FruOvervejelse

Sodavandfri januar

19 indlæg i dette emne

Hvem er med?

 

Jeg har fået en alt for dårlig vane med at drikke aaaaalt for meget sodavand, så nu prøver jeg med en måned helt uden :)

Er der andre, der vil være med til sådan en udfordring?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke drukket sodavand siden dagen efter vi blev gift... det er alligevel en del aar, siden det var 2011 :D

 

Idag kan jeg slet ikke forestille mig at drikke sodavand. Jeg drikker vand, vand med citronsaft eller mintblade, vand med brus, friskpresset juice fra juicer, urtete, groen te og espressokaffe(maks to dagligt).

 

For lige at saette det hele i et perspektiv, saa har jeg arbejdet paa McDonald's, foer i tiden altid prioriteret Coca Cola Light paa koel, selv paa strammeste SU-budget og er sikker paa, at jeg en overgang havde Cola og Nutella i mine aarer. Saa det kan sagtens lade sig goere :goodluck

 

  

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper gerne :) Skar selv sodavand væk for et par år siden, så det nu kun er ved særlige lejligheder. Til gengæld har vi så altid danskvand i køleskabet i stedet for - men det er kun til et enkelt glas om aftenen :)

 

Held og lykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er med sådan indirekte :) Jeg holder sukkerfri januar og dermed er der heller ikke nogen sodavand - drikker nemlig ikke light.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, lollerberg said:

Jeg er med sådan indirekte :) Jeg holder sukkerfri januar og dermed er der heller ikke nogen sodavand - drikker nemlig ikke light.

Uhh, der kunne jeg godt lokkes til at hoppe med - og gluten, mest fordi jeg har vrøvl med min fordoejelse, som bare ikke lige gaar vaek. Skade kan det jo ikke :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt, jeg ikke er alene :)

 

Jeg havde første dag i går, og hold nu op, hvor havde jeg hovedpine :o Jeg drak vist også pænt meget sodavand, så det er ikke så mærkeligt, kroppen reagerer, men jeg er alligevel lidt overrasket over så hurtig en reaktion. Forhåbentlig bliver det lidt bedre i dag. Udover hovedpinen synes jeg faktisk, det gik ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag to er overstået, og det går ok. Jeg har lyst til cola, men slet ikke uudholdeligt. Hovedpinen er også lidt mindre i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh jeg burde være med her :blush men januar er så lang :whistling mon februar er bedre :chin: 

 

Haha ja det er ikke nemt at vinke farvel til sin bedste ven :blush 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 minutes ago, Stephi-moren said:

Årh jeg burde være med her :blush men januar er så lang :whistling mon februar er bedre :chin: 

 

Haha ja det er ikke nemt at vinke farvel til sin bedste ven :blush 

:ditto men åh februar er jo fastelavn og min fødselsdag :chin:

 

må få rygrad engang. Vægten og jeg er ihvertfald uvenner indtil den stopper med at sige så grimme ting! :lol 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 5/1/2017 at 6:56 AM, Stephi-moren said:

Årh jeg burde være med her :blush men januar er så lang :whistling mon februar er bedre :chin: 

 

Haha ja det er ikke nemt at vinke farvel til sin bedste ven :blush 

Hvor meget sodavand drikker du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 5/1/2017 at 7:14 AM, SDB said:

:ditto men åh februar er jo fastelavn og min fødselsdag :chin:

 

må få rygrad engang. Vægten og jeg er ihvertfald uvenner indtil den stopper med at sige så grimme ting! :lol 

Vægten skal simpelthen stoppe med at være tarvelig! :gal

 

Man kan jo også bare forsøge at undvære i hverdagene? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 5/1/2017 at 7:14 AM, SDB said:

:ditto men åh februar er jo fastelavn og min fødselsdag :chin:

 

må få rygrad engang. Vægten og jeg er ihvertfald uvenner indtil den stopper med at sige så grimme ting! :lol 

Vægten skal simpelthen stoppe med at være tarvelig! :gal

 

Man kan jo også bare forsøge at undvære i hverdagene? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke drukket sodavand hele ugen :yay Hovedpinen var der heldigvis kun de første to dage, så min afgiftning gik vist hurtigt. Til gengæld har jeg aftalt med mig selv, at jeg må få én dåse i aften og i morgen, fordi det er weekend :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

57 minutes ago, Fru.Mor said:

Hvor meget sodavand drikker du?

 

Det vil omtrent være så pinligt at svare på, som at jeg offentligt skrev min vægt :blink;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Det vil omtrent være så pinligt at svare på, som at jeg offentligt skrev min vægt :blink;) 

Hahahahaha :lolhit Det kan man godt overleve :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Fru.Mor said:

Vægten skal simpelthen stoppe med at være tarvelig! :gal

 

Man kan jo også bare forsøge at undvære i hverdagene? :)

Åh ville bare savne dansk vand meget om aftenen synes det slukker tørsten dejligt og vores eget vand smager bare ikke fantastisk. Men skal bestemt holde fast for ikke at drikke min sukker cola når jeg er træt og arbejder om aftenen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, SDB said:

Åh ville bare savne dansk vand meget om aftenen synes det slukker tørsten dejligt og vores eget vand smager bare ikke fantastisk. Men skal bestemt holde fast for ikke at drikke min sukker cola når jeg er træt og arbejder om aftenen. 

Danskvand er lidt noget andet, synes jeg. Jeg ville sådan ønske, jeg selv kunne lide det ;) Men ja, cola skal klart begrænses :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det så?

 

 

 

Jeg klarede sukkerfri januar, og det var faktisk ikke så svært, som jeg havde troet. Jeg har haft lyst til at hoppe i slikskålen et par gange, men har så istedet spist grønsagsstænger og dip eller lavet lchf-snacks. Det bedste af det hele er at jeg overhovedet ikke har lyst til sukker nu. Total succes :) 

 

Næste udfordring i februar bliver at drikke 2 liter vand om dagen. Det bliver straks værre ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor har jeg ikke set denne før nu? <_<

 

Jeg hoppede på vognen for otte dage siden og i dag er det for første gang sådan virkelig svært at holde det. Har besluttet mig for at holde hele februar clean og derefter revurdere hvad der er behov for. Ved at jeg falder i, hvis jeg køber mig en flaske nu. Har absolut ingen rygrad på det punkt :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER