Mom2Be

Drengenavn? HJÆLP?!

24 indlæg i dette emne

Jeg er i den dejlige situation at jeg er gravid:biglove

Jeg er i dag i uge 11 så kønnet kender vi selvfølgelig ikke endnu. Men vi snakker meget navne ;) Der hersker ingen tvivl om hvad navnet er hvis vi får en datter:wub Men får vi en dreng bliver det svært!

Vi har lidt krav;

jeg vil meget gerne ud ad top 30 (jeg har selv et meget almindeligt navn så blev altid både kaldt fornavn og efternavn som barn, da vi var en del med samme fornavn).

Navnet må ikke være "underligt" (jeg ved godt vi har forskellige holdninger, men folk skal ikke spørge: undskyld HVAD hedder han) så det skal være er "rigtigt" navn. 

MEN samtidig ønsker jeg ikke et alt for almindeligt navn.

 

Jeg har en lille liste som jeg vil dele med jer så I kan få en ide om hvad jeg/vi kan lide:

Alex/ Alexander (manden bryder sig dog ikke om x i drengenavne)

Christoffer (manden kan ikke lide det)

Sebastian (en af mine venner hedder det og manden bryder sig ikke om det)

Bertram (mega sødt, men på toplisten)

Memphis (mødte en lille dreng der hed det og har elsket det siden. Men synes også det er på grænsen til det underlige ;), desuden ville det ikke være godt til efternavnet )

Alfred (ved ikke om det er lidt "gammelt" til vores smag, men udover at det er i toppen synes vi det er rigtigt sødt)

Charlie (manden kan ikke lide det)

Emilio (manden kan ikke lide det)

Noah (mandens favorit, men det er for populært)

Marco (vores umiddelbare favorit, men ved ikke om jeg synes det er det navn jeg vil give min søn)

 

Det skal lige siges at vi har et helt almindeligt -sen efternavn, så alt for specielle fornavne vil nok ikke være gode.

 

Jeg håber virkeligt at I har nogle rigtigt gode bud for det ville være synd med en navneløs dreng (jeg har joket med at kalde ham ukendt kunstner :whistling)

 

så kom gerne med en masse forslag!

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg er jo vild med Betram!! :biglove Og er det stadig på top-30? :chin:

 

Ellers har vi snakket om Axel eller Felix som potentielle navne :wub Det er jo godt nok med X, men Axel kunne jo sagtens staves Aksel. :) (Og Felix kunne også staves Feliks, det tror jeg dog er lidt atypisk)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft lidt de samme krav, at navnene ikke skulle være på toplisterne, men stadig navne man har hørt før. Må vi høre pigenavne?

 

Vores dreng hedder Robert <3 

Ellers:

Herman

Vitus

Edison 

Calvin

Caspian 

Vincent

Lorentz 

Marius

Villum

Villads 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest: Stort tillykke med spiren i maven! :) 

 

Det lyder som om, du har samme type navnekriterier som jeg selv har. 

 

Kaster lige nogle navne op i luften og så skal jeg nok kommentere igen, hvis jeg kommer på flere. 

 

Salomon, Elliot, Peter, Ulrik, Erik, Morten, Josva, Johannes, Cornelius, Arthur, Louis, Philip, Ditlev, David, Boris, Luca (kender et par skønne brødre, der hedder Marco og Luca), Ezra, Jago, Walter, Robert, Theon. Og så den, jeg ALDRIG får min egen mand med på: Benedikt. 

 

Har forsøgt at komme med en del ualmindelig navne som stadig lyder som rigtige navne. Håber der er lidt, I kan bruge i blandt dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske hvad der er top30 så jeg smider bare de navne ud som jeg selv har tænkt over

Storm

Sander

Theo(dor)

Lukas

Sebastian 

Birk

Aske

Sofus

Leander 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første halvdel af din liste var også på vores liste i sin tid, så her får du lige vores andre ideer. Spændende hvad I ender med. :kuller 

 

Benjamin
Buster
Conrad
Jonathan
Max
Nicholas
Viggo
Walter

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 minutes ago, Barbamama said:

Altså jeg er jo vild med Betram!! :biglove Og er det stadig på top-30? :chin:

 

Ellers har vi snakket om Axel eller Felix som potentielle navne :wub Det er jo godt nok med X, men Axel kunne jo sagtens staves Aksel. :) (Og Felix kunne også staves Feliks, det tror jeg dog er lidt atypisk)

Amen Bertram er altså også bare så fint!

Manden synes Axel er fint, men for mig ligger det i samme boldgade som Børge og Jørgen, og det er ikke navne jeg er så vild med.. Felix/feliks kan manden slet ikke lide. Men tak for forsøg, skriv endelig hvis du kommer på andre:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

24 minutes ago, tsecret said:

Vi har haft lidt de samme krav, at navnene ikke skulle være på toplisterne, men stadig navne man har hørt før. Må vi høre pigenavne?

 

Vores dreng hedder Robert <3 

Ellers:

Herman

Vitus

Edison 

Calvin

Caspian 

Vincent

Lorentz 

Marius

Villum

Villads 

 

Robert er fint <3 

jeg synes Marius er rigtigt fint (sikkert fordi det minder lidt om Marco). Manden kan godt lide Vincent. Men synes godt nok det er svært med de drengenavne! Pigenavne er så meget nemmere ;) 

jeg vil ikke ud med "navnet" men vil gerne dele de navne jeg ellers er vild med:

Maggie, Mynte, Rosa, Amalie, Hollie, Ellen, Agnes, Elisabeth, Alberte, Alexis:kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 minutes ago, KatGSH said:

Først og fremmest: Stort tillykke med spiren i maven! :) 

 

Det lyder som om, du har samme type navnekriterier som jeg selv har. 

 

Kaster lige nogle navne op i luften og så skal jeg nok kommentere igen, hvis jeg kommer på flere. 

 

Salomon, Elliot, Peter, Ulrik, Erik, Morten, Josva, Johannes, Cornelius, Arthur, Louis, Philip, Ditlev, David, Boris, Luca (kender et par skønne brødre, der hedder Marco og Luca), Ezra, Jago, Walter, Robert, Theon. Og så den, jeg ALDRIG får min egen mand med på: Benedikt. 

 

Har forsøgt at komme med en del ualmindelig navne som stadig lyder som rigtige navne. Håber der er lidt, I kan bruge i blandt dem.

Mange tak :D Er helt vild med Elliot, men min venindens søn hedder det. Jeg er også lidt glad for Cornelius, men der kan jeg ikke få manden med. Der er desværre ikke lige andre navne der "fanger". Ih det er altså ikke nemt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, Mannie said:

Jeg kan ikke huske hvad der er top30 så jeg smider bare de navne ud som jeg selv har tænkt over

Storm

Sander

Theo(dor)

Lukas

Sebastian 

Birk

Aske

Sofus

Leander 

 

Storm, Birk og Aske, duer ikke da det ikke kun er navne men også "ting". 

Lukas er virkeligt sødt, men min venindes søn hedder det. Det er ikke nemt når mange af ens veninder har børn, så de allerede har nuppet mange af de fine navne:chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 minutes ago, Sparklinrock said:

Første halvdel af din liste var også på vores liste i sin tid, så her får du lige vores andre ideer. Spændende hvad I ender med. :kuller 

 

Benjamin
Buster
Conrad
Jonathan
Max
Nicholas
Viggo
Walter

 

 

Hvor sjovt vi deler mange navne, mange af de navne du skriver har også være oppe at vende hos os:) 

jeg synes Benjamin og conrad er rigtigt fine, men manden er ikke helt enig. Walter har jeg også tænkt på (men manden får associationer til Walter og Carlo og han hader den film ;) ). Årh Max er altså også fint:wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laurits

Lauge

Oskar

Marcus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for virkeligt gode bud piger, men årh det er svært. Der er langt fra meget fine navne til hvilket navn er rigtigt til min søn:wub

Andre navne jeg kan lide (som er fine men ikke helt "navnet") er:

nicolaj, max, Elliot, Jacob, Jonas, Emil, Mads, Robbie, Mikkel, Andreas og conrad. 

 

* BONUSINFO: jeg læste lige listen overgiver op for min mand og hans reaktion var: "... lad os håbe at vi får en pige!". :numse

Så endelig kom med flere forslag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, AnneDam said:

Laurits

Lauge

Oskar

Marcus

Laurits var på listen, men blev senere streget. Lauge og Oscar hedder venners børn. Og kendte en Markus, som var virkeligt sød, men aldrig blev kaldt andet end kusse. Så det navn falder også fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hugo? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Konstantin?

 

herhjemme har vi Theodor og Arthur, og talte om Walther, Jonathan og Valdemar.

 

Jeg kan godt lide Finn...

og ellers er jeg stødt på Sylvester, Folke, Dirch, Anker, Nelson og Simon for nylig og tænkt at det er gode navne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silas

Sigurd 

Isak 

Samuel 

Ditlev 

Johannes 

Mathias 

Malthe

Hjalte 

Jasper 

Albert 

Alfred 

Anton 

Asger 

Holger 

Sofus/Sophus 

Gustav 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det navne-halløj er svært! Jeg er dig kommet lidt tættere navn. Eller det vil sige jeg er blevet klogere på hvilken retning det skal være i. Jeg er nok generelt til "nyere" navne (ved ikke hvad jeg ellers skal kalde det?:whistling). Men gamle navne er nok ikke os... Nærmere Nicolaj, Alex og Marco fremfor Axel, Gustav og Sigurd. Men åh det er dog svært! Men så har jeg da en ide om stilen:chin: 

Endelig hvis I tænker nogle navne der er henad det jeg skriver - kom med dem!!:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Mom2Be said:

Puha det navne-halløj er svært! Jeg er dig kommet lidt tættere navn. Eller det vil sige jeg er blevet klogere på hvilken retning det skal være i. Jeg er nok generelt til "nyere" navne (ved ikke hvad jeg ellers skal kalde det?:whistling). Men gamle navne er nok ikke os... Nærmere Nicolaj, Alex og Marco fremfor Axel, Gustav og Sigurd. Men åh det er dog svært! Men så har jeg da en ide om stilen:chin: 

Endelig hvis I tænker nogle navne der er henad det jeg skriver - kom med dem!!:D

Haha - jeg tror jeg må melde pas, for jeg havde da alle dage sat Nicolai/Nikolaj som et gammelt navn og Sigurd som et nyt :D Så jeg forstår vist ikke helt hvad du er ude efter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, Susanne said:

Haha - jeg tror jeg må melde pas, for jeg havde da alle dage sat Nicolai/Nikolaj som et gammelt navn og Sigurd som et nyt :D Så jeg forstår vist ikke helt hvad du er ude efter ;)

Fuldstændig :ditto:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 minutes ago, Susanne said:

Haha - jeg tror jeg må melde pas, for jeg havde da alle dage sat Nicolai/Nikolaj som et gammelt navn og Sigurd som et nyt :D Så jeg forstår vist ikke helt hvad du er ude efter ;)

 

9 minutes ago, Fru.Mor said:

Fuldstændig :ditto:D

Ok jeg kan godt se hvad I mener piger:bunny

men synes det er så svært med hvad man skal kalde navne!  Amen jeg mener at de gamle nye navne (altså oldeforældres navne, som er kommet frem igen) ikke er mig. De navne jeg kan lide må jo så hedde de nye gamle navne. Oh my det blev da besværligt - er I nogenlunde med?:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er du måske mere sådan en Liam eller Noah type? Det er i mit hoved lidt 'nyere' navne :) Og ellers kan jeg lige linke til NameBerry, der er spækfyldt med en masse liste og navneassociationer (godt nok en amerikansk side), men den brugte jeg meget, da jeg var gravid med vores søn: http://nameberry.com/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Sparklinrock said:

Så er du måske mere sådan en Liam eller Noah type? Det er i mit hoved lidt 'nyere' navne :) Og ellers kan jeg lige linke til NameBerry, der er spækfyldt med en masse liste og navneassociationer (godt nok en amerikansk side), men den brugte jeg meget, da jeg var gravid med vores søn: http://nameberry.com/

Helt sikkert Noah-typen ;) 

Ih hvor smart den side skal jeg da helt sikkert prøve :) Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eigil(hedder min søn)

Johan

Thure

Espen/Esben

Loke

Otto

Ruben

Nikki

Noam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER