Maj 2014

Pks

27 indlæg i dette emne

48 minutes ago, FruLB said:

Min søns fødsel endte i akut kejsersnit. Så jeg har ikke prøvet planlagt, men nu får du historien alligevel.

 

Egentlig var det eneste jeg frygtede ved fødslen, at det ville ende i kejsersnit - fordi jeg generelt er bange for sygehuse og operationer. Men det endte med at være en fantastisk oplevelse.

 

Efter 24 timers veer, og en presseperiode på 4-5 timer uden at drengen kom ud, valgte lægerne at foretage kejsersnit. Jeg blev kørt ned på OP, hvor jeg fik lagt en ny rygbedøvelse. Den jeg havde i forvejen havde slet ikke virket. og 15 min senere var vores lille mirakel født - vinder skæv i hovedet, fordi han havde lagt skæv i bækkenet i pressefasen, men ellers helt perfekt. 

 

Inden de kørte mig på OP, sagde jordemoderen, at han ville komme op til mig, med det samme - Det gjorde han også, men han havde slugt lidt forstervand, og havde derforhavde brug for en lille smule C-PAP for at få det sidste forstervand ud af lungerne. Men det foregik alt sammen samtidig med at jeg blev syet sammen, og inden jeg var færdig, havde farmand sønnike i armene, og efterfølgende fik jeg ham selv.

 

Dagene efter gjorde det selvfølgelig hamrende ondt, og det der med at stå for længe ad gange var på ingen måder rart. Jeg kan ikke tåle morfin, så det valgte jeg helt bevidst fra. Det gjorde nok også at det tog en dag eller to ekstra at komme helt ovenpå, og jeg var virkelig glad for at min mand kunne være medindlagt, så han kunne stå op om natten osv.

 

10 dage efter fødslen var jeg basically tilbage til normalen. Jeg kunne bevæge mig rundt og gå ture osv.

 

Jeg frygtede, hvordan arret ville komme til at se ud! Men her 15 mdr efter kan man næsten ikke se det mere. Der er en ganske tynd synlig streg, og man kan ikke se, hvor klammerne har siddet.

 

Min frygt for kejsersnit er kureret, og selvom jeg stadig drømmer om en 'normal' fødsel, hvis omstændighederne tillader det, så er jeg ikke længere afvisende overfor at vælge PKS. 

 

Du skal gøre, hvad der giver dig ro i maven! 

 

De siger at det bedste for alle parter er en 'normal' fødsel - jeg tror mere på, at det rigtige, er det der giver mor ro i maven! 

 

Alt held og lykke din vej:kram2

Nu læser jeg lige at du ikke tåler morfin.. Hvad fik du så istedet for? 

Jeg kan nemlig ( som noget nyt) heller ikke tåle morfin mere..Og tænker en del over hvad jeg så får som smertedækning i forbindelse med næste kejsersnit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ccc said:

Nu læser jeg lige at du ikke tåler morfin.. Hvad fik du så istedet for? 

Jeg kan nemlig ( som noget nyt) heller ikke tåle morfin mere..Og tænker en del over hvad jeg så får som smertedækning i forbindelse med næste kejsersnit.

 

Jeg fik ibumetin 600 mg og panodil... og den første dag prøvede de med noget andet end morfin (Jeg kan ikke huske hvad det hed), men det gav mig samme symptomer, så det stoppede vi igen. Men altså tal med lægerne om det. Der findes jo forskellige præperater, som man normalt godt kan tåle, selvom man ikke tåler morfin. Jeg er åbenbart helt speciel, hvad det angår;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER