Cand.mor

Brystsalve

33 indlæg i dette emne

Hvis man bruger uldtoej, og det goer vi herhjemme, saa kan det bruges som uldkur. Det er excellent til toerre laeber. Det kan bruges paa lille roed numse. Ork, Lanolin er et must herhjemme, selvom vi ikke har baby og ej heller ammer :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, LulleS said:

Hvordan er fremgangsmåden med uldkuren? Det lyder som noget vi kunne bruge meget herhjemme

 

Det vil jeg også gerne vide. Vi bruger rigtig meget uld, og jeg bruger bare grøn balance til uldvask i hånden. Der er tilført lanolin, men jeg kunne godt finde på at købe ren lanolin, hvis det kan gøre arbejdet alene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også altid brugt det til at putte på numse termometeret :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

2 hours ago, M.Rose said:

Noden der ved om Medela Purelan er ligeså god som lansinoh? 

 

 

Det mener jeg bestemt. Jeg har haft en meget lille tube heraf engang. 

 

On 5/1/2017 at 9:34 AM, LulleS said:

Hvordan er fremgangsmåden med uldkuren? Det lyder som noget vi kunne bruge meget herhjemme

 

Jeg plejer at lave en blanding af en teskefuld saebe og en perle (alt efter maengde uldtoej ogsaa en teskefuld) som jeg haelder i som skyllemiddel. Det skal i MEGET varmt vand, jeg bruger en flaske fra Askeladens Uldkur. Eller ligger det nyvaskede uld i bloed heri, til vandet er koldt og uden at roere, dimse, mase paa nogen maade(det filter, det uld). Og saa skal det bare toerre og er derefter dejligt bloedt :) 

 

Det erstatter ikke vask, men det goer, at man kan haenge udltoejet ud til luftning oftere, fremfor at vaske det og at det er mere smudsafvisende OG dejlig bloedt :)  

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 minutes ago, LulleS said:

Tak :kisshar strikket islændersweatre  og har nogle gange brug for en lanolin-reboot når de trænger til at blive frisket op 

 

Det forestiller jeg mig levende! Proev at google det, for der er forskellige maader at give uldkur paa, men man skal vaere forsigtig med det uld. 

 

Jeg er bare lidt fascineret af at du kan strikke islaendske sweatere :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, LulleS said:

Præcis - har kun ét vaskemiddel jeg stoler på til det helt rå garn, og der er lidt lanolin i, men dejligt at kunne give dem en reel kur.

 

Ork, det er ingen kunst - islændersweater var mit fjerde strikkeprojekt, og på youtube er der mange gode videoer, det er stortest sådan jeg har lært at strikke og hækle. Og de er fulde af fejl, men garn er et taknemmeligt materiale. Hat en laaang liste over projekter til lillebror, og det er godt for en lidt rastløs sjæl at kunne bruge hænderne til noget selvom man sidder stille.

 

Hi hi, jamen, jeg haekler jo ogsaa selv, men det strikkevaerk.... ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 10/1/2017 at 11:43 PM, Camillat said:

 

Det mener jeg bestemt. Jeg har haft en meget lille tube heraf engang. 

 

 

:super så tror jeg at jeg prøver den :) Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER