ccc

Kom lige med jeres mening.

13 indlæg i dette emne

Slettet da moderen læser med.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, ccc said:

I min datters klasse er de 10 piger inkl min datter..

Nu har den ene pige inviteret de 5 af pigerne til et arrangement..( det er foregået sådan at pigens mor har sendt sms' rundt) dvs halvdelen er inviteret og halvdelen er ikke inviteret..

hvad tænker i om det? 

Mer det okay? 

 

 

Jeg er ikke så meget til at man sorterer ud, slet ikke når der så mange. For mig havde det været andet hvis det kun havde været en enkelt eller 2 var invireret til det arrangement. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken klasse går de i?

 

Som udgangspunkt synes jeg umiddelbart at det er ok. Invitationen har - såvidt jeg har forstået - ikke været lige op i de andres ansigter, og 50/50 lyder ikke som udeholdelse, men mere at man har nogen, man er tættere på.

 

Hvis der generelt er noget splid/opdeling i klassen, er det måske mindre hensigtsmæssigt, og værd at arbejde med, men hvis det stille og roligt er tilvalg af 5 og ikke fravalg af 5, så tænker jeg, det er ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glemte at skrive at de går i 2 klasse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vides der noget om grunden til, at kun 5 er inviteret?

 

Jeg tænker, om det kunne handle om, at forældrene ikke havde plads til/orkede flere?

 

Jeg kan godt se det lidt ærgerlige i at sortere og opdele, men det lyder jo til at forældrene har forsøgt at gøre det diskret, og så vil min tilgang som forælder til en uinviteret nok være at behandle det som om det var ligegyldigt og naturligt "Nå pyt, så bliver du nok inviteret en anden gang, der holdes fødselsdag".

 

Jeg synes, man skal være fair forælder og tænke over potentiale for splid, mobning, osv, men jeg er omvendt ikke tilhænger af, at man nødvendigvis skal invitere alle.

 

I min skoletid havde jeg også fødselsdage, hvor det ikke var alle der blev inviteret (og alligevel blev der inviteret både drenge og piger). Det var godt nok i de ældre klasser, men jeg mindes ikke, at det gav problemer. Jeg kan selvfølgelig ikke sige, hvordan de ikke-inviterede (og deres forældre) havde det, men generelt var der god stemning og alle-snakker-med-alle i min klasse :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke, det er ok i 2. klasse. I mine indskolingsklasser har der altid været en regel om, at man inviterede alle piger eller alle drenge. Eller allesammen selvfølgelig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

17 minutes ago, Fru.Mor said:

Jeg synes ikke, det er ok i 2. klasse. I mine indskolingsklasser har der altid været en regel om, at man inviterede alle piger eller alle drenge. Eller allesammen selvfølgelig ;)

Det har jeg egentlig også altid troet galt her på vores skole så længe de er så små..

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, ccc said:

Min datter en en af dem der ikke er inviteret og pigen fortalte hende grunden igår.. Hun er ikke inviteret fordi, pigen synes min datter skal lærer ikke altid at lege med X ( og X er inviteret) ( X er min datters hjerteveninde ) 

En anden pige blev ik inviteret fordi hun ikke måtte komme med hende i Lalandia i vinterferien..altså de her små historier der knytter sig til hvorfor man ikke er inviteret forstå jeg bare slet ikke..

WHAAAAT??!! Ej, det synes jeg er helt hen i vejret. Her er det da forældreansvar at sørge for, at sådanne (ulogiske) årsager ikke må danne grundlag for invitationer. Især i de yngre klasser, hvor børnene ikke har så meget at bestemme endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Sparklinrock said:

WHAAAAT??!! Ej, det synes jeg er helt hen i vejret. Her er det da forældreansvar at sørge for, at sådanne (ulogiske) årsager ikke må danne grundlag for invitationer. Især i de yngre klasser, hvor børnene ikke har så meget at bestemme endnu.

Jeg er også selv rystet..og har helt ondt i hjertet på min datters vejne.

men jeg vidste bare ik om jeg overreagerede..:-( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes som udgangspunkt ikke, at det er slemt at invitere en lille gruppe, men hernede inviterer man ogsa baade piger og drenge og derfor staar det ikke saa voldsomt frem. 

 

MEN, naar der saa er mobning og holden udenfor, hvor en pige faar lov at tage ansvar for 1)hvem den ene og den anden skal/maa lege med og 2) at "straffe" nogens handling tilbage i fortiden, saa synes jeg man som foraeldre er med til at koere verden helt af sporet. 

 

2. klasse, det lyder som nogle uansvarlige foraeldre, saa jeg ville ringe til en anden ikke-inviterets foraeldre og saa gaa sammen til de her foraeldre og forklare, hvad det goer ved jer. Jeg taenker, at de maa kunne tage den voldsomme ansvarsbyrde fra deres datter, men hvis de selv synes det her er vejen frem, saa ville jeg benytte lejligheden til at laere mit eget barn om rigtigt og forkert. Fratag i den forbindelse selve pigen for ansvaret og laeg det over paa foraeldrene, som burde vide bedre. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fortael evt foraeldrene, at det er I noedt til at tage op som foraeldre og finde et faelles staasted. 

 

Det er ikke ok. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Sparklinrock said:

WHAAAAT??!! Ej, det synes jeg er helt hen i vejret. Her er det da forældreansvar at sørge for, at sådanne (ulogiske) årsager ikke må danne grundlag for invitationer. Især i de yngre klasser, hvor børnene ikke har så meget at bestemme endnu.

 

:ditto 

 

Det var ikke lige dét scenarie, jeg så for mig, da jeg læste dit første indlæg. Det her er da bare SLET ikke ok!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER