Ihpets-mortilto

Feber og knopper

19 indlæg i dette emne

.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Jeg tror jeg ville vente og se tiden lidt an..Det der taler for at vente er, at han indtager fint væske, feberen er ikke så høj, han har overskud til at drille osv..

Rigtig god bedring med ham.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne godt lige det udslæt der kommer i forbindelse med tredagsfeber.

God bedring til ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cirkel har det samme over hele kroppen og lægen siger det er virusudslæt. Hun er til tider både, hvid, rød og lilla. Hendes feber svinger, men har været helt oppe på 39.8. Hun blev ringet hjem tirsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores læge har også flere gange sagt at udslæt er almindeligt sol følge f feber hos børn. Så når han er ok indimellem ville jeg ikke tage afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, FruH said:

Vores læge har også flere gange sagt at udslæt er almindeligt sol følge f feber hos børn. Så når han er ok indimellem ville jeg ikke tage afsted.

:ditto God bedring med ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, FruH said:

Vores læge har også flere gange sagt at udslæt er almindeligt sol følge f feber hos børn. Så når han er ok indimellem ville jeg ikke tage afsted.

:ditto 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har han ondt i halsen? Udslet på brystkassen + ondt i halsen kan være tegn på Skarlagensfeber

Skarlagensfeber består af halsbetændelse, et udslæt og hindbærtunge. Barnet kan kun få udslættet en gang i sit liv. Skarlagensfeber starter pludselig med høj feber, skærende smerter i halsen og et udslæt. Udslættet er rødt og starter i ansigtet for senere at brede sig ned ad kroppen.  Skarlagensfeber kan behandles med penicillin. Hvis barnet er sløvt eller dets almene tilstand er påvirket, skal du ringe til lægen med det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kommentarerne allesammen :kiss 

 

Jeg hælder til at udslettet hænger sammen med feberen, det husker jeg at det har gjort en gang før. 

Vi er blevet enige om, at hvis ikke det er bedre i morgen, så ringer vi til vagtlægen. Det ligner ikke W at have feber uden grund så længe. Desuden har vi før fået afvide af læge, at hvis feberen er over 38,5 i mere end to døgn, så skal vi forbi lægen. Sidste gang han havde feber hvor vi ikke så bedring efter 2 dage, havde han mellemørebetændelse. 

 

Det er forhåbenligt ingenting og bedre i morgen :goodluck men han er i forvejen på noget astmaspray pga hoste, så måske det kan have sat sig til en mild omgang lungebetændelse? Ej jeg aner det jo ikke. Tænker bare det er fint med tjek i morgen, hvis der ikke er bedring :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Knopperne ved jeg ikke noget om, men tænker ikke det ligner noget akut-akut. 

 

Feber og hoste... Der er åbenbart en mega ondsindet virus igang for tiden. Aksel har ligget syg siden sidste fredag og kender flere andre der også kæmper. Hans infektionstal var i den lave ende, så ingen penicillin, men god ide måske lige at få ham tjekket. Jeg har også jævnligt frygtet lungebetændelse den sidste uge.  

 

God bedring med ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke laest de andre svar, men det goer jeg lige om lidt :)

 

Noah har Skarlagensfeber(men hun podede ikke?!!?, men boernelaegen sagde, at det hele saa klassisk ud) og det liger ret godt og lyder ret ens med det, du beskriver.  I saa fald skal han have penicillin. Jeg har startet Noah op paa det, yderst meget mod min vilje, men det er vist desvaerre det bedste at traekke dem igennem med det skidt!

 

Noah har haft 40 i feber og udslaettet er begyndt at kloe. 

 

God bedring med ham - og saa laeser jeg lige de andre svar 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... det er måske noget med det eksem alligevel, for han klør frygtelig meget i det nu :chin: og sover elendigt og har det piv ringe :( jeg ser ingen anden udvej end lægevagten i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nu har jeg laest de andres. 

 

Jeg ville ikke vente og se an for laenge med at faa skarlagensfeber diagnostiseret. Et mildt tilfaelde kan behandles med penicillin og et ikke-mildt boer, mens et slemt tilfaelde skal behandles med penicillin. Jeg laeste saa, at det kan give hjerteproblemer senere i livet, hvis man lader det staa ubehandet, selvom selve udbruddet gaar over af sig selv. Det vil jeg ikke vaere skyld i.

 

Noah fik pludselig hoej feber  tirsdag aften og havde roede kinder efter en hel dag i sne, saa jeg ved ikke, om han havde udslaet allerede der. Onsdag morgen var han ude lidt, for hans feber var faldet til 37,5 og han STORelsker sne og vi har endelig faaet sne. Men til middag var han traet og saa steg feberen ellers stoedt op til 39,5 om aftenen og der kom lidt udslet paa hals og lidt i ansigtet. jeg tilskrev det varme. Igaar kom der udslaet paa mave, bryst og ryg og feberen toppede 40! Saa det var 3 dage med hoej feber og han fik endelig lavet nr. 2 og det var som om hele sygdommen forlod kroppen for en tid lige efter - han sang og ville lege, hvor resten af tiden har vaeret sofabound. Idag var han i hopla, men han ser virkelig syg ud med saadan et blaalilla skaer og rander om oejnene. Her til aften kunne jeg maale 38,5(4. dag) og vi er startet op med penicillin. Udslaettet kloer nu! (det kan det begynde paa hurtigt) - har smurt med Tryllecreme, hvis det nu er fordi det er paa retur og skaller! 

 

Naa, men penicillin gover man for at undgaa foelgevirkningerne af denne sygdom, som man i gamle dage skulle indlaegges for og ligge i isolation....  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I haft fat i lægen?

 

Jeg synes umiddelbart lidt, at det ligner, da E havde impetigo/børnesår. Giver i astmaspray på maske?

Det passer dog dårligt med, at han har feber, det får man normalt ikke :chin: Men det kan måske en virus oveni?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gaar det med ham? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi i spørger :kiss 

 

Vi har ikke været ved lægen, for endelig går det bedre :yay han har været klatten og lun hele dagen, men slet ikke nær så varm som de andre dage og han har heller ikke klaget på samme måde. 

Han har stadigvæk knopper, men på en meget anerledes måde i dag :chin: ikke rødt og varmt, men ufatteligt tørt og blegt. 

 

Hans hoste har også været mindre og vi har kun givet spray (i maske ja) her til puttetid. 

 

Så jeg håber at han bliver helt frisk snart :goodluck og at han så ikke river noget nyt til sig i næste uge, som han har gjort de sidste 5 uger <_< 

 

 

Vi har en lægetid på mandag for at snakke om den spray, så der bliver han jo i hvert fald også lyttet på :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh og så går hosten helt amok :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram håber, at det har været bedre i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 21. januar 2017 at 10:12 PM, Stephi-moren said:

Tak fordi i spørger :kiss 

 

Vi har ikke været ved lægen, for endelig går det bedre :yay han har været klatten og lun hele dagen, men slet ikke nær så varm som de andre dage og han har heller ikke klaget på samme måde. 

Han har stadigvæk knopper, men på en meget anerledes måde i dag :chin: ikke rødt og varmt, men ufatteligt tørt og blegt. 

 

Hans hoste har også været mindre og vi har kun givet spray (i maske ja) her til puttetid. 

 

Så jeg håber at han bliver helt frisk snart :goodluck og at han så ikke river noget nyt til sig i næste uge, som han har gjort de sidste 5 uger <_< 

 

 

Vi har en lægetid på mandag for at snakke om den spray, så der bliver han jo i hvert fald også lyttet på :) 

 

Hvis han får maske mod astma, så er der en ret god "chance" for at det er børnesår/impetigo (få lige lægen til at pode). Hvis det er det, så skal det behandles med antibiotika. Masken disponerer til at man får det.

Jeg tænker det måske ikke behøver hænge sammen med hosten? Vi har i hvert fald hostevirus med feber hjemme hos os i øjeblikket også, så jeg tænker, at det måske godt kunne være to uafhængige ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER