Myliona

Billig nem legetøjsopbevaring

11 indlæg i dette emne

Her roder.

 

mine børn har SINDSYGT meget legetøj! 

 

Jeg forsøger at få styr på det, men jeg mangler noget opbevaringsplads. 

 

Problemet er; vi har ingen plads!!! Det nemmeste er jo kasser i en rumdeler - men der er simpelthen ikke pladsen.

 

hvad gør i andre? Har i geniale, alternative måder at opbevare legetøj på, som ikke lige er i en reol? :) 

 

legetøjet består primært af:

duplo

barbie+ tilbehør (MEGET!!!)

dukker+ tilbehør

Mad+tilbehør

 

Vis gerne billeder, også hvis i bare synes det lige er super smart - også selvom det er helt traditionelt.. jeg er helt blank ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herman har sit legetøj i en gammel symaskine-kuffert

 

187DC8E4-306E-4FAF-91C1-4CC0A834E4CF_zps

 

Aksel har sit legetøj i kasser fra ikea. En til duplo, en til biler og en til diverse (og en masse ved siden af og oppe på sit værelse ;) ). 

 

E9C928EC-1A3B-44EC-ADFA-E08397B83173_zps

 

Det fungerer ganske fint men kræver gulvplads

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Duplo (og Brio) har vi i sådanne nogle House Doctor stofposer (kan også fåes som spotvarer i fx Rema nogle gange). Så kan det nemt flyttes rundt på.

 

Silke Elia har sit mad i et køleskab, vi har lavet af et ikea skab som i Trofast reol, hvor der delvist er hylder og delvist kurve/skuffer. I Skufferne er der dukke tilbehør/småting.

 

Silke Elia har lige fået et dukkehus og alt tilbehøret dertil er i en kuffert :)

 

 

IMG_2404.JPG

IMG_2405.JPG

IMG_2406.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bedrollers - men hun har en halvhøj seng, så de står bare for sig selv og serdumme ud:chin:

 

lige nu står Barbie i 3 kasser, ved side. Af Barbie slottet.. og i stuen er der pt en rumdeler, hvor der er tre kasser med legetøj (en med baby/bamser, en med duplo og en med blandet). Udover det er der så en bedroller med klædudtøj, og en bedroller med legemad og tilbehør... :/ 

men det virker bare ikke så tilgængeligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, JustMe said:

Oppe på Majas værelse har jeg været så pædagogisk at jeg haver klistret et lille billede på alle kasser som viser hvad der er i kassen, dermed også underforstået hvad der skal være i kassen. Det har virket vildt godt, faktisk! Både fordi hun roder meget mindre når hun skal lege, fordi hun ved præcis hvor hun finder ex. My Little Pony, men også når hun rydder op, fordi det er overskueligt for hende.

 

Overvejer om det samme skal gøres på Arons nye værelse, bortset fra at han stort set kun har briotog, biler og lego. 

 

Ja det virker nemlig super godt. Det anbefaler vi også i alle daginsitutioner. Så er det også nemmere for dem selv at rydde op :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det var måske en god ide! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, louisevibe said:

 

Ja det virker nemlig super godt. Det anbefaler vi også i alle daginsitutioner. Så er det også nemmere for dem selv at rydde op :) 

 

Enten det, eller aabne, hvor det virkelig er EN slags ting i en... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, JustMe said:

Det kommer rigtig meget an på barnet. Maja kunne stadig ikke administrere det selvom der kun var een ting i hver kasse. Hun har brug for det overblik de små billeder giver hende :-)

 

Det er da helt iorden :) 

 

Noah kan godt administrere sit legetoej i mindre kurve, hvor det er overskueligt at tage fra dem eller tage kurven med sig. Men han er altsaa ogsaa detaljens lille mand ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du bor i en lille lejlighed, kunne et alternativ måske være at i stedet for spisebords stole omkring bordet at du fik en bænk med opbevaring under (måske bare på en enkel side) så er der hvertfald en opbevaringsplads mere). Om det lige skal være legetøj der skal i den eller om der skal rykkes rundt ved jeg ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I har en Trip Trap stol, saa kan der vaere en af de hvide kasser, som vist hedder Trogen, nedenunder :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ioevrogt god erfaring med at sortere ud i legetoejet, ligesom for at det ogsaa bliver leget med. Noget er i rotation, dvs gemt helt vaek andetsteds... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER