Cand.mor

Brystsalve

33 indlæg i dette emne

Jeg er i gang med at købe de sidste småting:dance:

 

Hvad kan I anbefale?

 

Jeg brugte lansinoh (mener jeg, den hedder) første gang. Den var ganske fin under ammestart. Men kan I anbefale andre, som evt. kan bruges til andet også? Har kigget på Olivias tryllesalve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg sværger til Lasinoh til brysterne . Har ikke prøvet andre , der var lige så gode . 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har til veninder haft købt noget jeg Tyskland som ikke kostede specielt meget og det har de været glade for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lansinoh kan fint bruges til babynumser også :) Så den er også multipurpose. Man kan i øvrigt finde den til ca halv pris på Amazon.co.uk især hvis man køber flere af gangen.

 

Jeg brugte den også til mine læber (og gør det stadig) efter fødslen, hvor jeg havde bidt dem til blods. Det gjorde underværker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også brugt Landsinoh og den gjorde jobbet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tippet:) Lansinoh er bare lidt for dyr til all round brug, synes jeg, også selvom jeg kan købe dem billigere på amazon. Især hvis den skal bruges til begge ender:rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Cand.mor said:

Tak for tippet:) Lansinoh er bare lidt for dyr til all round brug, synes jeg, også selvom jeg kan købe dem billigere på amazon. Især hvis den skal bruges til begge ender:rolleyes

Til numse foretrækker jeg bepantol i blå tube fra matas . Den hedder vist bepanthen ? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 hours ago, parcelhus said:

Til numse foretrækker jeg bepantol i blå tube fra matas . Den hedder vist bepanthen ? 

 

Tak:) Men jeg leder faktisk ikke efter en til enden. Vi har en fra apoteket, som er rigtig effektiv, så jeg tør heller ikke at bruge andet til lillebror. Men en lækker og naturlig allround salve til amning, rifter og andet. Måske skal jeg bare holde mig til Lansinoh. Men jeg tager gerne mod erfaringer med Olivias tryllesalve -især til brystbrug.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Cand.mor said:

 

Tak:) Men jeg leder faktisk ikke efter en til enden. Vi har en fra apoteket, som er rigtig effektiv, så jeg tør heller ikke at bruge andet til lillebror. Men en lækker og naturlig allround salve til amning, rifter og andet. Måske skal jeg bare holde mig til Lansinoh. Men jeg tager gerne mod erfaringer med Olivias tryllesalve -især til brystbrug.

Ingen personlige erfaringer herfra , men min veninde har prøvet den og var ikke begejstret ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, parcelhus said:

Ingen personlige erfaringer herfra , men min veninde har prøvet den og var ikke begejstret ☺

 

Jeg synes også, at det er meget blandet, hvad jeg læser om den:chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næste gang bruger jeg bare alm lanolin regner jeg med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa, jeg brugte ogsaa Lansinoh og saa synes jeg ioevrogt ikke, at jeg blev ved med at skulle bruge det i hele ammeperioden. 

 

Nu laver jeg selv Olivias Tryllesalve herhjemme og jeg kommer lidt Lansinoh i, faktisk. Det fungerer til Noahs ansigt(og tidligere numse, men til bryster, nej, der tror jeg ikke helt, det er nok? 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte kun lanisoh i 14 dages tid! Tømte en lille tube men havde så ikke længere behov.

 

Jeg ville ikke bruge Olivias tryllesalve (og jeg er ellers fan!), for jeg ville ikke lade baby spise denne salve. Og det er uheldigt for helingen hvis man skal sidde og tørre af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Camillat said:

Altsaa, jeg brugte ogsaa Lansinoh og saa synes jeg ioevrogt ikke, at jeg blev ved med at skulle bruge det i hele ammeperioden. 

 

Nu laver jeg selv Olivias Tryllesalve herhjemme og jeg kommer lidt Lansinoh i, faktisk. Det fungerer til Noahs ansigt(og tidligere numse, men til bryster, nej, der tror jeg ikke helt, det er nok? 

 

 

 

3 hours ago, Stephi-moren said:

Jeg brugte kun lanisoh i 14 dages tid! Tømte en lille tube men havde så ikke længere behov.

 

Jeg ville ikke bruge Olivias tryllesalve (og jeg er ellers fan!), for jeg ville ikke lade baby spise denne salve. Og det er uheldigt for helingen hvis man skal sidde og tørre af.

 

Lige præcis de svar, jeg søgte:) Tak!

 

Jeg blev lidt lun på tanken om en universalsalve, men jeg holder mig til en tube Lansinoh til brystbrug. Jeg brugte det også kun under ammestarten sidst, så der skal formentlig ikke købes et lager ind:) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Eller kan ren lanolin mon gøre det?:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville koebe Lansinoh... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 minutes ago, Cand.mor said:

Og så et lille sidespørgsmål - er Lana Cares brystcreme mon lige så god som Lansinoh?:chin:Jeg kan se, at den er en del billigere.

 

http://www.purebaby.dk/lanolin-creme.html

 

Jeg er ikke sikker på den anden ingrediens :chin: det ville afholde mig :) 

 

16 minutes ago, Cand.mor said:

Eller kan ren lanolin mon gøre det?:)

 

Ren lanolin indeholder jo kun lanolin. Men mon det er helt rent? Du tænker på det man kan købe til at behandle uld med tænker jeg? Jeg tror ikke man kan stole 100% på de hygiejniske forhold (hvilket jo ikke er et problem til uldvask), det ville bekymre mig til mine sår og ny babys helbred. 

Men jeg er også sart ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Jeg er ikke sikker på den anden ingrediens :chin: det ville afholde mig :) 

 

 

Ren lanolin indeholder jo kun lanolin. Men mon det er helt rent? Du tænker på det man kan købe til at behandle uld med tænker jeg? Jeg tror ikke man kan stole 100% på de hygiejniske forhold (hvilket jo ikke er et problem til uldvask), det ville bekymre mig til mine sår og ny babys helbred. 

Men jeg er også sart ;) 

 

Præcis mine egne tanker:) Lansinoh it is! Og jeg ved jo, at det virker :super

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 30. dec. 2016 at 6:18 PM, roselein said:

Lansinoh kan fint bruges til babynumser også :) Så den er også multipurpose. Man kan i øvrigt finde den til ca halv pris på Amazon.co.uk især hvis man køber flere af gangen.

 

Jeg brugte den også til mine læber (og gør det stadig) efter fødslen, hvor jeg havde bidt dem til blods. Det gjorde underværker!

 

Har du et link til den på amazon?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 1/1/2017 at 9:20 PM, Cand.mor said:

Eller kan ren lanolin mon gøre det?:)

Ja, det kan det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 1/1/2017 at 10:10 PM, Cand.mor said:

 

Har du et link til den på amazon?

 

Jeg læser til eksamen (skal op i morgen og onsdag), så du må undskylde det sene og meget lidt uddybende svar. 

 

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/ol/B007ZNGUZY/ref=mw_dp_olp?ie=UTF8&condition=new

 

Linket burde sende dig til en oversigt over forskellige shops, husk at tjekke fragtpriser, og at de sender til dk. Selv med fragt plejer det at være billigere end at købe den i dk. Tænker også, at hvis pundet er lavt efter brexit er det særligt fordelagtigt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, roselein said:

 

Jeg læser til eksamen (skal op i morgen og onsdag), så du må undskylde det sene og meget lidt uddybende svar. 

 

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/ol/B007ZNGUZY/ref=mw_dp_olp?ie=UTF8&condition=new

 

Linket burde sende dig til en oversigt over forskellige shops, husk at tjekke fragtpriser, og at de sender til dk. Selv med fragt plejer det at være billigere end at købe den i dk. Tænker også, at hvis pundet er lavt efter brexit er det særligt fordelagtigt. 

 

Tak:) Jeg har netop i dag givet total dansk overpris på apoteket, men så kan det streges fra listen:)

 

Kender alt til eksamenstravlhed. Masser af held og lykke:goodluck

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Cand.mor said:

 

Tak:) Jeg har netop i dag givet total dansk overpris på apoteket, men så kan det streges fra listen:)

 

Kender alt til eksamenstravlhed. Masser af held og lykke:goodluck

 

 

 

Jeg, eller min mand vist i virkeligheden, købte også den første tube på apoteket :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, roselein said:

 

Jeg, eller min mand vist i virkeligheden, købte også den første tube på apoteket :) 

 

Jeg havde købt sådan en lille 10 ml tube sidst, og jeg husker, hvordan jeg spinkede og sparede for at få den til at slå til. Det lykkedes, men denne gang gav jeg lige den hund ekstra for 40 ml. Den kan jo netop bruges til andet også:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER