Ema

Afskedsgave til DP

14 indlæg i dette emne

Mangler inspiration til en lidt mere personlig gave til Frejas dagplejemor nu når hun stopper i næste måned.

Det skal helst være noget personligt og som i noget hjemmelavet eller foto af en eller anden art men har bare INGEN ideer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min veninde lavede en potte med en plante - hun malede potten og skrev noget i stil med "tak fordi du fik mig til at vokse", også malede et målebånd foroven. Det var til udenfor..

 

å

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved Valdemar gjorde vi noget så simpelt som at købe sådan et kort i panduro, hvor man selv sætter billede ind i. Så puttede vi et billede af V i og hans håndaftryk på bagsiden og skrev en personlig hilsen indeni. Sådan et kort ville jeg elske at få fra mine børn, fordi det er nemt at huske tilbage på barnet (via billedet), hyggeligt og personligt med tekst, og jeg ville kunne have 100-vis og aldrig behøve at "tynde ud" hvis de en dag fyldte hele mit hjem (sådan som søde malede potteplanter og Julekugler med håndaftryk måske kunne komme til at gøre, hvis jeg nu var dp i 20 år...).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til Camilles dagplejemor, gav vi er hjerte i træ, hvor der stod verdens bedste dagplejemor og på bagsiden så Camilles navn.

hun fik også et gavekort til biografen, og et kort hvor der stod noget med at nu havde hun passet vores barn, så nu gav vi hendes børn den gave at de kunne være alene med deres mor en aften :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Myliona said:

Til Camilles dagplejemor, gav vi er hjerte i træ, hvor der stod verdens bedste dagplejemor og på bagsiden så Camilles navn.

hun fik også et gavekort til biografen, og et kort hvor der stod noget med at nu havde hun passet vores barn, så nu gav vi hendes børn den gave at de kunne være alene med deres mor en aften :) 

 

Skøn gave :biglove

 

Jeg er i det hele taget fan af flade/relativt små gaver :D Man vil jo gerne gemme dem alle :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, Myliona said:

Min veninde lavede en potte med en plante - hun malede potten og skrev noget i stil med "tak fordi du fik mig til at vokse", også malede et målebånd foroven. Det var til udenfor..

 

å

 

God ide men DP er vist ca lige så god til at passr planter som jeg selv er så det bliver nok ikke det

 

1 hour ago, Barbamama said:

Ved Valdemar gjorde vi noget så simpelt som at købe sådan et kort i panduro, hvor man selv sætter billede ind i. Så puttede vi et billede af V i og hans håndaftryk på bagsiden og skrev en personlig hilsen indeni. Sådan et kort ville jeg elske at få fra mine børn, fordi det er nemt at huske tilbage på barnet (via billedet), hyggeligt og personligt med tekst, og jeg ville kunne have 100-vis og aldrig behøve at "tynde ud" hvis de en dag fyldte hele mit hjem (sådan som søde malede potteplanter og Julekugler med håndaftryk måske kunne komme til at gøre, hvis jeg nu var dp i 20 år...).

Super god ide og rigtig god pointe med pladsmangel.

Tror helt klart at vi skal have lavet sådan et kort

 

53 minutes ago, Myliona said:

Til Camilles dagplejemor, gav vi er hjerte i træ, hvor der stod verdens bedste dagplejemor og på bagsiden så Camilles navn.

hun fik også et gavekort til biografen, og et kort hvor der stod noget med at nu havde hun passet vores barn, så nu gav vi hendes børn den gave at de kunne være alene med deres mor en aften :) 

 

Den med hjertet er også rigtig fin, hun har bare allerede en del i samme stil så vil nok gerne finde på noget lidt anderledes

 

Kom gerne med flere gode idéer 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav i øvrigt også en kähler vase. Så var der noget "helt anonymt" som hun kunne gemme, hvis det faldt i hendes smag og måske mindes V ved, men som også kunne byttes hvis det ikke var hende og som uanset hvad ikke "skreg dagplejer" hvis den stod i hendes stue. :)

 

Der var også en herinde (måske @Tinakp ?) der lavede sådan en fin "ranke" med hjerter på snor med billeder af barnet i. Det var vel egentlig et kort og kunne såvidt jeg husker pakkes fladt sammen og gemmes, men den var også dekorativ og kunne hænge fremme så længe som man ny synes :)

 

Kopper med billeder, ville jeg også være glad for, eller (gode) magneter. Jeg mangler altid magneter til køleskabet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kan du sy/hækle? Synes @Girl Next Door (ret mig hvis jeg husker forkert :chin:) syede en fin mulepose til jul. 

 

Silke Elia gav en Kähler vase med teksten 'All you need is love' og en buket blomster og selvfølgelig et langt kort. 

 

Jeg har selv som pædagog fået flere små malede ting, men til sidst kan man bare ikke gemme det hele ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Barbamama said:

Måske et krammedyr med foto t-shirt?

 

https://www.pixum.dk/editor?product_id=1073&showCreation=1&creation_id=&design_id=&style_ids[1]=&template_ids[1]=

 

Den kan de andre dp børn jo lege med, og så kan den bruges til at snakke om Freja, og hvor hun er nu, og sådan...

 

Det er faktisk en rigtig sød ide! 

 

"Min" dagplejemor bliver glad for ting børnene kan bruge. Det er begrænset hvor meget legetøj hun får, så alt bliver taget godt i mod.. en bamse ville være et hit!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja elsker krsmmebasme, vidste bare at I ville komme med guldideerne her inde, tusind tak.

 

Kähler vaser er også overvejet men hun har bare mange i forvejen og har fået en af de sidste to dagplejebørn der er stoppet 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, louisevibe said:

Kan du sy/hækle? Synes @Girl Next Door (ret mig hvis jeg husker forkert :chin:) syede en fin mulepose til jul. 

 

Silke Elia gav en Kähler vase med teksten 'All you need is love' og en buket blomster og selvfølgelig et langt kort. 

 

Jeg har selv som pædagog fået flere små malede ting, men til sidst kan man bare ikke gemme det hele ;)

Jo jeg syede et net og ærteposer til vores dagplejemor i julegave. Tror jeg smed billeder i min kreatråd? :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der med at sy/strikke/hækle det rækker mine talenter desværre ikke rigtig til så du behøver ikke lede efter dem Alice @Girl Next Door

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

58 minutes ago, Ema said:

Det der med at sy/strikke/hækle det rækker mine talenter desværre ikke rigtig til så du behøver ikke lede efter dem Alice @Girl Next Door

Helt ok :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER