louisevibe

Nemme retter til fryseren

17 indlæg i dette emne

Hej skønne piger,

 

Min søde mor har tilbudt at hjælpe med at fylde fryseren lidt. Jeg har pt fået lovning på 3 kg frikadeller. Men hvad mere? 

 

Krav: minus mælk, jeg spiser pt kun fisk og kylling (hakket, hel), ingen stærke krydderier

 

- frikadeller 

- kødsauce 

- ? 

 

Synes jeg i min madlede er fuldstændig fantasiløs. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hos os kommer vi langt med svine/kyllinge/fiske frikadeller, fiskefilet, frost øko grønt, kyllingekødsovs og boller i karry fra fryseren - Mie vil nemlig heller ikke oksekød ;) og så har vi altid suppe, grøntsagssuppe/tomatsuppe/minestrone/klar suppe :) 

jeg er ret vild med butterchicken og jeg vil tro den opskrift jeg har (meget mild - børne venlig og for folk der ikke kan lide stærk mad) nemt kan skifte mit alm græske youghurt ud med det fra alpro og den kan fryses. 

 

men ellers laver jeg gerne kyllinge lasagne, tærter, pirroger kunne evt være bud. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En gryderet med kylling og diverse grøntsager

Fiskefrikadeller

Fiskelasagne (det kan vel godt laves uden mælk?)

Supper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Falafler (Nutana er gode) 

(kyllinge)-kødboller I tomatsovs 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hawaii kylling :)  jeg fandt forresten ud af, at bauvais har en pulver rodfrugtemos uden mælk, hvis det en dag skal være let :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 hours ago, SDB said:

Hos os kommer vi langt med svine/kyllinge/fiske frikadeller, fiskefilet, frost øko grønt, kyllingekødsovs og boller i karry fra fryseren - Mie vil nemlig heller ikke oksekød ;) og så har vi altid suppe, grøntsagssuppe/tomatsuppe/minestrone/klar suppe :) 

jeg er ret vild med butterchicken og jeg vil tro den opskrift jeg har (meget mild - børne venlig og for folk der ikke kan lide stærk mad) nemt kan skifte mit alm græske youghurt ud med det fra alpro og den kan fryses. 

 

men ellers laver jeg gerne kyllinge lasagne, tærter, pirroger kunne evt være bud. 

 

Silke Elia er også MEGET selektiv. Pølser, medisterpølse, fiskefilet, torskerogn på panden, skinke i strimler, bacon og frikadeller fra slagteren i Thisted (som er lavet på rørt fars. Det er svigermor, der køber dem. Men Silke Elia nægter at spise mine :numse) Hun spiser ikke kødsovs, kun pølserne. Ingen karrysovs, ja bare ingen sovs. For nylig har vi fået hende til at spise almindelige kartofler igen og den anden dag spiste hun kartoffel-gulerodsmos for første gang i sit liv :yay Det er virkelig en udfordring!

 

Men tak for gode forslag. Jeg vil gerne se opskriften. Om ikke andet til en anden gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 hours ago, mille1981 said:

En gryderet med kylling og diverse grøntsager

Fiskefrikadeller

Fiskelasagne (det kan vel godt laves uden mælk?)

Supper

 

Tak for gode forslag :kiss

 

Jeg har aldrig prøvet at lave fiskelasagne, men der findes så mange erstatningsprodukter i dag, at man sikkert godt kan det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Susanne said:

Falafler (Nutana er gode) 

(kyllinge)-kødboller I tomatsovs 

 

 

Er de ikke stærke? Altså falaflerne? For det lyder ellers mega nemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, skruk said:

Hawaii kylling :)  jeg fandt forresten ud af, at bauvais har en pulver rodfrugtemos uden mælk, hvis det en dag skal være let :)

 

Smart. Det er godt at have en allieret  :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31 minutes ago, louisevibe said:

 

Er de ikke stærke? Altså falaflerne? For det lyder ellers mega nemt :)

Jeg synes ikke de er stærke, man kan få både nogle krydrede og knap så meget :) Im elsker dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, skruk said:

Jeg synes ikke de er stærke, man kan få både nogle krydrede og knap så meget :) Im elsker dem :)

De skal prøves så. TAK :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

33 minutes ago, louisevibe said:

 

Smart. Det er godt at have en allieret  :super

Jeg må indrømme, at jeg også følger med herinde for min egen skyld :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, skruk said:

Jeg må indrømme, at jeg også følger med herinde for min egen skyld :blush

 

Det må gerne være nemt. Jeg plejer også at lave nemme retter, men vi er bare rigtig udfordret nu, fordi Jesper skal lave det = det tager mindst den dobbelt tid og at der er mange ting, jeg ikke spiser for tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, louisevibe said:

 

Det må gerne være nemt. Jeg plejer også at lave nemme retter, men vi er bare rigtig udfordret nu, fordi Jesper skal lave det = det tager mindst den dobbelt tid og at der er mange ting, jeg ikke spiser for tiden.

Det lyder bekendt :lolhit jeg overvejer at give manden et madlavningskursus :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, skruk said:

Det lyder bekendt :lolhit jeg overvejer at give manden et madlavningskursus :lol

haha :D

 

Vi har indrettet hverdagen til at det er mig, der laver maden, fordi jeg arbejder deltid og Jesper kommer senere hjem, og det har altid fungeret. Lige indtil nu, hvor jeg er sat ud af spillet :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, louisevibe said:

 

Er de ikke stærke? Altså falaflerne? For det lyder ellers mega nemt :)

Nej. Slet ikke. De findes både neutral og spicy ;) Sofie spiser lystigt de neutrale :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, louisevibe said:

haha :D

 

Vi har indrettet hverdagen til at det er mig, der laver maden, fordi jeg arbejder deltid og Jesper kommer senere hjem, og det har altid fungeret. Lige indtil nu, hvor jeg er sat ud af spillet :numse

Det lyder bekendt :D håber snart det vender, jeg husker det alt for tydeligt fra Im :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER