Forunderligt

Efterfødsels øvelser?

12 indlæg i dette emne

Find en bar væg. Stil dig med ryggen op af den. Vend håndryggene ind mod væggen og hold armene strakte. Løft langsomt begge hænder op over hovedet, mens du lader armene blive opad væggen med håndryggen mod væggen. Altså som om dine arme var visere på et ur (visere som går den helt gale vej, men altså...) Giver det mening? Det er en meget simpel øvelse, som min kiropraktor gerne vil have, at jeg laver et par gange om dagen :)

 

(Tag i øvrigt evt armbåndsur af så du ikke ridser væggen ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du kan holde til at ligge på maven endnu :unsure så kan det hjælpe at ligge på maven og støtte på underarmene så du har overkroppen løftet. 

 

Det er helt uundværligt for mig at ligge sådan et par gange om dagen! Heldigvis er det jo en super stilling at ligge i og nyde baby (og små børn) på gulvet :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ogsaa bruge restorativ yoga til at faa helet bindevaev og komme omkring at opnaa det, Steph har brug for og de fleste af os ioevrigt: Aabne hjertet, faa strukket forsiden og faa skuldrene samlet bagpaa. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 4/1/2017 at 8:48 PM, Barbamama said:

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 4/1/2017 at 9:13 PM, Stephi-moren said:

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 4/1/2017 at 10:30 PM, Camillat said:

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Saga74 said:

Er det lidt som en stående sne-engel? 

 

Det gør virkelig ondt at lave øvelsen når jeg prøver... jeg kan lave ca 3x løft af arme før jeg gir op :unsure 

 

Ja, stående sneengel er nok meget rammende. :)

 

Men jeg tror ikke, det er meningen at det skal gøre ondt :unsure Men selvfølgelig hvis du er meget spændt op i kroppen :unsure

 

Men jeg meeeeeener også, at min kiropraktor synes at 3 gange er fint pr gang man gør det (jeg glemmer det selv, kan du måske fornemme :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes en app med efterfødselsøvelser, som jeg blev anbefalet hos JM. Den hedder gynzone og så noget med efterfødselsøvelser, den findes i hvert fald til Apple, men ved ikke med Android. 

Den er udviklet af en JM og en fysioterapeut, så tænker øvelserne er okay. Det er dog en betalingsapp (jeg var for nærig, så har ingen personlige erfaringer, overvejer dog at investere i knibeøvelses app'en).

 

Tror i øvrigt slet ikke jeg har fået ønsket tillykke :blush Jeg har boet i sygdoms- og eksamensland det sidste lange stykke tid, og har derfor ikke været så aktiv som jeg gerne ville. Men hun er godt nok en fin lille en :wub Stort tillykke med hende :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er lidt billeder

https://it.pinterest.com/pin/50313720814353800/

 

Start med 1 og 2 og brug blot de puder eller taepper, du har. Jeg er fan af begge to og det er alle, jeg har lagt ind i de to positioner. Du kan ogsaa bruge 3, 7 og 10! 

Restorativ yoga handler om at hele, helt ind i bindevaevet og hele nervesystemet. Du kan opnaa en dyb afslappende virkning i ryg, baekken og skuldre. Laeg noget over dine oejne og dig selv under et taeppe, saa du ikke kommer til at fryse. Taenk puder, taepper og stoette, som at blive baaret. Synke ned. Slappe af. Give slip. 

 

Du kan ligge i positionerne i alt fra 5 til 15 minutter. Hvis du vil lave et lille program, saa starter du med 1, 2, (3) og 10

 

Du kan faa behov for at traekke vejret paa foelgende maade: Traek vejret dybt ind gennem naesen og pust tungt, som skulle du give slip... traek derefter vejeret almindeligt dybt tre gange og gentag herefter denne cyklus 6-10 gange. 

 

Saerligt til #1 - saadan kan det se ud

https://it.pinterest.com/pin/384354149425482790/

og saadan kommer man op(!)

http://yogabycandace.com/blog/legs-up-the-wall

(Hun ser fancypancy ud, men hun er noget saa soed og dygtig og har haft lymes disease)

 

Saerligt til #2 - taenk strandstol og gudinde. Soerg for at laegge dig under et taeppe, saa du foler dig varm, skaermet og beskyttet. 

 

Det her ser ogsaa laekkert ud :) 

https://it.pinterest.com/pin/341358846740139167/

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 9/1/2017 at 10:17 PM, Camillat said:

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, Saga74 said:

Tak søde

 

Åh en del af de yoga øvelser :lol og så mig, nononono det er nok lettere at lære en elefant at flyve. Ben op ad væg tør jeg godt give en chance og så slår det mig lige hvor svært det er for ammemor her at finde en passende pause hvor jeg ikke bare går i søvnunderskudskoma sammen med baby :D nå men det kommer nok og med de latterlige ryg smerter blir jeg i hvert fald nødt til at prøve at gøre noget

 

Ha ha, jamen, du behoever altsaa ikke lave andet end at smaekke benene op paa den gode maade. Jeg ved godt, at det er svaert at finde tid, men serioest, lav pladsen klar og saa laeg dig, naar du har tid. Saa vil du kunne nuppe 5 minutter, svarende til 20 minutters lur. Eller 15 minutter svarende til en times lur. 

 

Det er nok en af mine yndlings og mine elever elsker den, udover den ene, der siger at hun kommer til at fryse sin bag :lol

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER