HeidiMarie

IVF/ICSI Kort behandling erfaringer

14 indlæg i dette emne

Hej 

 

Lige et hurtigt spørgsmål piger :whistling

 

Jeg skal opstarte med Elonva og gonal-f ved næste cyklus start, nogle erfaringer ?

 

Erfaringer med kort behandling?

 

Taaaaak :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var i kort behandling. 

Kan ikke huske hvad jeg fik dengang

Men fik 10 æg ud, 5 frosset ned, 1 op, de sidste gik til grunde/blev ikke befrugtet 

Det ene jeg fik sat op blev til E, og nu er et af de 5 blevet en spire (de andre 4 er gået til grunde) 

 

Pøjpøj! Håber det går stærkt for jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke, hvor meget du kender til vores forløb, men vi var igennem kort protokol med begge børn.

 

Barn nr. 1

1. ICSI (21 udtaget, 6 blastoer): Negativ

Frys: MA og udskrabning

Frys: Vores søn:loveshower

(3 fryseæg tilbage)

 

Barn nr. 2

Frys: Bio

Frys: Negativ

Frys: Negativ

2. ICSI (15 udtaget, 2 blastoer): Baby i maven:gravid

(1 fryseæg tilbage)

 

Vores forsøg var med puregon og fryseforsøgene i naturlig cyklus. I første forsøg mærkede jeg intet til hormonerne, men i andet forsøg blev jeg overstimuleret, muligvis fordi jeg blev gravid i det friske, hvor jeg første gang blev gravid i fryseforsøg.

 

Det korte forsøg er helt klart at foretrække, nu har jeg jo heller ikke prøvet andet, men tidsmæssigt varer det jo en normal cykluslængde og det kræver færre hormoner, fordi du slipper for nedregulering.

 

Spørg, hvis der er noget mere specifikt, du gerne vil vide:) Jeg deler gerne ud:kiss

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1.IVF lang protokol

1 æg op på 2.dag, negativ

 

2.ICSI lang protokol

2 blasto op, negativ

 

3. frys

1 blasto op (2 gik til), bio

 

4. Frys

1 blasto op (1 gik til), Man

 

5. ICSI kort protokol 

1 blasto op - blev til R på 3 år

 

Barn 2:

1. frys 

Negativ

 

2. Frys

Bio

 

3. Frys

Blev til A på nu 6 måneder

 

Så vi har fået to dejlige børn på et eneste forsøg med kort protokol!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal se, om jeg kan huske alle mine :blush

 

Silke Elia

1. Split IVF/ICSI, lang behandling. 12 ud, 8 befrugtet. 1 4-cellet op og 7 på frys. SA

 

1.2. Frys, stimuleret. Aflyst

1.3. Frys, stimuleret. Aflyst.

1.4. Fryst, stimuleret. 2 op, biokemisk

 

2. ICSI, lang behandling. 8 ud, 7 modne, 2 8-cellet op (kan ikke huske om der kom nogle på frys). Negativ.

 

3. ICSI, lang behandling. 7 ud, 2 8-cellet op. 1 på frys.  SA.

 

3.2. Frys, naturlig. 2 op, negativ.

 

4. ICSI, kort behandling. 4 æg ud, 2 æg op (3- og 4-cellet). Silke Elia :wub

Jeg fik Puregon til at stimulere æg, Suprefagt til ægløsning. Derefter 2 skud Pregnyl. Dobbelt crinone. Prednisolon. Akupunktur. AHA. Priming.

 

Vi havde 2 fryseæg tilbage. Det nåede vi ikke at bruge inden de 5 år. Det sidste overlevede ikke optøning.

 

 

Lillesøster/lillebror

1. ICSI, kort. 10 ud, 5 befrugtede, 2 4-cellet op, 1 blastocyst på frys. Negativ.

De kopierede mit forsøg fra Silke Elia.

 

1.2. Frys, naturlig. 1 blastocyst op. Pt 14+5 :biglove

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er pt. i gang med ICSI kort protokol. Det er anden gang, jeg prøver det. Den første gang var i dec 2014, og her blev jeg gravid med vores søn. Vi er nu i gang med jagten på en lillesøster eller lillebror :) Du må endeligt sige til, hvsi du har konkrete spørgsmål. Der sker så meget undervejs i processen. Hvorfor skal du egentligt have Elonva? Det er jo ikke så hyppigt brugt :chin: Under alle omstændigheder ønskes du en masse held og lykke  :goodluck:bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar :kram2

Det er rart lige at få sat lidt ord på, nu når det er første gang man skal i behandling.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 16/1/2017 at 1:14 PM, Sparklinrock said:

Jeg er pt. i gang med ICSI kort protokol. Det er anden gang, jeg prøver det. Den første gang var i dec 2014, og her blev jeg gravid med vores søn. Vi er nu i gang med jagten på en lillesøster eller lillebror :) Du må endeligt sige til, hvsi du har konkrete spørgsmål. Der sker så meget undervejs i processen. Hvorfor skal du egentligt have Elonva? Det er jo ikke så hyppigt brugt :chin: Under alle omstændigheder ønskes du en masse held og lykke  :goodluck:bd

Aner ikke hvorfor jeg lige skal have den slags medicin :chin:

Jeg stoler på lægens ordination og regner med han har styr på hvilke og hvorfor jeg skal have Elonva :D

 

mange tak og i lige måde :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 hours ago, HeidiMarie said:

Aner ikke hvorfor jeg lige skal have den slags medicin :chin:

Jeg stoler på lægens ordination og regner med han har styr på hvilke og hvorfor jeg skal have Elonva :D

 

mange tak og i lige måde :bd

Ja, selvfølgelig har de styr på det :):) Jeg var bare nysgerrig :P Tror måske, at det kan være en fordel med Elonva, fordi du vist skal stikkes færre gange ;)

Men spændende bliver det i hvert fald :yay Hvornår forventer du mens og opstart?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har heller ikke erfaring med disse hormoner du skal have, men har god erfaring med kort protokol :)

Da vi skiftede til det private op startede vi i kort protokol, og det var den helt rigtige behandling for os    :baby1 

Men om det var skiftet til det private eller skift af protokol er ikke til at sige :) Men for mig (og os) var skiftet til den korte protokol en kæmpe lettelse, da vi havde bokset med den lange i 2 år uden at komme nogen vegne i det offentlige. Den korte protokol er jo (sjovt nok) kortere og MEGET mere overskuelig syntes jeg. Men vi reagerer alle forskellige på forskellige hormoner og de forskellige behandlinger.

Men al held og lykke til jer :D  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 18/1/2017 at 9:04 AM, Sparklinrock said:

Ja, selvfølgelig har de styr på det :):) Jeg var bare nysgerrig :P Tror måske, at det kan være en fordel med Elonva, fordi du vist skal stikkes færre gange ;)

Men spændende bliver det i hvert fald :yay Hvornår forventer du mens og opstart?

Jeg forventer mens i uge 5, men helt præcis hvornår ved jeg aldrig, min cyklus varierer fra 24-29 dage. (Håber selvfølgelig på en kort cyklus denne gang) :whistling

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, Lykke2013 said:

Har heller ikke erfaring med disse hormoner du skal have, men har god erfaring med kort protokol :)

Da vi skiftede til det private op startede vi i kort protokol, og det var den helt rigtige behandling for os    :baby1 

Men om det var skiftet til det private eller skift af protokol er ikke til at sige :) Men for mig (og os) var skiftet til den korte protokol en kæmpe lettelse, da vi havde bokset med den lange i 2 år uden at komme nogen vegne i det offentlige. Den korte protokol er jo (sjovt nok) kortere og MEGET mere overskuelig syntes jeg. Men vi reagerer alle forskellige på forskellige hormoner og de forskellige behandlinger.

Men al held og lykke til jer :D  

Ih hvor spændende, håber sådan at kort behandling er fint for os, men det finder vi jo først ud af når vi kommer i gang :yay

 

mange tak for dit svar, det er super dejligt at hører de forskellige meninger og erfaringer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 hours ago, HeidiMarie said:

Jeg forventer mens i uge 5, men helt præcis hvornår ved jeg aldrig, min cyklus varierer fra 24-29 dage. (Håber selvfølgelig på en kort cyklus denne gang) :whistling

 

 

Jaaa, det er snart så :yay Så håber vi, at kroppen arter sig, og mens snart indfinder sig :) (altså, jeg havde selv en af mine længste cyklus lige inden vi startede op i behandling :blink, som om kroppen vidste, at der snart skulle ske noget spændende..... håber ikke det driller hos dig) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 20/1/2017 at 10:16 AM, Sparklinrock said:

Jaaa, det er snart så :yay Så håber vi, at kroppen arter sig, og mens snart indfinder sig :) (altså, jeg havde selv en af mine længste cyklus lige inden vi startede op i behandling :blink, som om kroppen vidste, at der snart skulle ske noget spændende..... håber ikke det driller hos dig) :goodluck

Håber virkelig ikke min krop driller mig når vi kommer til mens :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER