Girl Next Door

Hvad serverer i inden sengetid?

28 indlæg i dette emne

Astrid (14 måneder) får stadig flaske inden sengetid, men kan mærke det synger på sidste vers. Men hvad skal hun så have inden sengetid? Hvad giver i af mad? Hvis i selv giver flaske eller ammer, behøver i ikke at kommentere, da jeg søger inspiration til mad ^_^ 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Markus bliver oftest tilbudt en banan :) 

Andre dage bliver han tilbudt grød :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elisabeth kværner gerne en rugbrød med leverpostej :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia fik altid en banan, hvis hun var sulten :) (og gør stadig)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie fik grød eller rugbrød. Nu som 2 årig får hun stadig mange dage rugbrød. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke altid Sofie får noget, men hvis hun gør, er det banan og evt vindruer. Hun har også fået grød (pulver/havre), men det gider hun ikke mere. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rugbrød eller groft brød med fornuftigt pålæg, eller havregryn med mælk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her får han sommetider et glas vand, men langt fra altid.

Vi erstattede ikke flasken med noget, og jeg har aldrig haft indtryk af, at han "manglede noget" ved sengetid :)

Jeg ved godt, det ikke er inspiration til mad, men mere bare for at sige, at ikke alle børn behøver et måltid inden sengetid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan får enten yoghurt m havregryn eller en skive brød med et eller andet pålæg. Han fik grød men det kørte han meget tydeligt sur i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sigrid får sjældent noget - det er så kort efter aftensmad - men junior fik i lang tid en halv banan og et glas mælk :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så de kan sagtens gå fra aftensmad ved 17 tiden til morgenen efter uden mad? :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 minutes ago, Girl Next Door said:

Så de kan sagtens gå fra aftensmad ved 17 tiden til morgenen efter uden mad? :chin: 

 

J ka ikke. Men han bliver også først puttet kl 19:30.. der er pludselig 1,5-2 timer efter vi er færdige med at spise (spiser mellem 17 og 17:30) :) 

jeg tænker at skubbe aftensmaden på et tidspunkt, men pt spiser bare bedst hvis vi ikke spiser for sent :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiser aftensmad mellem 17.30 og 18 og derefter spiser Sofie som sagt højst en halv banan frem til kl. 6.30-7.30. Sådan har det ofte været i de sidste par måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige siden J valgte flasken fra for et par måneder siden, har vi spist aftensmad fra 17.30-18, og så får han ikke noget før næste morgen. 

Han bliver lagt i seng kl 19, vågner kl 5-5.30 og spiser grød kl 6.30-7. Han kan tydeligvis klar sig mange timer uden mad. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiser 17.30, og A får ikke noget før næste morgen. Han sover nok ca 20.30 og vågner kl 8 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura får heller ikke noget, og har ikke fået det siden hun valgte flasken fra da hun var 11-12 måneder, og hun har aldrig virket specielt sulten om morgenen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flasken blev erstattet af en kop vand, jeg har aldrig tænkt hun skulle have tilbudt andet, det har vi aldrig fået som børn. Vi spiser ca kl 17.30 og sengetid er kl 19.00

 

Hun er heller ikke storspisende om morgen (slægter vidst sin mor på med det der morgenmad), og i weekenderne kan der godt gå en time til halvanden efter vi er stået op til vi spiser :) 

 

Så jeg tænker hun fint kan behovsudsætte og ikke har brug for vildt meget til nat, hun sover fint om natten :) 

 

men hvis der var behov for noget så vil jeg ikke gøre det til et stort forkromet måltid, men mere noget man lige hurtig kan spise, en banan, et stykke rugbrød eller ligende. Altså vil jeg ikke begynde at lave grød mm., jeg tænker man kan gøre det besværtligt for sig selv på den måde, og for andre der skal passe evt :) 

 

men tænker hvis du synes flasken synger på sidste vers, så det måske hendes måde at gøre klar til ikke at skulle have noget til nat. :) 

sådan var det med Laura flere aftener spise hun nærmest kun få ml, så fik hun tilbudt vand og så godnat. Det er egentlig altid hende der har valgt flaskerne fra, både den midt om natten, men også aftenflasken :) 

 

Tilgæld da hun var 1,5 år gammel og dagplejen fik nyt barn ind der fik flaske inden middagslur endte hun med i en periode at måtte putte Laura inden M. skulle have sin flaske, for den kunne hun bare ikke stå for - der var den vidst lidt savnet :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En banan eller en klap sammenmad m pålæg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En banan, eller lidt yoghurt med havregryn...Men oftest ingenting...

 

Vi spiser 17.30 og putter 19.30/20...

 

Er dog spændt på med Niklas når han skal af med flasken for han får nemlig vælling for at mætte lidt bedre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Kia... said:

Flasken blev erstattet af en kop vand, jeg har aldrig tænkt hun skulle have tilbudt andet, det har vi aldrig fået som børn. Vi spiser ca kl 17.30 og sengetid er kl 19.00

 

Hun er heller ikke storspisende om morgen (slægter vidst sin mor på med det der morgenmad), og i weekenderne kan der godt gå en time til halvanden efter vi er stået op til vi spiser :) 

 

Så jeg tænker hun fint kan behovsudsætte og ikke har brug for vildt meget til nat, hun sover fint om natten :) 

 

men hvis der var behov for noget så vil jeg ikke gøre det til et stort forkromet måltid, men mere noget man lige hurtig kan spise, en banan, et stykke rugbrød eller ligende. Altså vil jeg ikke begynde at lave grød mm., jeg tænker man kan gøre det besværtligt for sig selv på den måde, og for andre der skal passe evt :) 

 

men tænker hvis du synes flasken synger på sidste vers, så det måske hendes måde at gøre klar til ikke at skulle have noget til nat. :) 

sådan var det med Laura flere aftener spise hun nærmest kun få ml, så fik hun tilbudt vand og så godnat. Det er egentlig altid hende der har valgt flaskerne fra, både den midt om natten, men også aftenflasken :) 

 

Tilgæld da hun var 1,5 år gammel og dagplejen fik nyt barn ind der fik flaske inden middagslur endte hun med i en periode at måtte putte Laura inden M. skulle have sin flaske, for den kunne hun bare ikke stå for - der var den vidst lidt savnet :) 

Problemet er bare ikke at hun ikke drikker mælken. Laver jeg 250 ml drikker hun dem. Problemet er mere at hun kan være træt, gnide øjne osv, og så snart hun har fået mælk er det som om nogen har givet hende en energi drik. Hvilket jo så gør at putning tager en krig :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Girl Next Door said:

Problemet er bare ikke at hun ikke drikker mælken. Laver jeg 250 ml drikker hun dem. Problemet er mere at hun kan være træt, gnide øjne osv, og så snart hun har fået mælk er det som om nogen har givet hende en energi drik. Hvilket jo så gør at putning tager en krig :) 

 

Hvor giver i flasken? 

Vi gjorde nemlig klar til nat, og så fik hun den i soveværelset med lyset slukket, og så blev hun båret ind i seng på sit eget værelse (lige ved siden af) fortsat med lyset slukket. Det var en god ens rutine hver aften og hun var helt nede i gear.

 

Hun har så altid haft svært ved at falde i søvn til aften, så hun kan godt ligge længe og snakke, men for hende er rutinerne vigtige! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Kia... said:

 

Hvor giver i flasken? 

Vi gjorde nemlig klar til nat, og så fik hun den i soveværelset med lyset slukket, og så blev hun båret ind i seng på sit eget værelse (lige ved siden af) fortsat med lyset slukket. Det var en god ens rutine hver aften og hun var helt nede i gear.

 

Hun har så altid haft svært ved at falde i søvn til aften, så hun kan godt ligge længe og snakke, men for hende er rutinerne vigtige! 

Hun får den i soveværelset hvor der der mørkt. Hun kan ligge 5-10 min efter flasken hvor man tror hun næsten sover og så bum, så rejser hun sig op, klapper og snakker. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

10 hours ago, Kia... said:

Powernap :D 

Hun sover ikke helt , hun ligger bare helt stille.. Indtil hun springet op som en trold i en æske :lol 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sover hun en eller to dagslure? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER