Camils

Købe flyverdragt til næste vinter

15 indlæg i dette emne

Nu har jeg brug for jeres kyndige hjælp og vejledning! Med alle de tilbud, der er overalt, tænker jeg at købe flyverdragten til næste vinter nu. Men det er første barn, og han er pt. i sin første flyverdragt, så jeg er helt blank på, hvilken størrelse jeg skal gå efter! Den han har i år er en størrelse 86 Reima flyverdragt. Så hvilken størrelse skal jeg mon forvente til næste vinter? Han fylder 2 til september :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puuh, det er ikke nemt. Ikke desto mindre har jeg selv gjort det samme, baade med succes og uden succes. Ogsaa med vinterstoevler, som heldigvis passede :o 

 

Jeg har ogsaa koebt vinterjakke, huer, handsker og uld forud(uld kommer paa udsalg i marts, kort, kort tid!). 

 

Er hans Reima dragt stor eller lille til ham nu? I hhv. krop og arme/ben... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Camillat said:

Puuh, det er ikke nemt. Ikke desto mindre har jeg selv gjort det samme, baade med succes og uden succes. Ogsaa med vinterstoevler, som heldigvis passede :o 

 

Jeg har ogsaa koebt vinterjakke, huer, handsker og uld forud(uld kommer paa udsalg i marts, kort, kort tid!). 

 

Er hans Reima dragt stor eller lille til ham nu? I hhv. krop og arme/ben... 

 

Ja, det er jo det med at succesraten kan gå begge veje, der er lidt nervepirrende. Og man får jo bare først svar om et års tid. Der er længe til :D Dejligt med tippet med uld! Det havde jeg faktisk misset sidste forår, så det må jeg holde øje med!

 

Jamen den er lidt lang til ham. Han er slank, så den strammer ikke på nogen måde, er lidt lang i ærmerne, og der er overhovedet ingen problemer med at få benene godt ned om støvlen. Så lidt stor i det, uden at være for stor, vil jeg sige. Giver det mening? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sidste år var min Noah fyldt to i august. Der brugte han str 92 i Molo og danefæ uden problemer hele vinteren. 

I år hvor han er fyldt 3 i august har han i Molo i 98, som jeg tvivler på kan holde hele sæsonen ud. Tror dog en 104 havde været lige stor nok i sæsonstarten..

 

Men jeg ville købe en 92 til din søn, med mindre han er en meget stor dreng. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, Camils said:

 

Ja, det er jo det med at succesraten kan gå begge veje, der er lidt nervepirrende. Og man får jo bare først svar om et års tid. Der er længe til :D Dejligt med tippet med uld! Det havde jeg faktisk misset sidste forår, så det må jeg holde øje med!

 

Jamen den er lidt lang til ham. Han er slank, så den strammer ikke på nogen måde, er lidt lang i ærmerne, og der er overhovedet ingen problemer med at få benene godt ned om støvlen. Så lidt stor i det, uden at være for stor, vil jeg sige. Giver det mening? :chin:

 

Tilmeld dig evt naturebaby.dk's nyhedsbrev, saa du faar mail herom... Det sker faa dage af gangen, nemlig. 

 

Jeg taanker ogsaa str 92. 

 

Min Noah er 4,5 aar, maaler 104 cm og cille skulle have Reima i str. 104 denne vinter. Han havde str 98 sidste aar, som nu stumper i benene. Derfor har jeg netop koebt str 110 i Molo, saa den ogsaa kan passe naeste aar. Alderssvarende med andre ord. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

27 minutes ago, mille1981 said:

sidste år var min Noah fyldt to i august. Der brugte han str 92 i Molo og danefæ uden problemer hele vinteren. 

I år hvor han er fyldt 3 i august har han i Molo i 98, som jeg tvivler på kan holde hele sæsonen ud. Tror dog en 104 havde været lige stor nok i sæsonstarten..

 

Men jeg ville købe en 92 til din søn, med mindre han er en meget stor dreng. 

 

21 minutes ago, Camillat said:

 

Tilmeld dig evt naturebaby.dk's nyhedsbrev, saa du faar mail herom... Det sker faa dage af gangen, nemlig. 

 

Jeg taanker ogsaa str 92. 

 

Min Noah er 4,5 aar, maaler 104 cm og cille skulle have Reima i str. 104 denne vinter. Han havde str 98 sidste aar, som nu stumper i benene. Derfor har jeg netop koebt str 110 i Molo, saa den ogsaa kan passe naeste aar. Alderssvarende med andre ord. 

 

 

Tusind tak for begge jeres svar. Jeg køber en 92, og så må vi se, hvad der sker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Molo er stort i størrelsen når det kommer til overtøj, så hvis jeres Reima flyverdragt har passet fint i år, og du er i tvivl om den i 92 vil være stor nok til at han kan passe den hele sæsonen, så ville jeg gå efter en Molo. Det tænker jeg at gøre ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, Reima kan godt vaere lidt kort i arme og ben, faktisk... Didriksons kan ofte forlaenges. 

 

Det er foerste gang, jeg har koebt Molo og gaar og venter paa, at den lander paa matriklen. Saa skal jeg give mit Molo-besyv med. Men Reima er altsaa laekkert og dejlig bloedt og varmt, vil jeg saa sige. Jeg har kun vaeret glad for vores Reima-toej og Noah har altid sagt, at det er "dejligt" og "bloedt":biglove 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A har en Reima Tec i str 92 i år. Den er mega lækker og den passer ham spot on. Jeg har netop modtaget nøjagtig den samme flyverdragt i str 98 til næste år. Det er modellen med to lynlåse, og jeg tror, den stadig er god til min brede A næste år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt en Reima Tec med en enkelt lynlås i 92. Den han har nu ser ud til at passe resten af sæsonen, og den er fint lang (næsten for lang) på ærmer og ben. Han er lang og slank, så jeg håber det går. 

 

Det er nemlig virkelig lækkert og blødt! Men jeg vil også meget gerne høre om Molo (min mobil autocorrectede lige til Molotovcocktails :blink), for der har jeg også haft kigget på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, noget gange er det bare for meget med autocorrected :blink

 

Jeg tror det er fint med den Reima :) 

 

Naar Molo kommer her til, saa skiver jeg om str 110, som nok er lige stor nok, men gaar, haaber jeg! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd! :lovebk

 

Men jeg synes godt nok det er svært! Nu har jeg købt den samme Wheat flyverdragt han har i år i str 86, i str 92 til næste år. Til gengæld har jeg købt jakke og skibukser i str 98, hvis han skulle finde på at vokse ud af dragten midt i sæsonen, og ellers kan han bruge det sæsonen efter igen. Men er godt nok spændt på, om det lykkes!

 

Jer der har købt forud før, hvordan vil i generelt sige succesraten er? Er det ca 50/50 eller bedre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31 minutes ago, roselein said:

God tråd! :lovebk

 

Men jeg synes godt nok det er svært! Nu har jeg købt den samme Wheat flyverdragt han har i år i str 86, i str 92 til næste år. Til gengæld har jeg købt jakke og skibukser i str 98, hvis han skulle finde på at vokse ud af dragten midt i sæsonen, og ellers kan han bruge det sæsonen efter igen. Men er godt nok spændt på, om det lykkes!

 

Jer der har købt forud før, hvordan vil i generelt sige succesraten er? Er det ca 50/50 eller bedre?

Jeg har kun gjort det en gang, og det var spot on. Jeg tænker, at hvis man ikke kan bruge det selv, kan man sælge det til samme pris igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde købt en str 92 her i efteråret til datteren der blev 2 i august... 

 

Den blev så skiftet ud allerede i december, for hun er vokset fra alt sit 92 tøj på 3 mdr.. 

 

så nu vi i 98/104 :o 

 

så det kommer an på om han er en høj dreng :) 

 

Jeg er vild med didriksons, men dagplejen vil meget gerne de har en flyverdragt med der lynes ned i benene, men alle ungerne hos hende kan også selv tage sit overtøj på :) 

 

hun har Nameit storm play tech flyverdragt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en Reima flyverdragt, model Copenhagen. Der står at man kan knappe Play Layers (fx en fleecetrøje/heldragt) i den, men jeg kan ikke finde nogen knapper, som burde gøre det muligt. Jeg kan se i nogle af de andre flyverdragter fra Reima, at de fx har en knap i nakken, men det er der ikke på denne flyverdragt, heller ikke på billederne på Reima's hjemmeside, som ellers også beskriver at man kan knappe deres Play Layers i netop denne model. Nogen der kan guide til hvordan de fastgøres, hvis det ikke er med knapper? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER