Pada

lære at tage flaske

17 indlæg i dette emne

Hvordan søren gør man det? Vi har prøvet 5 forskellige typer flasker. Vi har prøvet med både min modermælk og med erstatning. Vi har prøvet når hun lige er vågnet og er meget sulten og vi har prøvet hvor hun har fået lidt at spise inden. Vi har prøvet at far gør det i et helt andet rum og jeg har prøvet selv at gøre det..

 

Alberte skal ikke til at være flaskebarn, men jeg trænger til at komme lidt væk uden baby eller et øje på telefonen. Grød kører heller ikke så godt, så det er heller ikke en løsning.. :( Hjælp?! 

 

Ps. Alberte er 5 mdr og ammes fuldt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min ældste tog alt.

Yngste kun MAM flasker. Vi var en del igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet MAM, Avent, pigeon, "vores" og medela.. Den sidste bryster (høhø) sig af at minde fuldstændig om hvordan baby skal spise af brystet.. :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det hvis du slet ikke er der ?

Hvad med du malker ud og giver i kop måske?:chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, girly1988 said:

Hvordan går det hvis du slet ikke er der ?

Hvad med du malker ud og giver i kop måske?:chin:

 

Vi har ikke prøvet endnu - for når Rasmus er her er Elliot her som regel også, og så er der ikke rigtig ro til det.. men det må blive næste forsøg! 

Vi har prøvet med kop - det går bedre end flaske, men der kommer virkelig ikke meget ned.. :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøvede alt og mange forskellige flasker.. han ville IKKE, og så indstillede jeg mig på at friheden for mig måtte vente:bask: 

men altså da jeg så blev syg med lungebetændelse og høj høj feber så ville han pludselig ikke ammes mere, mælken smagte nok dårligt.. efter 5 dage uden nogen form for mælk godtog han flasken med MME, og så har han taget flaske lige siden.. men lungebetændelser bed nu også ammestop for mig, for at kunne blive  behandlet:chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt et alm lille drikkeglas de gange det har været nødvendigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være vi bare skal droppe tanken om at det skal være en flaske og så øve en masse med koppen.. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine drenge har nægtet flaske indtil 9 mdrs alder, hvor de begge har gået over til primært at spise mad. Med den yngste, der nu er 9 mdr, så ville han først tage flasken da han var alene med far i 2 døgn nu for et par uger siden! Da han ikke havde fået bryst i et døgns tid overgav han sig og tog flasken. Men han er jo altså så stor at hans primære ernæring er via mad, ikke amning/flaske. 

 

Jeg har egentligt ingen råd, som du kan høre, udover måske at prøve bare at tage afsted, uanset. I hvert fald når hun begynder at spise noget mere mad.

 

kram.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia lærte aldrig at tage en flaske :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis så bare hun inhalerede grød, så var jeg lidt mere fortrøstningsfuld, men det spytter hun også bare ud.. Kan i fornemme min desperation? :o jeg glæder mig til hun er 6 mdr og kan få lidt brød osv.. og så må vi bare igang med at øve kop! 

Havde lige håbet der var én der havde årets trick! :rolleyes :ba

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores drenge lærte aldrig at tage flaske. 

Vi måtte bruge en kop i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Pada said:

Hvis så bare hun inhalerede grød, så var jeg lidt mere fortrøstningsfuld, men det spytter hun også bare ud.. Kan i fornemme min desperation? :o jeg glæder mig til hun er 6 mdr og kan få lidt brød osv.. og så må vi bare igang med at øve kop! 

Havde lige håbet der var én der havde årets trick! :rolleyes :ba

Altså prøv da et par rugbrøds hapsere og se om hun vil det ?

Ellers måske mos frem for grød ?

Prøvet øllebrød ?

 

Nå ingen gyldne råd andet end at jeg håber du snart får lidt alene tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, girly1988 said:

Altså prøv da et par rugbrøds hapsere og se om hun vil det ?

Ellers måske mos frem for grød ?

Prøvet øllebrød ?

 

Nå ingen gyldne råd andet end at jeg håber du snart får lidt alene tid :)

 

Ja, det kan godt være jeg gør det.. :unsure Hun er overhovedet ikke vild med ske-mad. Hverken grød eller mos. Hun åbner til gengæld gladeligt munden når kluden kommer :rolleyes Har ikke prøvet øllebrød nej - har slet ikke styr på hvad hun må få før 6 mdr? :unsure 

 

Tak! Jeg trænger….

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26 minutes ago, Pada said:

 

Ja, det kan godt være jeg gør det.. :unsure Hun er overhovedet ikke vild med ske-mad. Hverken grød eller mos. Hun åbner til gengæld gladeligt munden når kluden kommer :rolleyes Har ikke prøvet øllebrød nej - har slet ikke styr på hvad hun må få før 6 mdr? :unsure 

 

Tak! Jeg trænger….

 

Altså med Tobias gik jeg ret meget op i hvad de måtte og helst ikke måtte...Men må indrømme jeg har gjort lidt andre valg med Niklas...han smagte bondebrød før 6 mdr..han var vild med det i en lille periode...

og ellers har han faktisk mere eller mindre smagt alt vi spiste...bare i små bidder...nu blir han 1 år til nytår og er et rigtig madøre i forhold til Tobias så er overbevist om de ikke tager skade af at smage ting lidt før tid...i de perioder han ikke har gidet så har han fået lidt mere flaske eller pulvergrød alt efter hans humør...det svinger enormt...

Party pølser uden skind har i øvrigt været et hit at starte ud med inden han har fået så mange tænder at tygge med...

 

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 29/12/2016 at 2:29 PM, louisevibe said:

Silke Elia lærte aldrig at tage en flaske :rolleyes

 

Noah ville heller ikke have flaske :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 29/12/2016 at 6:25 PM, Pada said:

 

Ja, det kan godt være jeg gør det.. :unsure Hun er overhovedet ikke vild med ske-mad. Hverken grød eller mos. Hun åbner til gengæld gladeligt munden når kluden kommer :rolleyes Har ikke prøvet øllebrød nej - har slet ikke styr på hvad hun må få før 6 mdr? :unsure 

 

Tak! Jeg trænger….

 

Proev at laane bogen BABY paa biblioteket eller af nogen eller koeb den. Der er babys spisekamre maaned for maaned. 

 

Noah ville heller ikke have skemad - og da han saa ville skulle konsistensen vaere meget, meget tyk og toer i det - skeen staa selv agtigt. 

Find evt Noahs madtraad et sted herinde. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER