betina88

overtøj til vuggestue

19 indlæg i dette emne

Er så småt begyndt at tænke over hvilket overtøj jeg skal have fat i til trunten til hun starter i vuggestue 1 april ( WOW jeg synes det er snart) ,... Tænker det ku være lidt smart måske at kunne købe noget her på udsalg... men hvad for noget overtøj ville i købe til en pige der til den tid er omkring 9 mdr til vuggestue??? overvejer lidt en termodragt/termotøj og regntøj....
kan bare slet ikke huske hvad den store havde dengang og han var endda samme alder og samme årstid han kom ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville købe termo tøj, evt dragt hvis hun skal kunne komme rundt uden at skille på maven....regntøj med bukser der har seler....overtræks futter...et par handsker...og en god hue...evt sove luffer til barnevognen...evt en fleece dragt til at sove i...derudover en soft shell og en fleece jakke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville købe en softshell-dragt :)

Og en forårsjakke/fleecetrøje til senere. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvilken str ville i købe?? hun er lige kommet i 68...  overvejer selv str 80 er det helt skævt tror i??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun lige er kommet i 68, ville jeg købe 74, men det afhænger også af mærket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En softshell dragt. De er simpelthen så godt.Hvis du køber lidt stor, så kan den måske også passe til efteråret. Jeg har været heldig at vores kunne bruges både forår og efterår. Mega win. Jeg turde godt gå efter en str 80. Men jeg er heller ikke så sippet med om de skal smøges lidt op :-) Og så en elefanthue og gode futter. De der man trækker over fødderne, hvis hun ikke går endnu. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige et tillæg spørgsmål. :D

har kig på en termo heldragt til trunten, har set på celavi, Mik line og enfant. 

Mik line har jeg rimelig styr på hvilken str det sku være hvis jeg valgte den. men kender ikke de to andre mærker i overtøj . er de store i str eller hvordan? kom gerne med input , elsker at hører jeres erfaringer :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes mikline og celavi følges af i størrelserne. Jeg kender ikke termotøjet fra enfant, men det almindelige tøj er til den lille side, synes jeg. 

 

Jeg ville for øvrigt bare købe termotøj. Det kommer man langt med 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, termotoej og regntoej :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ihhh som jeg spørger.. :) :blush men er godt nok meget i tvivl denne gang <_< hvordan er wheat termo i kvalitet og størrelse???  og er virkelig virkelig virkelig i tvivl om jeg skal vælge heldragt eller to delt i termo.... :blink:wacko 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid haft todelt. Og jakken er så også blevet brugt til at sove i i vuggestuen og som sommer/overgangsjakke. Det synes jeg har været ret smart. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en dragt til Noah, da han var 6-12 mdr. Uld... 

 

Saa koebte jeg to-delt uldsaet og to-delt termosaet derefter. 

 

Nu har jeg regntoej, uldjakke(overgangsjakken) og et par lettere isolerede, vandtaette overtraeksbukser fra Molo. Jeg koeber maaske/maaske ikke termotoej til Noah igen, for han sviner sig til med mudder, men hvis jeg goer, saa bliver det et par termobukser og ikke jakken... Jeg synes en tyk striktroeje eller uldjakken kan det samme, bare bedre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har kastet mig ud i at købe en heldragt fordi jeg tænker hun kun er 8-9 mdr når hun starter og så vil kravle/møve sig rundt i starten og så vil det være smart med heldragt tænker jeg. 

men regntøj er todelt men det er også regnbukser med seler. nu håber jeg bare str passer til den tid. der er jo heldigvis lidt tid til endnu :dance: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men tusind tusind tak for hjælpen i skønne piger. altid rart at man ved man kan spørge her og få dejlig hjælp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, betina88 said:

har kastet mig ud i at købe en heldragt fordi jeg tænker hun kun er 8-9 mdr når hun starter og så vil kravle/møve sig rundt i starten og så vil det være smart med heldragt tænker jeg. 

men regntøj er todelt men det er også regnbukser med seler. nu håber jeg bare str passer til den tid. der er jo heldigvis lidt tid til endnu :dance: 

 

Du kan ogsaa faa regndragter :) 

 

Jeg har dog altid haft todelt regntoej til Noah og det er altsaa ganske fint. 

 

Det lyder ogsaa saa fint med en heldragt. Der kommer heller ikke noget luft ind midt imellem saa :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge todelt.

Det giver større mulighed for at pædagogerne kan mixe og mache alt efter vejret.

Vælg evt regnbukser med seler så skiller de heller ikke på midten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 15/1/2017 at 7:44 PM, betina88 said:

ihhh som jeg spørger.. :) :blush men er godt nok meget i tvivl denne gang <_< hvordan er wheat termo i kvalitet og størrelse???  og er virkelig virkelig virkelig i tvivl om jeg skal vælge heldragt eller to delt i termo.... :blink:wacko 

Vi er brandglade for wheats termotøj :) Jeg har ikke bemærket noget særligt på størrelsen :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Lady H said:

Vi er brandglade for wheats termotøj :) Jeg har ikke bemærket noget særligt på størrelsen :chin: 

Jeg har også haft wheat termobukser til Anna forrige år og har lige købt bukser til Sofie til foråret. Jeg synes størrelsen er normal og kvaliteten er lækker. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

57 minutes ago, Susanne said:

Jeg har også haft wheat termobukser til Anna forrige år og har lige købt bukser til Sofie til foråret. Jeg synes størrelsen er normal og kvaliteten er lækker. 

 

:ditto 

Jeg synes det følger størrelsen meget godt. Har lige købt str 5 til Silke Elia her til foråret. Det er 3. Sæt i træk og jeg synes det holder super godt trods der ikke er forstærkning på knæ/numse. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER