NSEllekilde

Konstant forstoppet

8 indlæg i dette emne

Totalt tabu - emne for mig, men jeg må indrømme at jeg nok har brug for nogle råd.. 

Jeg har ikke et særligt fedt tarmsystem så jeg er ofte forstoppet... 

 

Husk er simpelthen umuligt for mig at få ned uden at det kommer op, samme med almindelige loppefrøskaller. 

Uanset om det er i væske, yoghurt, müsly... Jeg kan bare ikke :(

 

Magnesia har haft ok effekt men jeg skal tage en overdosis før det hjælper.. 

 

Hvis jeg drikker over 1 liter vand bliver jeg forstoppet på en smertefuld måde, som om at mine tarme er ved at springe. 

 

Rosiner, vindruer og svesker virker ikke på mig. 

 

Jeg har ikke prøvet mikrolax, klyx og alle de andre midler ved apoteket fordi jeg har en fornemmelse af at forstoppelsen sidder midt i tarmen og ikke yderst.. 

 

Jeg spiser ok sundt, altid groft og jeg får masser af kerner. 

 

Det eneste jeg har oplevet som har givet en effekt har været kakaomælk - men jeg gad virkelig godt at finde noget der var sundt.. Nogle gange hjælper varm te med mælk og sukker også.. 

 

Sooo help me! Før min tarme eksploderer! 

 

P. S jeg vil RIGTIG gerne lade være med at komme til lægen pga dette problem hvis der er et husmoderråd der hjælper... Så jeg skal nok tage til lægen hvis det fortsætter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg var gravid, virkede det fantastisk med en kiwi om dagen. 

 

Derudover så vidt jeg lige husker, så er du ikke så god til at spise regelmæssigt, vel? Det tænker jeg godt kan have betydning for din fordøjelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har netop erfaret ifm Annas forstoppelse, at kerner faktisk ikke er godt. Det skal være fuldkorn, men ikke med mange kerner, da de suger væsken. 

 

Og ellers er husmoderråd nr. 1 og 2:

1: Vand. 1 liter om dagen er altså ikke nok, og hvis det føles som om det ikke kan være der, så er der noget der blokerer, som skal have hjælp. Jeg ville helt klart arbejde på at få mere vand indenbords. 

2: Motion! En rask gåtur eller endda løbetur, gør underværker for mig og er helt sikkert også afgørende for Anna. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu opdagede jeg jo lige at man kan få HUSK som kapsler i stedet for pulver. Har du prøvet dem? 

Ellers er jeg meget enig med Susanne! 

:kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld det vidste jeg ikke :( Det er væk nu :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg maa bare ikke klippe derinde fra... det maa helst ikke staa her, derfor en PM. Saa hvis alle kan skynde sig at laese og saa kan Louise Vibe lige klippe det ud ige foer hun kommer efter mig!? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Susanne :) 

Man kan forresten også få HUSK som pulver med solbær- eller lemonsmag :) 

Ellers virker en kop kaffe for mig.. A38 kan også holde gang i maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups jeg havde lige glemt denne tråd :blush

Tak for jeres råd! Men jeg nåede ikke at læse det som @Camillat. Eller @louisevibe. Skrev :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER