. (PS jeg spammer en masse i tråden 'IVF og halvgammel mor.....' under behandling. Her må du meget gerne skrive med, hvis du har lyst og brug for at lufte ud omkring det hele).

 

Hvor langt er du i behandlingsmøllen? Kan næsten forstå, at du har været gennem flere forsøg allerede? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 27/1/2017 at 11:28 AM, Sparklinrock said:

Jeg 'kopierede' desværre lidt dig og fik mens allerede ved 3+2 :( Har fået taget blodprøve i går, som var negativ. Men de vil alligevel have, at jeg skal fortsætte med tabletter og få taget den planlagte blodprøve mandag. Jeg er dog helt sikker på, at jeg ikke er gravid.

 

Ja, det gjorde jeg nemlig. Efter en lang udredning og 4 IUI forsøg, så blev jeg gravid i første ICSI forsøg i dec 2014 :) Vi er nu i gang med PB2, og det går desværre ikke helt lige så nemt. Havde to æg til overs på frys. Det ene gik til i optøningen, og det andet blev sat op i november, og blev desværre ikke til noget. Nu er vi videre til en ny omgang i det private, og det er første ICSI forsøg, som jeg lige har været igennem. Og dette lykkes desværre ikke. (PS jeg spammer en masse i tråden 'IVF og halvgammel mor.....' under behandling. Her må du meget gerne skrive med, hvis du har lyst og brug for at lufte ud omkring det hele).

 

Hvor langt er du i behandlingsmøllen? Kan næsten forstå, at du har været gennem flere forsøg allerede? :kram2

 

Øv, det er jeg ked af at høre :( Når man selv er helt overbevist om, at man ikke er gravid, så vil man bare gerne videre og ikke skulle gå og vente på en blodprøve. Jeg håber at du har det nogenlunde :kram2

 

Ja, jeg har været igennem en del. Jeg har haft 10-12 IUI forsøg på to forskellige klinikker og det her var mit 2. IVF forsøg. Jeg har nu 5 blastocyster i fryseren og vi forventer at kunne prøve igen i slutningen af februar med det første af de fem. Selvom jeg kan tale om et par gode veninder om det hele, så føler jeg ikke helt at de alligevel forstår hvor hårdt det er, så det er rart at føle sig forstået herinde. Omvendt, så prøver jeg også at begrænse min tid herinde, da jeg ellers tænker ALT for meget på PB :chin: 

 

Jeg tror også at jeg fik skrevet i en anden tråd du havde skrevet i, men nu kan jeg ikke lige huske hvad det var for en. Det var omkring den tidlige blødning, fordi jeg undrer mig over hvorfor den kom så tidligt. Man er jo nervøs for at der så er noget andet galt, som lægerne bare ikke har opdaget endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER