louisevibe

Drengenavn - hjælp! Godkendelse af fornavn?

133 indlæg i dette emne

12 hours ago, KatGSH said:

Ej, hvor jeg glæder mig til at læse, hvilket navn I ender på. Er vildt nysgerrig på det ikke-godkendte navn men jeg synes også det lyder spændende med de tre pigenavne :) 

 

Skal nok skrive det, når jeg har født :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Cand.mor said:

Hvor er det fedt, at du har fået ham med på Niels:yay

 

Jeg gad også godt vide, hvad det er for et (efter)navn, I har i tankerne:)

 

Ellers tænker jeg:

 

Niels Emil

Niels Vilhelm

Niels Gustav

Niels Hugo

Niels Egon

Niels August

Niels Peter

Niels Elmer

Niels Nohr

Niels Otto

 

I øvrigt synes jeg, at hvis det bliver en pige, skal hun hedde Nielsine som første eller andet navn. Det er da så fint:wub

 

Tak for forslag; de fleste ryger af forskellige årsager :) 

 

Ja, det er fint, men pigenavne er et blomsternavn :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Barbamama said:

Niels Ralf :chin:

 

Narhh vi vil helst at andet navn har to stavelser. Så synes vi det lyder bedst :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, at det hele har taget en fantastisk drejning herinde :) Tænk at du har fået din mand med på Niels, som du drømte om :kuller Det var da helt perfekt!

 

Jeg aner faktisk ingenting om, hvordan processen er, når man skal have godkendt et fornavn. Men mit indtryk er, at det 'nemt' kan lade sig gøre, hvis navnet fx bruges i andre lande. Så hvis I begge er enige og forelskede i lige præcis Niels 'Efternavn' ;) Så skal I da holde jer til det, og så må I bare gennemgå den ansøgningsprocedure der er, når han er født. Det, tror jeg, er det hele værd ift. at baby får det helt rigtige navn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Sparklinrock said:

Jeg synes, at det hele har taget en fantastisk drejning herinde :) Tænk at du har fået din mand med på Niels, som du drømte om :kuller Det var da helt perfekt!

 

Jeg aner faktisk ingenting om, hvordan processen er, når man skal have godkendt et fornavn. Men mit indtryk er, at det 'nemt' kan lade sig gøre, hvis navnet fx bruges i andre lande. Så hvis I begge er enige og forelskede i lige præcis Niels 'Efternavn' ;) Så skal I da holde jer til det, og så må I bare gennemgå den ansøgningsprocedure der er, når han er født. Det, tror jeg, er det hele værd ift. at baby får det helt rigtige navn :)

 

Det er SÅ fantastisk :yay 

Det har åbenbart mest bundet sig i, at hvad kan kunne brug af argumenter overfor sin familie for, hvorfor vi har valgt min fars navn og ikke et familienavn fra hans side. Men det er rimelig nemt at argumentere mod, heldigvis. 

 

Tjah.. det er bare et efternavn - også i udlandet. Derfor er sandsynligheden nok desværre ikke så stor. 

 

Men jeg har et par andre i ærmet og det er ikke fordi jeg er sådan det skal være det navn, det har bare været det første, vi begge har været nogenlunde enige om ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Lynge? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niels Charlie

Niels Vincent 

 

- måske. Kan ikke huske om det lever op til alle krav. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik begge vores søns fornavne godkendt. Hans andet fornavn er et udenlandsk efternavn, der er vist knapt 50 der hedder det i DK.

 

Da vi navngav ham, da han var en dag gammel, tastede vi navnene ind som vi gerne ville have dem - Aedan, med forklaring om, at vi foretrak denne stavemåde, fremfor Aidan som allerede var godkendt - og Wilde, med forklaring om, at det var ment som i f.eks. Oscar Wilde, udtalt på engelsk. Der gik vel en uges tid før vi fik svar om at vores sag var overdraget til Statsforvaltningen fordi navnene ikke allerede var godkendt. De havde så sagen i 19 uger før jeg ringede til dem og rykkede - 2 timer senere havde jeg en godkendelse i min e-boks.

 

Vores datters andet fornavn, Maree, skulle også godkendes, men der var proceduren en lidt anden, som jeg dog ikke husker så godt. Det var noget med, at vi skulle indsende en manuel ansøgning. Anyway, det var ikke voldsomt besværligt heller.

 

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad navnet er, men jeg tænker ikke at det nødvendigvis bliver et særlig stort problem at få noget godkendt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER