MorHanne

Mens men frugtbar

20 indlæg i dette emne

Hej tøser. 

 

Jeg er lidt forvirret. :blink

Det kan godt være det bare er mig. Men mens og samtidig være frugtbar? Giver det mening?

Jeg lagde mine data ind i min app og det kommer pludselig og siger at baseret på mine data vil den gerne have lov at lave om på det. 

Jeg skulle være frugtbar og være tæt på ÆL

Okay tænkte jeg. Jeg har lige haft mens. Sidste dag tirsdag...

Det kan nok ikke passe. Så mig ud og tage en ÆL test og ganske rigtigt. Den er positiv... Ikke vildt bang men den er tydelig. 

 

Spøjst siger jeg bare. Så hvorfor har jeg så, SÅ ondt efter de sidste ÆL? Nu frygter jeg helt om jeg så skal til at have ondt fra lige om lidt...

Men mens er jo så også flyttet...

 

Jeg føler mig taget lidt på sengen. Men så giver det også mening at manden er så kælen. Han siger han plejer at kunne mærke når der er et eller andet i min krop. 

 

Nå så nu må vi give den max gas. Typisk først at have fundet ud af det efter knægten er kommet hjem fra skole og vi har været hjemme hele dagen...

 

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi lavede min søn, kom æl også på cd 8, så det er slet ikke umuligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså for det første, så er en ÆL-test kun positiv, når den er BANG tydelig. Teststregen skal være mindst lige så farvet som kontrolstregen. :)

 

Derudover er der jo nogen, der tror på sekundær ÆL. Altså at man kan have to pr cyklus - og at den ene endda kan være under mens :)

 

Og som Fru Mor siger, så er det slet ikke umuligt at have ÆL tidligt i cyklus (og heller ikke sent).

 

Og til sidst vil jeg råde dig til at stole mest på din krop, din intuition og evt. temperatur eller ÆL-test. Medmindre du har en usædvanlig kompliceret app, så regner den nok bare dine perioder ud efter  et gennemsnit (af dine egne data). Det gør min i hvert fald :)

 

(Og til allersidst: Hop da på manden uanset, det kan aldrig skade :lol:goodluck:bd )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåe ja, jeg læste lidt hurtigt :blush Som BBM siger; hvis den ikke er lige så tydelig eller tydeligere end teststregen er den ikke positiv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Den er lidt svagere end test stregen. 

Jeg bruger Ovia. Men da jeg skrev ind at jeg kunne mærke begge æggeledere så reagerede den ved at den kunne se på mine data at der var noget i gære. Om jeg ville ændre det. Nå ja tænkte jeg, det kan jo ikke skade. Men i følge den har jeg haft ÆL stort set siden mens startede og skulle have ægløsning i morgen. 

Jeg mærke rigtig meget i dag. Murren i underlivet og barmen. Det plejer jeg altså ikke at have før ca. en uges tid efter mens. 

Men jeg viste manden testen og vi sagde fedt begge to. Så nu tager vi det derfra. 

 

Jeg har aldrig taget en ÆL test før i sidste cyklus, så jeg prøver mig lidt frem med det her. Sidste gang tog vi det bare som det kom. Denne gang har jeg en knægt der står og siger baby, baby. Mor, jeg vil have en lillesøster. Så jeg føler lidt mere pres denne gang og vi vil rigtig gerne. 

 

Men jeg kan mærke min krop SÅ meget mere denne gang. :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram 

 

Ih hvor kan jeg huske "presset" ved at lave nr 2, puha! Det var også der, jeg startede med ÆL-teste og de er bare lidt mærkelige, fordi 2 streger ikke er nok, og det er man jo vant til.

 

Hvor længe har I forsøgt? :kram

 

Jeg mærker også min krop helt vildt for tiden, det synes jeg ikke, jeg gjorde, da vi lavede nr 2, og det var på en helt anden måde ved nr 1 :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på 3. cyklus siden jeg smed pillerne. Sidst testede jeg positiv 4. omgang. 

 

Jeg havde vildt ondt i maven inden jeg testede positiv sidste gang. Denne gang kan jeg mærke HVER frugtbar periode. Helt frem til mens. Det gør ondt. Barmen driller. Kvalme. ALLE symptomer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det er strid :rolleyes:kram Jeg mærker også alt muligt men man veeeeeed bare, at det kan snyde :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søde skøre mand i går aftes. 

Vi havde :hump og så nuser han mig på maven og siger.

Nå soldater, nu må I klø på og ikke give op. 

Nu vil far sove. 

Jeg kunne bare ikke lade være med at grine og syntes han var lidt sød. :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, Barbamama said:

Årh det er strid :rolleyes:kram Jeg mærker også alt muligt men man veeeeeed bare, at det kan snyde :prik

 

Ja men det er vildt øv når det snyder sådan. Man går lige og tænker YES og så får man sådan et slag i hovedet. Øv heller ikke denne gang. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Jeg producerede så en positiv ÆL test i går. Manden var for træt til :hump i aftes. 

 

Men hvis vi :hump torsdag og så igen i aften, mon så ikke?? :glad

Lidt positiv må man godt være...

 

Jeg kan i hvert fald mærke mine :hophop i dag og har en underlig murren i underlivet i dag. Så er ikke i tvivl om at min krop arbejder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen :hump i aftes heller. Manden salter og var ude flere gange i går...

 

Nå men i dag har jeg meget mere udflåd end jeg plejer og da jeg var på toilettet før var der også lidt blod i. 

 

Men det gør vel heller ikke noget gør det? Jeg har stadig en murren. Ømme :hophop og hovedpine for det ikke skal være løgn. 

 

Jeg føler mig godt nok lidt plat at jeg hver cyklus har symptomer på et eller andet og altid er der intet at komme efter... :icon_crybad:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan nogle gange komme blod fra når folikkelen sprækker, altså når ægløsningen sker.. :) 

Så du hadde måske ægløsning tidligere idag? :) 

Om i har overskud idag, ville jeg prøvd at få til en omgang. :goodluck

:bd 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, Frk.Mini said:

Det kan nogle gange komme blod fra når folikkelen sprækker, altså når ægløsningen sker.. :) 

Så du hadde måske ægløsning tidligere idag? :) 

Om i har overskud idag, ville jeg prøvd at få til en omgang. :goodluck

:bd 

 

Vi nåede faktisk en omgang. Og det var efter jeg så det. Der kom lidt mere da jeg gik i seng. Men intet til morgen. 

Jeg tog en ÆL test den anden dag der var positiv. Den sidste jeg tog var negativ. Kun en bleg streg. 

Hvor ville jeg ønske det var nemmere at finde ud af med det ægløsning.

Sidste gang var der slet ikke fokus på det. Men denne gang. Puh ha...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da stemmer det jo på en prik, du har ægløsning ca to dage efter den første positive. :) Ægløsningsteste syns jeg nogle gange kan stresse mere end de hjælper.. :)  Men nu ved du det jo, ægløsning har vært og i kan slappe af. :kram2

Læn dig tilbage og "nyd" (det er der vel ingen der gør?)  ventetiden til testdag! :bd

:goodluck

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Frk.Mini said:

Da stemmer det jo på en prik, du har ægløsning ca to dage efter den første positive. :) Ægløsningsteste syns jeg nogle gange kan stresse mere end de hjælper.. :)  Men nu ved du det jo, ægløsning har vært og i kan slappe af. :kram2

Læn dig tilbage og "nyd" (det er der vel ingen der gør?)  ventetiden til testdag! :bd

:goodluck

 

 

 

Tak. Du har givet mig helt ro. 

Jeg har dog lige taget en test til. For mit udflåd til morgen var fuldstændig som de siger det skal være når man er HELT klar så at sige. 

Jeg synes dog jeg kan mærke min krop mere i dag end jeg plejer. 

Men jeg glæder mig til bare at læne mig tilbage og nyde indtil testdag. Hvornår det så end er... I følge min app er det om 9 dage.:bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udflåden kan også være "udflåd" siden i har haft sex.. (sæd med andre ord.. ;)

Den kan leve indeni der i op til 5 dage, så i har gjordt en god job.. :P

 

Det med hvornår testdag er, er jo så forskellig.. Hvordan plejer din cyklus at være? Hvor lang ca? Gennemsnit periode mellem ægløsning og mens (testdag) er 14 dage.. Men det varierer fra 8 til 17 dage ca.. :)

Vids den er veldig kort kan det være grunden til at man ikke bliver gravid da ægget ikke får god nok tid til at vokse og fæste sig..

Vids det er tilfældet, og det er sådan hver cyklus, ville jeg kontaktet læge for at få lidt rådgivning og evt lidt hjælp. :)

 

Krydser fingre for at det ikke bliver noget problem, og at den er der i denne cyklus! :goodluck 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:gladtak.  :whistling

Det er første gang jeg har haft ÆL så hurtigt efter mens. Normalt kommer den midt i ca. På piller var den præcis 28 dage selvfølgelig. 

Efter lå den ca 30-32. 

Så derfor er jeg i tvivl. 

 

Hvor er jeg glad for at der er en der ved mere end jeg gør. :)

 

Jeg er nu ikke i tvivl om at manden stadig er derinde så at sige...

Jeg er positiv og evt hopper jeg nok på manden igen i aften. Bare fordi...:kuller

 

Tak for :goodluck  og hjælpen. Jeg sætter SÅ meget pris på det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Å hoppe på manden...  bare fordi :kuller er jo bare sådan det skal være! ;)

Godt jeg kunne hjælpe med noget! :kram2

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER