Ihpets-mortilto

Natamning!

23 indlæg i dette emne

Jeg vil gerne have gjort noget ved det natamning! Vi trives ikke godt med det :( jeg bliver utilpas og har ondt alle steder og Nohr bliver frustreret fordi han vil spise meget for at blive slået omkuld, men han spiser i hvert fald 10 gange pr nat, så 1) han er jo ikke sulten til hver omgang og 2) mine bryster er jo også temmelig slatne. Han ender derfor med at være ked af det rigtig ofte og også gerne ligge vågen i 1 times tid nogle nætter eller 3 om ugen.

 

Det virker ikke til at løsningen er at gå fra 10+ til 0 :chin: 

Men giver det overhovedet mening at starte med at sige at han må få 22,01,04 eller sådan? Han kan jo ikke klokken ( ;) ), så vil han ikke bare blive frustreret over at han kun må nogle gange? Eller? 

Hvad kan vi ellers gøre? Alle inputs er mega velkomne (selvom jeg måske sortere i hvilke vi så prøver :P ).

 

I nat forsøgte jeg i 2,5 time at gen-putte uden amning uden succes :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tjaeh. Jeg gik ud fra samme tilgang, som da jeg prøvede at vænne V og mig selv af med ammebrikkerne: Give et ihærdigt forsøg hver gang, men give op straks det blev for træls. Altså med E og natamning blev det til, at jeg forsøgte med sutten istedet, satte den "foran" brystet og forsøgte at "snyde" og gik den så gik den. Det virkede her, men det virker ikke som nogen sikker løsning :chin:

 

Jeg havde det ligesom dig at 10 til 0 nok ikke gik, og at faste klokkeslet nok heller ikke holdt (deraf forsøget med at prøve hver gang) men i praksis gik vi faktisk fra 10 til 0 ret hurtigt, såvidt jeg husker efter et par dage.

 

Det er svært :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er da også mega hårdt :kram2 

 

Bruger han dig som sut? Eller husker jeg forkert at han bruger sut? For jeg tænker at meget af det jo ikke er fordi han er sulten, som du også selv skriver. 

 

Silke Elia ammede jo også meget om natten længe, men brugte heldigvis sut. 

 

Jeg begyndte at tilbyde mere mad lige inden sengetid. Det var banan eller grød. Og så gik jeg ned på amninger, mener jeg startede med 2-3 stykker og så alle de andre gange hun vågnede, var en hård kamp til at starte med for at få hende til at sove videre. Jeg mindes måske at vi tilbød en tør vand? Eller var det helt efter natamningerne var stoppet. Jeg kan faktisk ikke huske det. 

 

Jeg er sikker på, det nok skal lykkedes for jer, men at de først nætter nok bliver hårde :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, Barbamama said:

Tjaeh. Jeg gik ud fra samme tilgang, som da jeg prøvede at vænne V og mig selv af med ammebrikkerne: Give et ihærdigt forsøg hver gang, men give op straks det blev for træls. Altså med E og natamning blev det til, at jeg forsøgte med sutten istedet, satte den "foran" brystet og forsøgte at "snyde" og gik den så gik den. Det virkede her, men det virker ikke som nogen sikker løsning :chin:

 

Jeg havde det ligesom dig at 10 til 0 nok ikke gik, og at faste klokkeslet nok heller ikke holdt (deraf forsøget med at prøve hver gang) men i praksis gik vi faktisk fra 10 til 0 ret hurtigt, såvidt jeg husker efter et par dage.

 

Det er svært :kram 

 

Det lyder som en god og blid måde, det kan jeg godt lide! 

Jeg tror ikke at det går så nemt at det bare tager et par dage. Men hvis bare der er lidt fremgang at spore, så tror jeg nok jeg skal kunne holde gejsten oppe :) 

 

Egentligt gør vi det faktisk allerede i løbet af aftenen, hvor det ofte lykkes at genputte ham 2-4 gange inden klokken 22 hvor det så er udelukket uden babs. 

I løbet af natten er jeg så træt og forvirret at jeg ikke fatter om der er gået 15 minutter siden sidst eller 3 timer, så der hiver jeg ham bare hen. Det er helt sikkert en god ide at jeg hver gang lige prøver at give sut og nus og sådan.

 

tak! det prøver jeg :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, louisevibe said:

Åh det er da også mega hårdt :kram2 

 

Bruger han dig som sut? Eller husker jeg forkert at han bruger sut? For jeg tænker at meget af det jo ikke er fordi han er sulten, som du også selv skriver. 

 

Silke Elia ammede jo også meget om natten længe, men brugte heldigvis sut. 

 

Jeg begyndte at tilbyde mere mad lige inden sengetid. Det var banan eller grød. Og så gik jeg ned på amninger, mener jeg startede med 2-3 stykker og så alle de andre gange hun vågnede, var en hård kamp til at starte med for at få hende til at sove videre. Jeg mindes måske at vi tilbød en tør vand? Eller var det helt efter natamningerne var stoppet. Jeg kan faktisk ikke huske det. 

 

Jeg er sikker på, det nok skal lykkedes for jer, men at de først nætter nok bliver hårde :kram2 

 

Han bruger sut og er meget glad for den, når han altså ikke vil ammes! Når han vil ammes så tager han sutten og kaster den langt væk <_< Han ved nok hvad han foretrækker! 

 

Han skubber vand væk når han ville ammes! Og så klapper han på mine bryster: 'jeg vil have dem der mor!'. Suk. 

 

Vi tilbyder altid et ekstra måltid inden sengetid, for han spiser meget meget lidt til aftensmad. Nogle dage spiser han så sine havregryn (favoritten), andre dage vil han ikke spise. 

 

 

 

Det er så svært! Jeg ønsker ikke det skal være en kamp eller at han skal føle at jeg ikke møder hans behov. Egentligt er jeg sådan personligt lidt modstander af at tvinge det igennem, men det føles temmeligt nødvendigt at jeg også snart får lidt hvile, hvis jeg skal hænge sammen efter 4 år med latterligt lidt søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Det lyder som en god og blid måde, det kan jeg godt lide! 

Jeg tror ikke at det går så nemt at det bare tager et par dage. Men hvis bare der er lidt fremgang at spore, så tror jeg nok jeg skal kunne holde gejsten oppe :) 

 

Egentligt gør vi det faktisk allerede i løbet af aftenen, hvor det ofte lykkes at genputte ham 2-4 gange inden klokken 22 hvor det så er udelukket uden babs. 

I løbet af natten er jeg så træt og forvirret at jeg ikke fatter om der er gået 15 minutter siden sidst eller 3 timer, så der hiver jeg ham bare hen. Det er helt sikkert en god ide at jeg hver gang lige prøver at give sut og nus og sådan.

 

tak! det prøver jeg :kiss 

 

:goodluck:kram2 

 

Altså E blev vældig frustreret nogle gange, og tog sutten og KYLEDE den afsted, men nogle gange accepterede hun sutten (måske var hun for træt til andet), og så gik det. :)

 

Jeg ville heller ikke have evnet at holde øje med klokken og "hvornår var det sidst" og sådan, så det blev halvt i søvne med sut eller bryst. Ej, jeg tror faktisk måske, jeg engang imellem kiggede klokken og "overgav mig" hurtigere hvis det var sådan sidst på natten/tidlig morgen, a la "Ok, vi har klaret det godt så langt". :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Han bruger sut og er meget glad for den, når han altså ikke vil ammes! Når han vil ammes så tager han sutten og kaster den langt væk <_< Han ved nok hvad han foretrækker! 

 

Han skubber vand væk når han ville ammes! Og så klapper han på mine bryster: 'jeg vil have dem der mor!'. Suk. 

 

Vi tilbyder altid et ekstra måltid inden sengetid, for han spiser meget meget lidt til aftensmad. Nogle dage spiser han så sine havregryn (favoritten), andre dage vil han ikke spise. 

 

 

 

Det er så svært! Jeg ønsker ikke det skal være en kamp eller at han skal føle at jeg ikke møder hans behov. Egentligt er jeg sådan personligt lidt modstander af at tvinge det igennem, men det føles temmeligt nødvendigt at jeg også snart får lidt hvile, hvis jeg skal hænge sammen efter 4 år med latterligt lidt søvn.

 

Lige til det med ikke at møde hans behov. :)

 

Jeg forstår totalt følelsen og havde det selv på samme måde! Og var bange for, at hun ville føle sig afvist og alt muligt træls :(

 

Men altså... Hvad gør vi, hvis de gentagne gange peger på småkagedåsen og græder frustreret og skubber andet væk? Giver vi småkagen eller trøster vi? Jeg ved godt at amning er andet og mere end hvad en småkage giver, men alligevel... De vil have noget, som vi har vurderet at der skal skæres ned på (og det er helt ok!) og så må vi bare trøste så godt vi kan, indtil de finder ud af, at det er ok at undvære :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan var det med hans øre? :unsure

Jeg har kørt med at sætte plaster på brystet inden jeg er gået i seng, og vi har snakket om at brysterne bliver lavet om natten, men han er jo også større :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er i gang med det nu.. Sigrid er 14 måneder og vil helst ammes en masse om natten og ligge med næsen varm mod mors bryst - og det går af adskillige grunde ikke længere. Jeg har truuuuuuukket det i håb om, at hun selv ville blive træt af det, men det skete så ikke :rolleyes 

 

Her har hun fået lov at blive sur og ked (mest det første), på den måde at den første opvågning plejede at betyde amning i dobbeltsengen og resten af natten dér - og nu betyder det altså, at far i stedet kommer ind til tremmesengen og bliver, indtil hun sover igen. Det passer hende ikke, og hun protesterer højlydt, og jeg hader, at jeg ikke bare kan give hende alt i verden, som hun ønsker sig, inklusiv nætterne i mors favn. Det kan bare ikke rigtig nytte herhjemme - jeg er ved at falde fra hinanden, så det kan bare ikke være mig, der med blusen på prøver at give lidt mor uden bryst (og jeg er egentlig ikke overbevist om, at protesten/skuffelsen ville være meget mindre), selvom det nok er den facon, jeg har mest sympati for - og hun er jo ikke blevet smidt ud til ulvene, hun ligger i sin varme seng med sin far ved siden af sengen. Sprælleungen bruger under ingen omstændigheder sut, når ikke lige hun har snuppet den frisk fra storebror :rolleyes 

 

Her er aftalen, at hun må komme over efter tre (frit efter sundhedsplejersken forslag om lidt morgenmælk at sove videre på, da junior i din tid skulle vænnes fra at få mælk om natten).

 

Vi har været i gang tre dage. Første aften blev hun meget ked og var fem kvarter om at falde i søvn igen (ca 21-22:15) - men sov så til efter fire, hvor hun kom over til mig, blev ammet og sov videre.

 

Anden aften. Højlydt protest ved 22-tiden, men mindre voldsomt. Sov efter lille time videre til godt tre, hvor hun kom over til mig og blev ammet og sov hos mig (med en ekstra mellemliggende amning inden stå-op-tid :rolleyes).

 

Tredje aften. Vågnede kl. 23. Svagere protester, on off, seneste lille møf vist ved halv et-tiden. Sov til klokken fem (:o), hvor hun kom over til mig og blev ammet, men altså ikke var indstillet på yderligere søvn... :rolleyes 

 

Det her er lidt kamp-agtigt, og jeg er ikke vild med det, men hun bliver set og hørt - hendes søde far kommer jo - og det tegner til at kunne give mere søvn til os alle tre i løbet af relativt kort tid (kryds fingre), så sådan må det så være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville finde en fremgangsmaade a la Lises... Det er immervaek ogsaa vigtigt at tilgodese sine egen behov som moderen til disse skoenheder. De har ikke noget helt vildt godt ud af en mor, der er slidt ned til sokkeholderne af at amme om natten. 

 

Her endte jeg med at skaere amning mellem 23 og 5 vaek. Det gik ret nemt, men det var jo ogsaa kun en, konkret amning, han skulle sove fra og som han paa ingen maade havde brug for. Han var 7 mdr. De to amninger sen aften og tidlig morgen holdt vi fast i laenge, synes jeg, men det er jo ogsaa til at have med at goere, naar de ligger saadan rimelig fast og der ellers er nattero imellem dem. 

 

Det er ret vigtigt at far traeder i karakter her, tror jeg. Selvom jeg ogsaa selv har maattet tage over i perioder, fordi han bare ikke har rygrad til at staa fast og vise Noah, at han har styr paa det, saa det er trygt at sove. 

 

Og saa er det godt sagt af Barbamama - det er ikke et svigt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg svarer jer lige i morgen :kiss 

Her i nat prøver jeg at udsætte amningerne lidt, være lidt ekstra ihærdig med sutten, sove med bluse og så amme hvis det er helt galt.

 

Han var meget insisterende klokken 21, men med vuggen og Solen er så rød mor, så faldt han da i søvn på min mave :wub Jeg tager ikke nærheden fra ham. Det gjorde jeg heller ikke med William, som var vældig glad for babserne. 

Herhjemme er farmand no go. De har en skøn far og de elsker ham højt. Men han er ikke to potter pis værd når solen går ned :rolleyes Det tog William 3 år at acceptere Jon i mørke, Nohr skriger stadigvæk som pisket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 minutes ago, Stephi-moren said:

Jeg svarer jer lige i morgen :kiss 

Her i nat prøver jeg at udsætte amningerne lidt, være lidt ekstra ihærdig med sutten, sove med bluse og så amme hvis det er helt galt.

 

Han var meget insisterende klokken 21, men med vuggen og Solen er så rød mor, så faldt han da i søvn på min mave :wub Jeg tager ikke nærheden fra ham. Det gjorde jeg heller ikke med William, som var vældig glad for babserne. 

Herhjemme er farmand no go. De har en skøn far og de elsker ham højt. Men han er ikke to potter pis værd når solen går ned :rolleyes Det tog William 3 år at acceptere Jon i mørke, Nohr skriger stadigvæk som pisket.

 

M var heller ikke to potter pis vaerd tidligere og er stadig ikke nogen stjerne til at faa nattero! Men i og med at han i lange perioder arbejder virkelig meget hver dag, saa efterspoerger Noah ham om natten, saa der maa han af gode grunde give naerhed og goere sit bedste, alt imens jeg kan sove. Saa jeg kan sagtens forstaa, det er noget du selv skal igennem med dem. Jeg ville fortaelle ham med ord, at det er saadan, det skal vaere og saa haenge i. Det skal du hurtigt faa laert ham :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 May the force be with you!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, det lyder svært, når det ikke er muligt at bringe far på banen. For ofte så er det den nemmeste løsning.

Har Jon prøvet, sådan for alvor? For her skreg og skreg hun også i næsten en time de første par gange min mand kom ind i stedet for, men så begyndte hun at forstå, at sådan var det, men min mand er også tålmodigheden selv og vil virkelig gerne hjælpe. Og ja det er pisse hårdt for manden i de 14 dage, det tager, men hvis jeg kan klare lorte søvn i 1-2 år, så kan han også i 14 dage.

Jeg brugt i en periode, da jeg skulle af med nat-amningerne ved nr.2, at have både bh og t-shirt på om natten, for at signalere lukket bar.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske var E bare mere klar end jeg først troede, men vi klarede den altså hende og jeg uden sådan særlig afskærmning af brysterne. :) Jeg havde t-shirt på (hvilket jeg altid har og også har haft mens jeg har ammet hende), men hun kunne reelt selv rykke den op. Bare for at sige, at det sagtens kan lade sig gøre i hvert fald for nogen :)

 

Vi prøvede ikke at lade Brian tage hende, men min mavefornemmelse siger, at det ville have været komplet katastrofe. Ikke fordi hun ikke megaelsker sin far, og ikke fordi han ikke er fantastisk til at vugge blidt og synge stille og trøste tålmodigt. Men fordi jeg tror, det ville være sværere for hende, at undvære BÅDE amning OG mor.

 

Altså ikke, at der er det fjerneste i vejen med at lade far overtage. Det var bare ikke måden her, og sådan som du beskriver det, Stephi, så tænker jeg også, at den "hænger" på dig. But you can do it! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg traeder altsaa ogsaa ind, naar det loeber af sporet for M og bliver for meget natteroderi, saa jeg er slet ikke i tvivl om, at nogle daddyer bare er kategorisk daarlige til den slags. 

 

Og saa giver det mening at klare det selv.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jon har jo ikke mine (super) evner, men han er ikke dårlig til den slags. Men min stakkels Nohr (og William før han blev 3) bliver simpelthen ulykkelige når det er far om natten. Nohr han skriger i vilden sky og så snart jeg tager over så er han afslappet igen. Han VIL bare have mig.

 

Jeg afvænnede også selv William og det var virkelig ikke et problem at det var mig. Jeg er tværtimod 100% sikker på at det var den nemmeste vej. For grunden til at han vågnede og Nohr gør nu, det er for at mærke at jeg er der. Det er så i amningen at Nohr mærker det nu og der skal jeg så lære ham at jeg er der og nusser/synger/holder i hånd/krammer. Hvis han både skulle undvære amning og mig, så ville det være hårdere! 

 

William kalder stadigvæk 2,3,4 gange om natten og skal lige nusses på kinden og så sover han videre. Hvilket selvfølgelig kun er fordi han sover på eget værelse, da han sov med mig kravlede han bare ind i min favn :wub 

 

 

Men halli hallo, Nohr sover og er endnu ikke ammet! Det er allerede strukket lidt mere:yay der er håb!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt! :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt med paa dine tanker og din fremgangsmaade. Her blev det bare M, der kaldes paa og ikke mig, som er der dagen lang, naar han ikke er i BH ;)

 

Hvordan er natten gaaet?  

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper på dig :yay 

 

Her var der møf kl 23, men det stoppede, så snart min mand kom ind og lagde en hånd på hende, og så sov hun sq uden en lyd til 4:xx, hvor hun kom over til mig - blev ammet og møvede rundt til 5:xx ( :zzz) og sov som en engel hos mig til 6:30 ^_^ 

 

Jeg har stor respekt for din måde at gøre det på, men jeg tænker også, at det så er smart at komme i sving nu, så det forhåbentlig er godt i værk, inden den tredje musketer(inde) er på vej :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og sådan gik det, at det hele blev vendt på hovedet og alle planerne ændret :blink 

 

Jeg blev nemlig syg! Så Jon sov med Nohr i armene på sofaen. Og fik trøstet nogle gange. 01:30 fik jeg ham ind i går nat :respekt det er godt nok det længste han har taget. Så ammede jeg ham 5 gange inden det blev morgen.

 

I aftes tog vi samme model. Efter at han genputtet Nohr i egen seng til 22, tog Jon ham på sofaen og havde ham til 01:noget. Så fik jeg ham ind og ammede (en ordentlig portion, fra en meget fyldt boob!). Men så var det at William absolut kun ville have mig (han er ikke frisk!), så jeg gik ind i Williams seng hvor jeg faldt i søvn og sov til 04:30. Der fik Nohr så mad igen. Måske får han også klokken 6, måske ikke. Det bliver i hvert fald ikke mere end 3 amninger :blink:super 

Det mest interessante er faktisk at Jon kunne berette om at Nohr bare sov! Der var ikke de der 100opvågninger hvor han lige skulle nusses.

 

Jeg tænker på at overlade dobbeltsengen til dem i den kommende nat og så se om vi kan stræke den amning 01:30. Måske går det? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha, ja, saadan kan man bare se :D

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER