Girl Next Door

Sko, hvilke og hvornår?

64 indlæg i dette emne

Fx Arauto rap 

 

http://www.growingfeet.dk/shop/arauto-rap-tex-stoevle-112193p.html

 

(den fåes i forskellige farver og også med velcro)

 

Der er efterhånden flere mærker, der laver lave modeller nu, men mere så det var visuelt, hvas jeg snakkede om. De høje støvler (alm og termo) går dem næsten helt op til knæet og der er bare mere bevægelighed i de lave. Jeg har aldrig oplevet, der kom sne ind :) 

 

De kan jo i princippet skulle bruge vinterstøvler helt ind i april, og der går hun nok rimelig godt inden :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville heller ikke købe termostøvler. A har stadig hverken terno- eller gummistøvler :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Termostøvlerne kan 'foldes' ned så det nærmest er en støvlet, men selv udfoldet, går den ikke langt op. Vi har dog valgt at bytte den, da manden ikke er pjattet med den, Astrid tabte dem, og jeg synes de er grimme :D Så vi tager ud i weekenden og shopper sko/støvle i stedet. Måske næste år vi vælger den termostøvle. Den er af mærket aigle hvis nogen er nysgerrige ^_^ 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, louisevibe said:

Jeg ville helt klart købe en lav vinterstøvle i stedet. Termostøvler er slet ikke gode til de små der er ved at lære at gå og jeg har set mange, hvor de hæmmer mere end de gavner. 

 

Idem - jeg ville proeve dem, Louise Vibe linker til og det er dem, Noah ogsaa havde. Ikke noget, der ligner gummistoevler/termostoevler. De skal kunne spaendes godt fast til foden og sidde paent fast, ellers skal den lille fod begynde at bruge fodmusklerne paa at holde fast paa stoevlen for at staa fast. Det kender vi jo selv, men det er ikke godt for nogen af os og slet ikke smaaboern. 

 

Hvis det er ligesaa koldt hos er, saa er det jo slet ikke varmt nok med overtraeksfutter paa stå-/gåben.. 

 

Jeg ved godt, at det er frygteligt lidt, de har dem paa, og jeg sagde, jeg ville straekke den. Men nu skriver du, som du skriver og det er jo helt fint! Men saa ville jeg koebe vinterstoevler. De kan jo ogsaa faas paa tilbud nu. Jeg har gemt vores og paataenker at rbuge dem til en to'er, hvis de passer. Ellers kan de jo saelges.   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

34 minutes ago, Girl Next Door said:

Termostøvlerne kan 'foldes' ned så det nærmest er en støvlet, men selv udfoldet, går den ikke langt op. Vi har dog valgt at bytte den, da manden ikke er pjattet med den, Astrid tabte dem, og jeg synes de er grimme :D Så vi tager ud i weekenden og shopper sko/støvle i stedet. Måske næste år vi vælger den termostøvle. Den er af mærket aigle hvis nogen er nysgerrige ^_^ 

 

Dem kender jeg godt. Silke Elia bruger Gummistøvlen. De er meget smalle, så de kan godt for fede fødder/leg til termøstøvlerne :lol 

Synes i øvrigt stadig den er for 'ringe' til en nybegynder. God jagt :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De bliver byttet i morgen ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Girl Next Door said:

De bliver byttet i morgen ;) 

Hehe, men mærket er nu super - Kristian elsker sine forede gummistøvler derfra ;)

 

Sigrid har små fine bløde lette lilla vinterstøvler fra Skofus. Hun går jo ikke meget i dem, men lidt her og der, når vi er ude, og hun har dem på på vuggerens legeplads, hvor de klart er federe for hende, end overtræksskoene var :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var der sidste år med Milan- skide irriterende <_< Han begyndte at gå for alvor i midt januar og ville gerne stå og lege ved bordene når DP var på legepladsen. Vi endte  Med at købe at par sko midt/sidst i februar, et par almindelig My First shoe fra Ecco, men hvor der var plads til en tyk sok i. At han så stadig primært brugte overtræksko når han var ude med DP er så en anden sag. 

Mht. Mærker osv. Så må du prøve dig frem- jeg kan se på både Milan og Melissa, at de er væsentlig mere glade for deres termostøvler fra Bilka end fra Skofus (ja, vi har 2 par per barn herhjemme og Melissa har også et par pæne vinterstøvler med glimmer i basketmodel fra Kangaroo). Omend Milan faktisk hader hans støvler af et godt hjerte generelt- og foretrækker hans sko (fra Superfit). Men det går jo ikke i det her vejr :P Så jeg overvejer, om jeg skal ud og shoppe en støvle til ham her i weekenden- måske de kunne blive venner :D 

 

Det er en kæmpe stor jungle, så du må afsted med Astrid også prøve jer frem. 

Jeg har haft god erfaring med Skoringen i storcenteret og Paw Sko- især de sidste, som også har nogle ret gode tilbud ift. Skoringen ;)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Mama Lou said:

Jeg var der sidste år med Milan- skide irriterende <_< Han begyndte at gå for alvor i midt januar og ville gerne stå og lege ved bordene når DP var på legepladsen. Vi endte  Med at købe at par sko midt/sidst i februar, et par almindelig My First shoe fra Ecco, men hvor der var plads til en tyk sok i. At han så stadig primært brugte overtræksko når han var ude med DP er så en anden sag. 

Mht. Mærker osv. Så må du prøve dig frem- jeg kan se på både Milan og Melissa, at de er væsentlig mere glade for deres termostøvler fra Bilka end fra Skofus (ja, vi har 2 par per barn herhjemme og Melissa har også et par pæne vinterstøvler med glimmer i basketmodel fra Kangaroo). Omend Milan faktisk hader hans støvler af et godt hjerte generelt- og foretrækker hans sko (fra Superfit). Men det går jo ikke i det her vejr :P Så jeg overvejer, om jeg skal ud og shoppe en støvle til ham her i weekenden- måske de kunne blive venner :D 

 

Det er en kæmpe stor jungle, så du må afsted med Astrid også prøve jer frem. 

Jeg har haft god erfaring med Skoringen i storcenteret og Paw Sko- især de sidste, som også har nogle ret gode tilbud ift. Skoringen ;)

 

Hey sig til hvis du skal i centeret i weekenden, for det skal vi jo (sjovt nok) også ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Girl Next Door said:

Hey sig til hvis du skal i centeret i weekenden, for det skal vi jo (sjovt nok) også ;) 

Det skal jeg nok- jeg skal have styr på en chauffør, jeg kører ligesom ikke selv, igen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30 minutes ago, Mama Lou said:

Det skal jeg nok- jeg skal have styr på en chauffør, jeg kører ligesom ikke selv, igen <_<

Arh noller med det ben/hofte <_< 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, Lady H said:

Hehe, men mærket er nu super - Kristian elsker sine forede gummistøvler derfra ;)

 

Sigrid har små fine bløde lette lilla vinterstøvler fra Skofus. Hun går jo ikke meget i dem, men lidt her og der, når vi er ude, og hun har dem på på vuggerens legeplads, hvor de klart er federe for hende, end overtræksskoene var :) 

Vi må på jagt i morgen ^_^ 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi shoppet nye sko/støvler til Astrid. Vi startede i Paw sko i Aalborg storcenter. Der var der ringe/ingen hjælp at få. Den unge dame plejede bare på noget der lignede forårs/sommersko og sagde at det var det udvalg de havde. Vi 'takkede' og trillede over i skoringen. Udvalget var sparsomt pga udsalg, men vi fandt et par angulus støvler, som den flinke mand fortalte om og viste os at de faktisk var i den rigtige størrelse. Jeg troede nemlig de var alt for store. Astrid ville ikke rigtig gå i dem derinde, men de faldt ikke af og virkede til at sidde godt på og om foden. Farmand svingede dankortet og Astrids første fodtøj er hermed købt. Dog er gemalen rystet over hvor dyrt fodtøj til børn er ^_^ Ja det er jeg også. For selvom de var på bus, kostede de da en ret stor sum synes jeg. Hun er en dyr dame hende Astrid :biglove 

 

Ld1nSQz.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er da saa fine :)

 

Men ja, det koster altsaa kassen.... jeg har anskaffet mig gratis medlemskab i Bundgaards kundeklub. De har nogle gange seriøse knaldtilbud i faa dage, hvor jeg saa koeber sko, gummistoevler og vintergummistoevler forud. Ligeledes er jeg medlem af growingfeet.dk og tilmeldt milkywalk.dk's nyhedsbrev. En dag bliver man nemlig saa ferm til at forudsige, at det kan betale sig, ligesom jeg har fundet bestemte modeller, som bare fungerer godt for Noah. 

 

Sandaler koeber jeg hernede, fordi de er noedt til at vaere meget lette og luftige og vi skal have to par, hvoraf det fremover bliver et par Birkenstock med haelrem+? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Camillat said:

De er da saa fine :)

 

Men ja, det koster altsaa kassen.... jeg har anskaffet mig gratis medlemskab i Bundgaards kundeklub. De har nogle gange seriøse knaldtilbud i faa dage, hvor jeg saa koeber sko, gummistoevler og vintergummistoevler forud. Ligeledes er jeg medlem af growingfeet.dk og tilmeldt milkywalk.dk's nyhedsbrev. En dag bliver man nemlig saa ferm til at forudsige, at det kan betale sig, ligesom jeg har fundet bestemte modeller, som bare fungerer godt for Noah. 

 

Sandaler koeber jeg hernede, fordi de er noedt til at vaere meget lette og luftige og vi skal have to par, hvoraf det fremover bliver et par Birkenstock med haelrem+? 

God plan at melde sig ind diverse steder :super Men tror dog lige jeg skal 'kende' hendes fødder bedre før jeg tør købe i blinde :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter hun er vågnet, har hun gået lidt i dem og det er meget bedre end termostøvlerne. Men hun giiiiider ikke at have sko på. Eller strømper og futter for den sags skyld :D hun elsker bare så lidt tøj som muligt ^_^ 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Girl Next Door said:

Efter hun er vågnet, har hun gået lidt i dem og det er meget bedre end termostøvlerne. Men hun giiiiider ikke at have sko på. Eller strømper og futter for den sags skyld :D hun elsker bare så lidt tøj som muligt ^_^ 

 

 

Ha ha, som Noahs faetter :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Camillat said:

 

 

Ha ha, som Noahs faetter :) 

 

Sidst hun var nøgen (vi skulle i bad) tissede hun på sin far, så det er ikke noget vi praktiserer så tit :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Girl Next Door said:

Sidst hun var nøgen (vi skulle i bad) tissede hun på sin far, så det er ikke noget vi praktiserer så tit :D 

 

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men når du kender hendes fødder bedre er milkywalk.dk rigtig god at bestille hos. De skriver om det er til smalle normale eller brede fødder. Og de måler selv skoene indeni. Det fungerer bare super godt for os :)

Og der er normalt hurtig levering :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, camolette said:

Men når du kender hendes fødder bedre er milkywalk.dk rigtig god at bestille hos. De skriver om det er til smalle normale eller brede fødder. Og de måler selv skoene indeni. Det fungerer bare super godt for os :)

Og der er normalt hurtig levering :)

Det vil jeg se om jeg kan huske, tak :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, camolette said:

Men når du kender hendes fødder bedre er milkywalk.dk rigtig god at bestille hos. De skriver om det er til smalle normale eller brede fødder. Og de måler selv skoene indeni. Det fungerer bare super godt for os :)

Og der er normalt hurtig levering :)

 

Ogsaa en af mine go-to webbikse. Bytter ogsaa og jeg maatte ogsaa engang beholde to maaneder, til vi kunne se, om de ville passe den dag 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt det lykkedes at finde noget fornuftigt.

Til en anden gang vil jeg anbefale en skobutik, hvor personalet ved noget (det skulle man tro, de gør alle steder, men det gør de ikke), fx en med tilknyttede fodterapeuter, så de kan vurdere hvad lige præcis hendes fødder har brug for i forhold til bredde og den slags. Superfit er gode, men de fleste af deres modeller er lidt smalle, så de er rigtigt gode til nogle børn og ikke gode til fx. min datter, og derfor bruger vi mest Angulus eller Bundgaard, da mange af deres modeller er lidt brede i det :) Og de dyre mærker fås som regel også med rabat, hvis man køber på de rigtige tidspunkter. Også hos fodterapeuter :)

 

Jeg bruger selv også milkywalk, som er nævnt herinde, fordi det er så smart, når man kan se, om det er almindelige, smalle eller brede sko. Dog tror jeg, vi tager en tur forbi fodterapeuterne og får en vurdering på, om hun stadigvæk skal i brede sko, for fødder udvikler sig jo en del på sådan nogle små størrelser :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hiver lige denne frem igen..

 

Benjamin skal have sko, og vi var ude at kigge lidt i weekenden, desværre uden held. Han har en meeega bred fod :blink ingen af de sko vi prøvede var brede nok, så vi er vist ude i det bredeste vi kan finde! Men.. Det er altså et møg-begrænset udvalg i butikkerne, så jeg er vist ude i at købe på nettet. Af dem som kom tættest på at være brede nok var Bundgaard (desværre havde de kun str. 20 og 22, og han skulle have str. 21 <_<), og så tænker jeg at Arauto RAP måske også vil være brede nok. Men er Arauto RAP sko bløde i sålen? Han skal ikke ud at gå på et bræt ( = Ecco, jeg var vildt skuffet over hvor stive de var! :o)

 

Be' om hjælp :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Mrs-Rina Vi havde samme bøvl, og A endte med et par Nike Free. Jeg havde forsvoret, at han skulle have nogle "rigtige" begyndersko, men virkeligheden var, at han ikke kunne komme i dem, og Nike var sÅ bløde og fungerede vare rigtig fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER