louisevibe

Forstoppelse

48 indlæg i dette emne

3 minutes ago, Camillat said:

 

Det er jo ikke til min store glaede, at jeg melder mig ind i den klub. Men jeg har ogsaa en haemoride (som jeg foedte sammen med Noah) og saa havde jeg virkelig samme situation, da jeg var gravid med lillebitte spire. Det skal nok komme ud! Proev disse to yogaoevelser, som er helt ok for gravide. 

 

Proev at saette dig i skraedderstilling og lav foelgende vejrtraekningsoevelse: Laeg haenderne paa maven og traek vejret langsom, men dybt ind i maven, mens du forestiller dig at du giver liv til en stor, varm ildsol. Pust ud og traek maven let indad, saa meget som det er rart og du foeler, det er sikkert og rart for jer. Gentag 10 gange, alt imens ildsolen bliver varmere og varmere. Denne oevelse giver "ajni", indre varme.

 

Du kan jo ikke lave hardcore yoga twist, det er ellers rigtig effektivt! Men du maa gerne sidde i skraedderstilling og twiste derfra, saa du kan stadig faa den udrensende effekt af stillingen. Traek vejret ind, straek armene op over hovedet og kig paa dine haender. Pust langsomt ud, mens du twister til hoejre med en arm bagud og en foran dig. Hold der, mens du traekker vejret heeeeeelt ned i bunden af kroppen og blaeser maven op til Buddha. Pust langsomt ud og lav et let pres indad, forestil dig at du krammer babyen uden at det er foeles forkert eller ubehageligt. Traek vejret 4-6 gange. Gentag til venstre side. Dette masserer de indre organer og foerst den opadgaaende tyktarm, saa den nedadgaaende og endetarmen. Dette er maaden for gravide, altsaa blidt twist.

http://www.yogajournal.com/beginners/way-twist-first-aid-digestive-cleansing/

 

I ayurvedaen taler man om Oja, som er lidt det samme som Agni, indre fordoejelsesvarme. Det handler om at vedligeholde denne fordoejelsesvarme. Du kan proeve denne her aftenopskrift til dine ojas- den er super effektiv! https://food-alovestory.com/2014/02/18/digestive-tonic/ 

 

 

 

 

Det er bare nogle små djævle :numse

Tak, det må jeg lige prøve om jeg kan finde ud af :kiss 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu kender jeg slet ikke til din appetit, soede, men denne her havregroedsopskrift er ogsaa laekker - lav evt 1/2 eller 1/3 portion og bare udelad det, du ikke har, saa det "kind of minder om". 

 

Jeg laeste ogsaa for nylig om en, der havde held med at spise en kiwi med skrael... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Camillat said:

Nu kender jeg slet ikke til din appetit, soede, men denne her havregroedsopskrift er ogsaa laekker - lav evt 1/2 eller 1/3 portion og bare udelad det, du ikke har, saa det "kind of minder om". 

Jeg har jo rigtig meget kvalme, hvorfor min kost er blevet helt hen i vejret (alt for meget brød som slet ikke er godt for min fordøjelse, men det eneste jeg har kunnet få ned!) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan også prøve med en klyx, det får det der står i endetarmen og er hårdt ud. Det er sådan et Quick fix.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, louisevibe said:

Jeg har jo rigtig meget kvalme, hvorfor min kost er blevet helt hen i vejret (alt for meget brød som slet ikke er godt for min fordøjelse, men det eneste jeg har kunnet få ned!) 

 

Jamen, jeg kan godt forstaa det.... Jeg havde ikke engang kvalme... :blink

 

Men lidt er maaske bedre end ingenting i denne sammenhaeng saa. tre skefulde eller slurke af noget istedet for hele molevitten? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Camillat said:

 

Jamen, jeg kan godt forstaa det.... Jeg havde ikke engang kvalme... :blink

 

Men lidt er maaske bedre end ingenting i denne sammenhaeng saa. tre skefulde eller slurke af noget istedet for hele molevitten? 

 

Ja måske :chin:

I går fik jeg en kiwi, nogle rosiner, en blød pære og noget kartoffelsuppe. Det er trods alt meget bedre end brød. 

 

Jeg er sikker på det er jernpillerne samt Balancid mod halsbrand, som gør det så slemt. Dem kan jeg bare nærmest ikke undvære:unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, Maj 2014 said:

Du kan også prøve med en klyx, det får det der står i endetarmen og er hårdt ud. Det er sådan et Quick fix.

Det er det man får når man skal føde. Kan man godt selv købe og tage det? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, louisevibe said:

Det er det man får når man skal føde. Kan man godt selv købe og tage det? :blink

Ja det kan man godt. Da jeg fødte fik jeg sådan rimelig meget ind i måsen, men klyx fået også som sådan en lille tube. Jeg er ret sikker på, at du kan få det i håndkøb på apoteket. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener, at du kan få klyx eller noget, der minder om på apoteket.

 

Det lyder helt ulideligt:kramHvis du først kommer af med det, der sidder og blokerer, kan du bruge alle de andre råd forebyggende. Det lyder ret spændende med de yogaøvelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Maj 2014 said:

Ja det kan man godt. Da jeg fødte fik jeg sådan rimelig meget ind i måsen, men klyx fået også som sådan en lille tube. Jeg er ret sikker på, at du kan få det i håndkøb på apoteket. 

 Smart. Kan godt være jeg må ty til det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Cand.mor said:

Jeg mener, at du kan få klyx eller noget, der minder om på apoteket.

 

Det lyder helt ulideligt:kramHvis du først kommer af med det, der sidder og blokerer, kan du bruge alle de andre råd forebyggende. Det lyder ret spændende med de yogaøvelser.

Det er det virkelig også. 

 

Ja, jeg tænker også at det ikke bliver godt før det 'gamle' kommer væk. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kan eddermame ogsaa vaere meget i saadan en udspilet tyktarm! 

 

Hvilke jernpiller tager du? 

 

Jeg har faaet Aminojern anbefalet af min naturopath, da de stopper mindre saadan tendentielt... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, Camillat said:

Der kan eddermame ogsaa vaere meget i saadan en udspilet tyktarm! 

 

Hvilke jernpiller tager du? 

 

Jeg har faaet Aminojern anbefalet af min naturopath, da de stopper mindre saadan tendentielt... 

 

Almindelig Jern C, da jeg ikke kan sluge det der graviditets noget uden at få kvalme. Hun sagde på apoteket at de skulle være okay, men jeg tror jeg vil prøve dem du anbefaler i stedet. 

 

Til gengæld tror jeg måske, jeg har fået tømt tarmen nu :yay Av for Søren, var ved at besvime flere gange. Det pressede så meget på endetarmen, at jeg ikke kunne tisse før det var ude :blink

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, louisevibe said:

 

Almindelig Jern C, da jeg ikke kan sluge det der graviditets noget uden at få kvalme. Hun sagde på apoteket at de skulle være okay, men jeg tror jeg vil prøve dem du anbefaler i stedet. 

 

Til gengæld tror jeg måske, jeg har fået tømt tarmen nu :yay Av for Søren, var ved at besvime flere gange. Det pressede så meget på endetarmen, at jeg ikke kunne tisse før det var ude :blink

 

 

Aah, det er SAA dejligt, selvom det bare goer saa pisseondt og er ulideligt at faa det ud :blink:kram2

 

Proev dem da... det er hoejoptageligt, saa der er ikke saa meget i det og det er organisk, eller hvad det nu hedder. Jeg fik ikke forstoppelse af dem med Noah. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke lige huske om der er noget med at du ikke kan tåle mælk, men udover de andre råd plejer a38 at virke for mig når jeg har problemer med forstoppelse.. 

Men rart du har fået tømt ud selvom det gør ondt imens :yay Håber du kan bruge nogle af rådene til at forebygge en ny omgang :goodluck 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, Camillat said:

 

Aah, det er SAA dejligt, selvom det bare goer saa pisseondt og er ulideligt at faa det ud :blink:kram2

 

Proev dem da... det er hoejoptageligt, saa der er ikke saa meget i det og det er organisk, eller hvad det nu hedder. Jeg fik ikke forstoppelse af dem med Noah. 

 

Ja, det var rart. Men er stadig noget øm :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, M.Rose said:

Kan ikke lige huske om der er noget med at du ikke kan tåle mælk, men udover de andre råd plejer a38 at virke for mig når jeg har problemer med forstoppelse.. 

Men rart du har fået tømt ud selvom det gør ondt imens :yay Håber du kan bruge nogle af rådene til at forebygge en ny omgang :goodluck 

 

Det er nemlig rigtigt, at jeg ikke tåler mælkeproteiner. Men nu er jeg begyndt på mælkesyrebakterier igen - dem var jeg gået tør for. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Positivt så kom af med afføring igen i dag, men det er stadig så hårdt, at jeg skal hjælpe det ud. Håber virkelig snart det linder <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaah, det lyder bare traels, altsaa. Jeg haaber snart, du faar det paa vej uden at skulle "assistere"! 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sender det lige  PM

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med microlax - er det no go under graviditet??

Min læge har sagt ok for det hvis det er strengt nødvendigt 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på 2 piller magnesia hver aften efter samråd med klinikken for graviditetskvalme. Det viser sig, at de piller, som jeg får mod kvalme kan give forstoppelse. Men det virker okay med dem :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER