Mama Lou

Hjælp til surprice fødselsdag

15 indlæg i dette emne

Hej 

Min mand bliver 40 om en lille måneds tid og vil ikke holde fødselsdag. Så jeg har tænkt mig at holde surprice fest for ham :) Vi er lidt uudfordret i tiden og jeg tror, at det vil være med til at vise, at jeg virkelig gerne vil ham og elsker ham. 

Har I nogle gode forslag til nem og let mad til surprice party? 

 

Jeg ved godt, at emnet burde være under planlægning, men har ikke opfattelsen af, at tråden så bliver set. 

 

Kom endelig med input:) 

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med at bedr gæsterne tage en ret med hver? Så står du i hvert fald ikke med for meget :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd. Jeg har tænkt på at gøre det samme for Jesper, når han bliver 30, så følger lige med :super 

 

Jeg havde overvejet at leje et forsamlingshus, hvor alt ville være til mange mennesker og så bestille maden udenfra, men det synes jeg alligevel også var lidt dyrt :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 minutes ago, louisevibe said:

God tråd. Jeg har tænkt på at gøre det samme for Jesper, når han bliver 30, så følger lige med :super 

 

Jeg havde overvejet at leje et forsamlingshus, hvor alt ville være til mange mennesker og så bestille maden udenfra, men det synes jeg alligevel også var lidt dyrt :chin:

Jeg har tænkt det samme - men jeg er endt ud i, at det bliver herhjemme. Jeg har kigget efter deals mm. I håb om at holde det sådan rimelig til at overskue med planlægning, men synes nemlig også det hurtigt løb op i en pris hvor jeg tror, at han så hellere ville have haft de penge i gave istedet :chin:

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt surprise fødselsdag for Brian på Jin Cun på havnen i Aalborg. Det var i hvert fald nemt. Vi bookede et bord til alle, og så tog jeg Brian med derind "lidt forsinket". Det var jo så "bare ude at spise" og ikke sådan fest bagefter, men alle havde flag og gaver med, og det var rigtig hyggeligt. Min far endte med at betale det hele, men ellers var den oprindelige plan, at hver deltager bare betalte sin egen mad, det var ret overskueligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

29 minutes ago, Stephi-moren said:

Hvad med at bedr gæsterne tage en ret med hver? Så står du i hvert fald ikke med for meget :kram2 

Det har jeg overvejet- men synes ikke jeg kan få mig selv til det :blush Dog har min søde svigerinde sagt, at hun gerne vil hjælpe med at lave noget mad osv. Eks. Salatbar, som jeg jo ikke kan handle til herhjemme uden at han bliver mistænksom :)

Jeg har tænkt på at lave lasagne, nogle pizzasnegle og pølsehorn  også Salatbar- men er det for skrabet.. 

Dessert vil blive kage/og is- sådan et par bradepander kan jeg også få hjælp til er jeg lovet :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Barbamama said:

Vi holdt surprise fødselsdag for Brian på Jin Cun på havnen i Aalborg. Det var i hvert fald nemt. Vi bookede et bord til alle, og så tog jeg Brian med derind "lidt forsinket". Det var jo så "bare ude at spise" og ikke sådan fest bagefter, men alle havde flag og gaver med, og det var rigtig hyggeligt. Min far endte med at betale det hele, men ellers var den oprindelige plan, at hver deltager bare betalte sin egen mad, det var ret overskueligt :)

Vi har bare ikke et godt og familievenligt sted i den her lille by :) Jeg synes bare det er svært at sige, at deltagerne selv skal betale deres mad :chin: Men det er nok fordi jeg ved hvordan nogle vil tage imod det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Mama Lou said:

Jeg har tænkt det samme - men jeg er endt ud i, at det bliver herhjemme. Jeg har kigget efter deals mm. I håb om at holde det sådan rimelig til at overskue med planlægning, men synes nemlig også det hurtigt løb op i en pris hvor jeg tror, at han så hellere ville have haft de penge i gave istedet :chin:

 

 

Jeg vil bare være i uge 36, så kan ikke lige overskue oprydning bagefter :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Barbamama said:

Vi holdt surprise fødselsdag for Brian på Jin Cun på havnen i Aalborg. Det var i hvert fald nemt. Vi bookede et bord til alle, og så tog jeg Brian med derind "lidt forsinket". Det var jo så "bare ude at spise" og ikke sådan fest bagefter, men alle havde flag og gaver med, og det var rigtig hyggeligt. Min far endte med at betale det hele, men ellers var den oprindelige plan, at hver deltager bare betalte sin egen mad, det var ret overskueligt :)

Hvor var det egentlig fint :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tærter, frikadeller er nemme at lave på forhånd. Salatbar lyder lækkert, måske med noget godt brød til. Pandekager med laks, frisk spinat/salat og noget smøreost rullet sammen, er hurtigt at skære ud og sætte på fade. 

Afhængig af tidspunktet så kan man jo gøre det mere aftensmad/frokost agtigt :) 

skåle med humus/pesto

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

33 minutes ago, Mama Lou said:

Det har jeg overvejet- men synes ikke jeg kan få mig selv til det :blush Dog har min søde svigerinde sagt, at hun gerne vil hjælpe med at lave noget mad osv. Eks. Salatbar, som jeg jo ikke kan handle til herhjemme uden at han bliver mistænksom :)

Jeg har tænkt på at lave lasagne, nogle pizzasnegle og pølsehorn  også Salatbar- men er det for skrabet.. 

Dessert vil blive kage/og is- sådan et par bradepander kan jeg også få hjælp til er jeg lovet :)

 

 

Du kan jo sige at det er deres gave til ham? Jeg har været til både fødselsdag og barnedåb hvor vi medbragte noget mad. Jeg synes det var helt fint :) 

 

Din anden plan lyder nu også fin :super 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til fødselsdag, hvor vi selv skulle lave grillpakker (så var der et stort bord med små stykker kød, pølser, bacon og alverdens grønt samt salat og brød) og så var der tændt flere grill. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39 minutes ago, Mama Lou said:

Vi har bare ikke et godt og familievenligt sted i den her lille by :) Jeg synes bare det er svært at sige, at deltagerne selv skal betale deres mad :chin: Men det er nok fordi jeg ved hvordan nogle vil tage imod det <_<

 

Det kan jeg godt forstå. Det var også nemmere her, fordi der ikke rigtig var nogen, der holdt det, idéen opstod lissom bare, og så gav det bare mening at alle selv betalte :)

 

Men ja det kræver jo også er sted i nærheden :chin: Og jeg kan godt følge det er akavet, at bede om :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

37 minutes ago, louisevibe said:

Hvor var det egentlig fint :) 

 

Det var SÅ fint! :loveshower Ikke fest med musik og dans og bannere, men en overraskelse hvor hele familien var samlet om dejlig mad på en måde, der var overskuelig for alle (ikke mindst lille bitte V på 2 måneder :wub )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min mor fyldte 50, holdt vi surprice - vi havde samlet familien og tog ud og bowle :) bagefter spiste vi på bowlingstedet- 

folk betalte for sig selv :) 

man kunne evt betale for bowlingbanerne, også kunne folk selv betale hvis de ville spise :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER