Girl Next Door

Sko, hvilke og hvornår?

64 indlæg i dette emne

Astrid har gået siden 3. december, så en måned tid nu. Stadig så jeg ikke synes hun skal gå udenfor, men det kommer jo lige om hjørnet. Og det er nu der er udsalg alle steder, så det er nu der er penge at spare, for sko er dælme ikke billige :blink 

 

Hvilke mærker har i gode/dårlige erfaringer med? 

 

Har fx set nogle fine fra pom pom, men kender (naturligvis) ikke til børnesko. Del gerne ud af jeres viden :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Superfit passer vildt godt til Laura og er rigtig smarte, ellers var vi glade for Bundgaard da hun var lille, men synes de kan være lidt besværlige at tage på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er så glade for Ecco. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J har et par superfit vinterstøvler. De sidder skidegodt på hans fod, har goretex og så vejer de stortset ingenting, hvilket jeg syntes er ret genialt til de der små

fødder der ikke har gået så længe :super 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det kommer jo an på hvordan hendes lille fod er bygget, men Bundgaards Smila har været en sikker vinder til begge vores børn flere år i træk (de får lynhurtigt skrabet snude og er ikke ret pyntede, men sidder godt og er gode at gå i - begge mine har elsket deres), og Angulus har aldrig hittet. V har også haft et par primigi sandaler, der var SÅ bløde og lette og lækre.

 

V startede i prewalkers (også udenfor) og fik "rigtige" sko, da han havde trådt dem halvt ihjel og samtidig gik sådan rimelig sikkert. E røg direkte i sandaler. Og ingen af delene vil sikkert være en god løsning her i januar ;)

 

Ved Valdemar gik jeg i butikker for at få vejledning. I skoringen i storcenteret fik jeg rigtig dårlig vejledning og kom hjem med ALT for små sko. I Salling fik jeg rigtig god vejledning og kom hjem med bundgaard skoene, der var 2 (eller var det 3?) numre større. Men det er selvfølgelig flere år siden og måske var jeg lige heldig/uheldig med ekspedienten.

 

Efterfølgende har jeg bestilt deres sko på nettet. Jeg har sendt en del frem og tilbage, beholdt et par par, der senere viste sig at være fejlkøb, men for det meste været tilfreds.

 

Bundgaard Smila har jeg i øvrigt ofte set på tilbud på heaven4kids.dk, men de er nok generelt på tilbud mange steder nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arauto rap hele vejen :) gode fodformede sko uden dårlig kemi og så har vi haft et par vildt lækre, meget lette, ecco til ham jeg også sagtens kunne købe igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har arauto rap vinter støvler til Tobias som jeg er yderst tilfreds med. 

Skoene han har kan jeg ikke lige huske navnet på men de er vildt gode og købt på godesko.dk 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie har haft Pom Pom og Living kitzbühl sutsko og så bruger hun Anna første Adi vinterstøvler udenfor. Det er så lidt hun er ude, at jeg nægter at købe dyre vinterstøvler der sammenlagt bliver brugt 10 timer ;)

 

Til foråret har jeg Bundgaard og Angulus-sko og derefter kommer jeg til at gå efter fodform, for de er vist ikke helt ligesom Annas. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 2/1/2017 at 7:32 PM, Barbamama said:

Årh det kommer jo an på hvordan hendes lille fod er bygget, men Bundgaards Smila har været en sikker vinder til begge vores børn flere år i træk (de får lynhurtigt skrabet snude og er ikke ret pyntede, men sidder godt og er gode at gå i - begge mine har elsket deres), og Angulus har aldrig hittet. V har også haft et par primigi sandaler, der var SÅ bløde og lette og lækre.

 

V startede i prewalkers (også udenfor) og fik "rigtige" sko, da han havde trådt dem halvt ihjel og samtidig gik sådan rimelig sikkert. E røg direkte i sandaler. Og ingen af delene vil sikkert være en god løsning her i januar ;)

 

Ved Valdemar gik jeg i butikker for at få vejledning. I skoringen i storcenteret fik jeg rigtig dårlig vejledning og kom hjem med ALT for små sko. I Salling fik jeg rigtig god vejledning og kom hjem med bundgaard skoene, der var 2 (eller var det 3?) numre større. Men det er selvfølgelig flere år siden og måske var jeg lige heldig/uheldig med ekspedienten.

 

Efterfølgende har jeg bestilt deres sko på nettet. Jeg har sendt en del frem og tilbage, beholdt et par par, der senere viste sig at være fejlkøb, men for det meste været tilfreds.

 

Bundgaard Smila har jeg i øvrigt ofte set på tilbud på heaven4kids.dk, men de er nok generelt på tilbud mange steder nu :)

 

..

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noahs forste vinterstoevler var Arauto Rap de lave med snoerrer. 

 

Hans foerste lukkede sko var Kavats begyndersko - superlaekre og lette.Virkelig anbefalelsesvaerdige, men de er ikke til super brede foedder, synes jeg. Noah er blevet meget brede nu, saa der skal rigtige andefodformede sko til :) 

 

Bundgaards sko er generelt fodformede og lette, synes jeg... Han har gerne model Saag i overgangsperioderne, men de er ikke egnede til de smaa. Han har stadig RAP vinterstoevler. Sandaler gaar jeg efter lette og meget flade i saalen, saa det er lige, hvad jeg finder. 

 

Helt generelt gaar jeg personligt efter sko der passer i bredde og som sidder fast paa foden. Yderst gerne i kromfrit skind og med en god raagummisaal. En anden meget stor prioritet hos mig er at saalen skal vaere saa flad som muligt, ikke skraa. Hvis man ser naermere har de fleste boernesko faktisk "hæl". Det kan umuligt vaere sund for boern at gaa med saa hoeje haele, altsaa. Naa, men derfor de sko, han f.eks. har i rotation nu; vinterstoevler fra RAP og sko Saag modellen fra Bundgaard. I sommers havde han saa et par Birkenstock sandaler og en anden skindsandal, som var af italiensk maerke, men serioest bloed, helt flad og let.  Og Bundgaards gummistoevler :) 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine startede i Bundgaard

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var rigtig glade for bundgaards begyndersko. De er meget lette og giver den rigtige støtte. Sålen er blød, så den kan bøjes helt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ecco og superfit hitter her.

Ecco er lidt brede, de går an som vinterstøvler hvor hun gerne skulle kunne have en sokke i, de har de der biom vinterstøvler og de er geniale til de små! Virkelig lækker blød sål, ikke stor og klodset vinterstøvle, nem at få på og spænde til! 

 

Som sko og sandaler er ecco for bred her, der er superfit bare løsningen for os, og det er sko i ecco kvalitet :) 

 

ellers har vi bundgaard termostøvler :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det afhænger rigtig meget af barnets fod. Er den smal, bred, høj eller lav vrist osv. Og så kan deres fødder godt ændrer sig. Silke Elia startede med at have en bred fod, nu er den rimelig smal.

 

Silke Elia' første sko var Angulus begyndersko med snørre. Det var dem, der passede hende bedst. Og siden har hun kun haft Angulus sko. Derimod er vinterstøvlerne fra Arauto Rap, da de sidder bedst. Gummistøvler bruger hun Aigle, som er dejlig smalle. Men den første sæson brugte hun ikke gummistøvler.

 

Men ved fx med min niece og nevø at de har en rigtig høj vrist og derfor er der mange sko, de simpelthen ikke kan få deres fød ned i.

 

Jeg går personligt efter læder sko med rågummisål. Efter jeg selv har gået med det, kan jeg simpelthen ikke forestille mig at gå i andet - og derfor det samme med Silke Elia så vidt muligt.

 

Så mit bedste råd vil være at finde en skobutik med god vejledning indenfor børnesko. Når du så har styr på hendes fød, så ville jeg godt turde købe online bagefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres råd og erfaringer :super 

Hvornår ville i købe sko? Hun har som sagt kun gået i en måned :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Niklas er kun lige begyndt at gå langs ting nu og jeg tror det passer til foråret med sko til ham...self hvis han lærer at gå helt self....

 

Så tænker bestemt Astrid sagtens kan få nogle sko nu....:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an paa, om hun gaar udenfor. 

 

Indenfor har hun jo ikke brug for andet end noget skridsikkert :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Camillat said:

Det kommer an paa, om hun gaar udenfor. 

 

Indenfor har hun jo ikke brug for andet end noget skridsikkert :) 

Nej ikke udenfor endnu, men hvor lang tid kan man strække det? På et tidspunkt vil hun vel gerne ned og gå? :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, Girl Next Door said:

Nej ikke udenfor endnu, men hvor lang tid kan man strække det? På et tidspunkt vil hun vel gerne ned og gå? :chin: 

 

Noah gik udenfor i maj og saa koebte jeg sandaler (Italien, ik?). Han gik jo ikke meget, men nok til at jeg gerne ville passe paa de bitte, bitte smaa foedder(str 18). Jeg ville nok straekke det lidt endnu, fordi sko ikke er varme nok i Danmark, taenker jeg... Og stoevler er nogle store sager til boern, der lige er begyndt at gaa. 

 

Noah, fra maj til vinterstoevler havde sandalerne, et par Kavat begyndersko og saa fik han Rap vinterstoevlerne. 

 

Noahs foedder var saa smaa og smalle, at de var svaert at finde noget, der ikke var for bredt. Saa kom der en dag, hvor hans foedder var saa brede fortil, at jeg ikke kan koebe et hver par sko. Saa ja, foedder er ikke bare foedder. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi strækker det lidt endnu så :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kommer spørge Jørgen lige igen ^_^ Der er faldet sne i Nordjylland og modtager så billeder fra DP af at de er udenfor. Mega lækkert! Men! Min lille fis havde (foruden ekstra sokker og futter) bare overtræksfutter på. Det synes jeg jo ikke helt hun skal rende rundt i udenfor. Jeg ved godt hun ikke leger ret meget ude og brug af sko/støvler vil være minimal. Og hvem ved om der kommer mere sne. Men hvad pokker vælger jeg? :chin: Købte en termostøvle på vejen hjem i dag, men er sku blevet helt i tvivl om hvad hun skal have? Hilfe! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39 minutes ago, Girl Next Door said:

Nu kommer spørge Jørgen lige igen ^_^ Der er faldet sne i Nordjylland og modtager så billeder fra DP af at de er udenfor. Mega lækkert! Men! Min lille fis havde (foruden ekstra sokker og futter) bare overtræksfutter på. Det synes jeg jo ikke helt hun skal rende rundt i udenfor. Jeg ved godt hun ikke leger ret meget ude og brug af sko/støvler vil være minimal. Og hvem ved om der kommer mere sne. Men hvad pokker vælger jeg? :chin: Købte en termostøvle på vejen hjem i dag, men er sku blevet helt i tvivl om hvad hun skal have? Hilfe! 

 

I hvert fald ikke termostøvler :P ej det er smag og behag! Men jeg ville i så fald købe en let og blød vinterstøvle :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Stephi-moren said:

 

I hvert fald ikke termostøvler :P ej det er smag og behag! Men jeg ville i så fald købe en let og blød vinterstøvle :) 

Altså de er meget bløde og fleksible i forhold til en 'bilka' støvle. Ej det lyder fordømmende :chin: Den er ikke så hård i støvlen som en støvle normalt er den jeg har købt.. Men føler pludselig ikke det er den rette alligevel.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, Girl Next Door said:

Altså de er meget bløde og fleksible i forhold til en 'bilka' støvle. Ej det lyder fordømmende :chin: Den er ikke så hård i støvlen som en støvle normalt er den jeg har købt.. Men føler pludselig ikke det er den rette alligevel.. 

 

Men den støtter jo slet ikke :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt klart købe en lav vinterstøvle i stedet. Termostøvler er slet ikke gode til de små der er ved at lære at gå og jeg har set mange, hvor de hæmmer mere end de gavner. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER