Mamalicious

Hormon spiral væk

12 indlæg i dette emne

Hejsa herinde 

 

var ved lægen i dag for at skulle hAve fjernet hormon spiral , men hun kunne ikke finde den , så efter en rum tid måtte hun opgive og henvise mig til gynækolog... 

der er 6 mdr ventetid 

Nå men udover det så sagde hun man selv kunne tage den ud hvis man kunne finde snorene , det var der nogen herinde der har prøvet ikke? 

Bløder set almindeligt bagefter ?

 

hilSeb  mig  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aner ingenting om spiral desværre. Men det lyder helt absurt med 6 måneders ventid til gynækolog :blink Du må kunne finde en anden med mindre ventetid. Sådan en henvisning gælder til alle gynækologer, så hvis jeg var dig, ville jeg ringe rundt til et par stykker og så booke en tid hos den med mindst ventetid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ring rundt til nogle andre og se om der ikke er andre der har kortere ventetid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er helt sikkert nogen gynækologer, der har kortere ventetid! Google gynækologer i dit område (ved ikke hvor du bor), og ring så rundt og hør efter ventetid. Hvis det var mig, så tror jeg også gerne jeg rejste lidt vej, for at undgå 6 mdrs ventetid. 

 

Du skal jo i virkeligheden bare ultralydskannes, så man kan se, hvorvidt spiralen stadig ligger hvor den skal, eller er faldet ud selv. Det er jo kun hvis den stadig ligger i livmoderen, at du skal på hospitalet og have den fjernet. Selv der, hvis der virkelig er 6 mdrs ventetid, så er jeg ret sikker på ventetidsgarantien dækker, at du kan få den fjernet på privathospital, hvor du helt sikkert kan komme hurtigere til.

 

Synes også jeg så der var en bruger herinde, der havde fjernet selv, men kan ikke huske hvem :chin: Når den er fjernet svarer det til at holde op på p-piller, så din cyklus burde gå i gang af sig selv med det samme. Det vil sige, afhængigt af hvor regelmæssig din cyklus er, så burde ÆL komme efter ca 14 dage og mens efter 28 (det er dog efter en helt standard cyklus, og det er jo de færreste, der er helt efter bogen ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, ja læste også om en der havde taget den ud selv , men kan heller ikke selv følge trådene og udover det er det ret langt op sååå kan ikke se hvordan jeg kan tage sen ud selv :) 

 

har fået en tid ved en sygeplejerske hos en gynækolog i morgen så håber hun finder deb med det samme og smertefrit kan tage den ud .. 

 

skriver Update i morgen , er godt nok spændt 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis lægen ikke kan finde snorene kan du i hvert fald ingenlunde selv hive den ud heller! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hejsa

 

så er jeg tilbage fra gynækologen, og hun fandt den søreme, men den var meget langt inde og derfor lægen ikke har kunnet finde den...

det gjorde ondt men ikke VOLDSOMT som jeg forventede , så det er bare fantastisk...udover det scannede hun lige mine æggestokke og der var 6 follikler i den ene side og 4 i den anden.

 

sååå nu må tiden vise resten

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover det, er det så om 14 dage der er ægløsning  ( hvis man nu har en cyklus på 28 dage ) ?

kan godt se på det hele det er et par år siden jeg var i det her æglæsnings testing halløj :) 

Håber jeg kommer efter det igen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja circa men nogle har jo tidligere og nogen senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 hours ago, Mamalicious said:

Udover det, er det så om 14 dage der er ægløsning  ( hvis man nu har en cyklus på 28 dage ) ?

kan godt se på det hele det er et par år siden jeg var i det her æglæsnings testing halløj :) 

Håber jeg kommer efter det igen :) 

Ja, lige præcis. Husk at ÆL altid ligger 14 dage (12-16) FØR mens, så hvis din cyklus fx er 32 dage, da vil ÆL først ligge omk CD 18 :)

 

Godt at det lykkedes med spiralen - held og lykke med PB :goodluck 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ægløsnings smerter i dag ... mon det bare er en virker i underlivet fordi den er kommet ud ? 

Vwd det ikke men må vist have købt nogen ægløsningstest 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

blev gravid sidst da jeg lige havde haft mens og havde sex, der forventede jeg slet slet slet ikke at jeg kunne have ægløsning... så ja vel en undskyldning for at have sex hele tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER