MorHanne

Udregning af uger henne?

13 indlæg i dette emne

Hej tøser. 

 

Jeg er med på at man gerne regner fra mens eller ÆL. 

 

MEN...

 

Nu havde jeg mens fra 30.12 og ÆL 08.01. 

Så hvis jeg skal regne. Hvor langt kan jeg så muligvis være henne????

 

Knus Hanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fra mens 2+0 og fra ÆL 2+5 :) Og vær opmærksom på at mange læger slet ikke vil høre tale om ÆL, de tæller fra mens første dag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, HenrietteHall said:

Fra mens 2+0 og fra ÆL 2+5 :) Og vær opmærksom på at mange læger slet ikke vil høre tale om ÆL, de tæller fra mens første dag..

 

Tak. 

Hvordan kan man være længere henne fra ÆL end fra mens??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, MorHanne said:

 

Tak. 

Hvordan kan man være længere henne fra ÆL end fra mens??

Fordi ÆL godt kan rykke sig i forhold til mens :) Du burde først have ÆL i dag i forhold til din mens, hvis din cyklus var præcis 28 dage og din ÆL lå 14 dage før næste mens..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, HenrietteHall said:

Fordi ÆL godt kan rykke sig i forhold til mens :) Du burde først have ÆL i dag i forhold til din mens, hvis din cyklus var præcis 28 dage og din ÆL lå 14 dage før næste mens..

 

Okay. Så giver det mening. 

Sidste gang jeg var gravid lå den også tidligt. 

De sidste cyklusser har den så måske ikke kunnet finde ud af det. 

 

Ja. Jeg har godt kunnet se på min app at det var i dag. 

Men ÆL testen var knald positiv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville så sige at fra ægløsning var du 2+0..... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ægløsning er altid 2+0 :) Dette svarer til, at man er 0+0 ved mens første dag, hvis man vel og mærke har en gennemsnitlig cyklus på 28 dage. Dog er det de færreste, der har en cyklus på præcis 28 dage, og derfor er det mest præcist at regne ud fra ægløsningen i stedet. Dette forudsætter dog, at man ved, hvornår man har ægløsning. Da de færreste bliver scannet eller tager ÆL-test, så vil alm praktiserende læger derfor oftest alligevel regne ud fra mens første dag (som sættes til 0+0), og så går man bare udfra at cyklus er gennemsnitlig på 28 dage  :) Men i dit tilfælde (med en positiv ÆL test), så skal du da i stedet gå ud fra, at ÆL har ligget 1 til 2 dage efter denne test, og at du her er 2+0. Dvs at du kan teste for graviditet eller forvente mens 14 dage efter ÆL, altså ved 4+0. :) Held og lykke :goodluck 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. :)

Det er fredag den 20.1. Så er det 14 dage siden jeg testede positivt. 

 

Jeg synes stadig ikke det giver mening for mig det her med udregning. Især ikke nu hvor den er så anderledes. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du tester for ÆL, så får du her meget mere information, end hvis du blot kigger på et gennemsnit af dine tidligere cyklus (som jo er det app'en beregner). Så selvom det er meget fint med en app, og alle mulige beregninger, så får du absolut mest ud af at kigge på hver cyklus for sig. ÆL kan svinge meget fra cyklus til cyklus - det er helt almindelig, men ikke desto mindre super frustrende ;) Husk, at ÆL falder 24-48 timer EFTER den positive ÆL test. Så hvis du fik en positiv ÆL test fredag 6/1 (altså 14 dage før 20/1), så ville jeg gå ud fra, at din ÆL lå lørdag 7/1. Dvs, at du i dag er 2+6, og du har officielt testdag/mens lørdag 21/1, hvor du vil være 4+0. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, Sparklinrock said:

Hvis du tester for ÆL, så får du her meget mere information, end hvis du blot kigger på et gennemsnit af dine tidligere cyklus (som jo er det app'en beregner). Så selvom det er meget fint med en app, og alle mulige beregninger, så får du absolut mest ud af at kigge på hver cyklus for sig. ÆL kan svinge meget fra cyklus til cyklus - det er helt almindelig, men ikke desto mindre super frustrende ;) Husk, at ÆL falder 24-48 timer EFTER den positive ÆL test. Så hvis du fik en positiv ÆL test fredag 6/1 (altså 14 dage før 20/1), så ville jeg gå ud fra, at din ÆL lå lørdag 7/1. Dvs, at du i dag er 2+6, og du har officielt testdag/mens lørdag 21/1, hvor du vil være 4+0. 

 

Jeg havde de normale ÆL tegn som jeg har haft tidligere, søndag. Derfor regner jeg med søndag. 

 

Jeg testede positivt og satte det derefter ind i appen. Den udregnede så derfor ud at det så anderledes ud. 

Jeg regner normalt heller ikke med appen. Men den her gang er den mere præcis end ellers. 

 

Så regner jeg med at teste i løbet af weekenden. 

 

Hvor er jeg glad for jeres søde råd :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, MorHanne said:

 

Jeg havde de normale ÆL tegn som jeg har haft tidligere, søndag. Derfor regner jeg med søndag. 

 

Jeg testede positivt og satte det derefter ind i appen. Den udregnede så derfor ud at det så anderledes ud. 

Jeg regner normalt heller ikke med appen. Men den her gang er den mere præcis end ellers. 

 

Så regner jeg med at teste i løbet af weekenden. 

 

Hvor er jeg glad for jeres søde råd :kram2

Ok, så lyder det jo som om, at ÆL lå søndag 8/1 - helt perfekt :) Og hvis det er det, du taster ind i app'en, så regner den nok på samme måde :) Det bliver spændende med test i næste weekend :yay:goodluck 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 minutes ago, Sparklinrock said:

Ok, så lyder det jo som om, at ÆL lå søndag 8/1 - helt perfekt :) Og hvis det er det, du taster ind i app'en, så regner den nok på samme måde :) Det bliver spændende med test i næste weekend :yay:goodluck 

 

 

 

 

Tak. 

Ja jeg er spændt men prøver at holde hovedet koldt indtil jeg står med en positiv G test. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, MorHanne said:

 

Tak. 

Ja jeg er spændt men prøver at holde hovedet koldt indtil jeg står med en positiv G test. 

Det kan jeg sørme godt forstå. Håber på det bedste :bd:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER