ccc

Samsovning og ny baby?

5 indlæg i dette emne

Jeg har tænkt lidt( eller meget faktisk) hvordan putning skal foregå når man samsover. ?

Herhjemme sover datter på 8 og søn på 17 mdr i vores seng og det fungere perfekt. Lillebror blir puttet ca kl 19 og sover hurtigt og storesøster blir puttet ca kl 20 og sover også hurtigt..( imens putter far storebror på 4 år kl 19 på eget værelse) 

MEN..Hvordan gør man lige når der kommer endnu en lille baby..? 

Nogen der har erfaring med at have en nyfødt mens man samsover med 2 andre børn? Hvordan gør i rent praktisk? 

Alternativt kunne lillebror på 17 mdr ( mindst 28 mdr-når/hvis en baby kommer) blive puttet sammen med storebror på 4 inde på storebrors værelse, hvor far også sover de fleste dage..er bare ik helt sikker på at lillebror er med på den ide, da han er MEGET morsyg. Men med den løsning ville der være plads til en ny baby ved siden af mig i soveværelset. Samt at lillebror heller ikke vil få vækket den nye baby hvis man endelig har fået ham til at sove osv..Jeg er måske bare ikke helt fan af hvis han føler han skal vige pladsen fordi den skal bruges af en anden..i forvejen er han ekstremt jaloux når jeg krammer/nusser/læser/hygger med storesøster/storebror.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er det koordinering, plads, sikkerhed eller... du tænker på? :)

 

Da vi fik E og i forvejen havde V på 3, puttede far V, mens jeg havde E i stuen. Når hun faldt i søvn blev hun lagt ind, og det gav sjældent problemer med at han vågnede. Hun startede natten i en bedsidecrib, men lå efter første amning ved siden af mig, og så lå V mellem far pg væg, så han ikke kunne trille over i hende. :)

 

Ved 3'er snakker vi lidt om, at V og E måske skal have en (fælles) seng i et andet rum som de KAN sove i, hvis der bliver for meget støj i soveværelset, men ellers regner jeg med, at far (eller jeg, hvis baby kan undvære sin mor ;) ) putter V og E på 2 og 5 som normalt. Og så bedsidecrib i fodenden, hvor jeg så ligger på tværs i sengen (V og E er jo så korte at de ikke når fodenden alligevel). Det kan fungere fint tror jeg, men det hjælper jo også, at vi har en seng, der er 240 cm bred og går fra væg til væg :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faktisk gik jeg ind med tanken om at oprette en tråd, men mit spørgsmål falder lidt sammen med dit... 

 

Vores sundhedsplejerske sagde at Novas tremmesengsbund skulle sættes så langt ned som muligt nu så hun ikke pludselig klatre over. Fair nok, men det "ødelagde" mit drømmescenarie med dele soveværelse hvor vi satte tremmesengene op af vores seng med den ene side af. =en voksenseng forlænget med to tremmesenge (hvis jeg altså bliver gravid snart) så vi alle lå plant men med hver vores seng... 

 

Nu ved jeg ikke om det overhovedet er en god idé eller om det bare er irriterende at de skal ligge helt dernede :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme har vi 3 boksmadrasser stående ved siden af hinanden og oppe i hjørnet af soveværelset. Z sover mellem væg og mig, Im mellem mig og far og far agerer sengehest :lol her har vi ikke oplevet jalousi overhovedet, selvom Im også er meget jaloux anlagt :( men jeg tror at tandemamning har reddet det :biglove jeg putter begge drenge ved at amme dem i søvn :biglove jeg tager dog stadigvæk Z med ud i stuen, hvis jeg ikke bliver liggende i sengen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme sover far med vores ældste på hendes værelse og jeg med baby på vores. Ellers vækker vi desværre hinanden (vores 3-årige sover stadig ikke igennem og sover meget uroligt!) så vi forældre ville ikke kunne klare hverdagen, hvis vi begge vågnede af begge børn. Derfor giver det bedst mening for os på den måde - alle er trygge. 

Eneste minus: jeg savner at sove med min mand - men alt er en fase :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER