Guest

Fit efter fødsel

61 indlæg i dette emne

Sidst manglede jeg virkelig nogle gode nemme øvelser som man måtte lave uden at lave skade, så jeg har søgt lidt denne gang for at være på forkant, og superfitmor tilbyder lige nu 4 gratis øvelser sendt pr mail. 

 

Jeg har lige modtaget dem og skimtet dem igennem, det virker virkelig overkommelig. 

Så derfor deler jeg dem lige. 

 

http://superfitmor.dk/

 

tænker vi her kunne dele sådan materiale, der er sikker andre der har andre øvelser liggende, eller youtube programmer mm. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super god tråd!!!! Fedt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aftensmaden i dag: 

 

koldtrøget laks. 

Salat. Bladselleri. Agurk. Tomat. Æg. Kartofler. Løg. Purløg. Og en dressing af æbleeddike, honning og olivenolie. Mega nemt, billigt (vi fik laks på tilbud), og sundt. Bruger denne side som inspiration: 

 

http://mad.tv2.dk/temaer/sund-januar

IMG_7704.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke vente til jeg kan komme i gang med træningen igen. Glæder mig så meget til en løbetur og at få tæsket musklerne igennem. Hun må simpelthen med op i centeret. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Jeg kan slet ikke vente til jeg kan komme i gang med træningen igen. Glæder mig så meget til en løbetur og at få tæsket musklerne igennem. Hun må simpelthen med op i centeret. 

Pas på med løb indtil det er clearet med lægen. Det er for hårdt for underlivet. En fra min mødregruppe med Amilia havde smerter i over 6 mdr fordi hun begyndte at løbe for hurtigt. Der står også noget med løb i den der barsels ABC fra Herlev. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har alene i marts måned fået gået 95 km. med barnevognen. (Desværre har højre fod vidst fået en mindre overbelastningsskade). 

Og i dag var jeg ude at løbe for første gang. Konditionen var i top men mine sener og led skal trænes langsomt op, kan jeg mærke. Ellers får jeg en skade. 

 

Jeg er sådan en der altid har været plaget meget af skader. Især efter jeg begyndte hardcore træning for syv år siden. Har måtte holde pause på pause. Skindebensbetændelse. Betændelse i slimsæk i skulderen. Noget med knæene. Noget med ryggen. Jeg kunne blive ved. Suk. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er slet ikke begyndt! Har fået lidt ture med hund og barnevogn, men kondien er elendig! Det samme gælder til havearbejde kan jeg mærke, men hvad ;) 

 

jeg skal have trænet mavemuller, så det skal jeg lige have ind i rutinen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Kia... hvordan træner du din mave? 

 

Jeg kender utallige maveøvelser men fælles for dem alle er at jeg bøjer ryggen og det kan min brækkede ryg ikke klare. Det mest perfekte ville være, for mig, at hænge i armene og trække benene op til maven. Men har ikke noget sted jeg kan hive mig op henne. Måske ved pagulaen i haven. Men det er nok ikke særligt behageligt for hænderne 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh altså - jeg er stadig ikke rigtig kommet igang, men nu skal det være. Jeg skal meldes ind i træningscenteret og så skal der gås ture med barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Micka hvordan vil du træne i center? Med baby ? Jeg er så usikker på hvordan jeg rent praktisk kan få det til at fungere med at tage hende med derop 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, januar2017 said:

@Micka hvordan vil du træne i center? Med baby ? Jeg er så usikker på hvordan jeg rent praktisk kan få det til at fungere med at tage hende med derop 

 

Som udgangspunkt uden. 

Tænker at spise Chloé godt af inden og så lade manden tage hende, være væk i max 1 1/2 time :)

Og ellers har de også et mor/barn hold nogle formiddage om ugen som jeg tænker at hun kan komme med på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay. Jeg er bare så træt ved aftentid når Thomas kommer hjem. Og han er først hjemme ved 17 tiden og så skal vi lige spise og det er helt urealistisk i min verden at tage afsted til træning kl. 19 fx. :-( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er heller ikke sikkert at det er realistisk her, men jeg bliver nødt til at give det et forsøg - tænker ligeså meget at det at komme ud alene i sig selv vil være sundt for mig :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Micka said:

Det er heller ikke sikkert at det er realistisk her, men jeg bliver nødt til at give det et forsøg - tænker ligeså meget at det at komme ud alene i sig selv vil være sundt for mig :) 

Lauritz tilbød at tage børnene i dag mens jeg kunne tage med hans mor i forum, men det kunne jeg slet ikke. Jeg begyndte at græde helt vildt ved tanken om, at gå fra Ellie, så jeg tog hende med. Jeg er ikke klar til at undvære hende endnu, men hvis jeg ikke havde været sådan et tudefjæs, så havde det sikkert været rigtig godt for mig. Nu sov Ellie så på min mave hele turen, så mærkede jo ikke rigtig, at jeg havde hende med. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@januar2017 det er lige det jeg skal have fundet ud af, for man skal jo lige passe lidt på mht delte mavemuskler mm at man får trænet korrekt, det vigtige er at træne ryggen også!! 

 

Jeg kunne godt undværre Ida en aften i ugen, men hun er max ked, græder ind i mellem skriger en stor del af aftenerne - så det at stå alene med begge børn er ikke fair over for nogen parter, så det undgår vi så vidt muligt, det er også til aften hun spiser hyppigere, så kan ikke så godt undværres... 

 

kommer tid! :) Ida ryger nok næsten sikkert på flasken på et tidspunkt så vi ikke er så afhænge af mig! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været ude og løbe i dag. Næste projekt er, at få bestilt det træningsprogram, som kan samle mine mavemuskler. Nu vil jeg have min krop bare nogenlunde tilbage. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lige ved at kigge på den mail jrg havde fået med træning af mavemuskler (det første link jeg har delt i denne tråd)

 

så skal jeg også til at have trænet lidt! Jeg mangler stadig en 10-12 kg at smide..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha synes ikke der er så meget gang i den her tråd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:whistling

Den taler til min dårlige samvittighed...

Jeg kan slet ikke komme igang igen, jeg har en masse undskyldninger, men i bund og grund burde jeg bare træne herhjemme på stuegulvet, så er det jo ligemeget om Chloé sover eller er vågen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker hver aften at i morgen så starter vi op - men det som om dagene bare går :o 

 

Får intet gjort og er i hvert fald ikke bekini klar!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så aldrig været bikini klar. Hehe. Jeg skal starte op når Thomas går på barsel. Jeg kan ikke overskue at træne om aftenen når han kommer hjem ved 17 tiden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så småt startet, ruller 20 km i ugen. 10 km tirsdag og 10 torsdag, i skal bare lige i gang! Lige så snart man har overstået træningen, har man det så godt bagefter og jeg får overskud til alt resten af dagen, det er så lækkert a komme igang igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min udfordring er at jeg altid "bare" har holdt mig i form med den sportsgren jeg har dyrket, hvad enten det har været gymnastik som barn, fodbold som teenager og sidenhen hundetræning. 

 

Nu det jo ikke blot formen der skal holdes ved lige, men med to børn så trænger kroppen til en opstramning og et tab af 10 kg for meget som ikke lige hokus pokus forsvandt af sig selv.

 

Så spørgsmålet er hvad jeg skal i gang med :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg ville gerne gå til noget men det kan jeg ikke fordi jeg jo arbejder fast om aftenen. 

Planen er at starte op med crossfit når Thomas går på barsel. Og når jeg skal retur på job kan jeg tage til crossfit inden job og så være i min mors lejlighed indtil jeg skal på job for de sidste hold ligger fra 10-11 og så er der først hold igen kl. 14. Så er nødt til at tage dem allerede kl. 10. Det er besværligt men sådan er det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER