Little Miss

Fjernelse af parfume lugt

11 indlæg i dette emne

Jeg har arvet noget tøj fra min søster men desværre tror jeg hun har brugt noget parfumeret skyllemiddel :(

 

Jeg kan slet ikke holde lugten ud. Alm vask eller at hænge tøjet ud hjælper desværre ikke. Men vil være så ærgerligt ikke at kunne bruge tøjet. Det meste er overtøj som regntøj, flyverdragter og jakker. 

 

Har i nogle ideer til hvad jeg kan gøre? Kan eddike måske hjælpe eller skal der andre midler til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har haft held med at vaske med eddike og sidste skyllevand og saa at haenge det ud, MEN det skal haenge udenfor i UGEVIS og gerne i al slags vejr. 

 

Det tager med andre ord tid... Det er toej til Noah, jeg har arvet far eks-nabo, som virkelig stinker af parfume! Men jeg faar altsaa luftet det vaek, forudsat at jeg lader det haenge ude i tid nok.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eddike eller Rodalon :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Girl Next Door said:

Eddike eller Rodalon :) 

 

Eddike tager det ikke her... jeg har baade soebet det i eddike og haft det vasket i eddike og haft eddike i skyllevandet. Jeg har ikke erfringer med Rodalon, men det er jo lidt noget stads. Kun langtidsluftning, som sagt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Camillat said:

 

Eddike tager det ikke her... jeg har baade soebet det i eddike og haft det vasket i eddike og haft eddike i skyllevandet. Jeg har ikke erfringer med Rodalon, men det er jo lidt noget stads. Kun langtidsluftning, som sagt. 

Bruger også kun sjældent Rodalon. Det var blot for at fortælle at det kan tage lugten :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, Girl Next Door said:

Bruger også kun sjældent Rodalon. Det var blot for at fortælle at det kan tage lugten :) 

 

Det ved jeg godt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om det er en løsning i det her vejr at hænge tøjet ud. Tænker ikke det har så godt af fugten. Hvad tænker i?

 

Ellers må jeg ty til Rodalon :chin:

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft vores haengene ude i regn og blaest.... Men det var saa bomuld. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Camillat said:

Jeg har haft vores haengene ude i regn og blaest.... Men det var saa bomuld. 

Tror jeg må forsøge mig for Rodalon i 30 min tog det ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft held med at lægge det i blød i eddikevand natten over med et gammelt håndklæde og så almindelig madkinvask efterfølgende. Jeg aner ikke hvorfor, men det var som om håndklædet sugede lugten (håndklædet var så lige til at kassere). Og så ud og blive luftet igennem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 hours ago, Frillen said:

Jeg har haft held med at lægge det i blød i eddikevand natten over med et gammelt håndklæde og så almindelig madkinvask efterfølgende. Jeg aner ikke hvorfor, men det var som om håndklædet sugede lugten (håndklædet var så lige til at kassere). Og så ud og blive luftet igennem. 

 

Det må jeg prøve her til aften. Vil godt nok være ked af at skulle smide så meget tøj ud :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER