Elisamus

1 år 9 mdr nægter at sove i egen seng

9 indlæg i dette emne

Hvad gør man når ens barn ikke vil sove. Hun har en nat lampe derinde, den ene side af tremmesengen er pillet af, fordi hun begyndte at kravle ud men så har vi en hjemmelavet senghest sat på. Problemmet når vi putter, er at lige så snart hun er lagt så rejser hun sig op og kravler ud. Hvis vi siger hun skal ligge sig ned og sove bliver hun bud hysterisk, og begynder at græde så voldsomt at hun hulker og kan slet ikke få vejret.

Lige nu har hun en mor periode så det er kun mig der dur så far kan lige så godt opgive at putte. 

Vi prøver at læse historie, synge godnat sange og gøre

det hyggeligt, ingenting virker.

det har stået på et par uger men den seneste uge har ekskaleret og til nød har vi taget hende til os bare for at vi kunne sove lidt alle sammen men det går ud over os da hun ligger mega uroligt. 

I dag har vi kortet middagsluren ned til 2 timer (normalt tager hun snildt 3 timer) 

 

what to do? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det rigtig irriterende, men IMO mest nærliggende svar, er nok, at der ikke er nogle gyldne løsninger ;):kram 

 

Herhjemme ville løsningen være, at hun sov med mor og far (det gør vores på 4,5 og 1,5) men jeg har fuld respekt for, at det ikke duer for alle.

 

Jeg synes, det er rigtig godt, at I prøver at gøre putningen hyggelig, og hvis I ikke allerede har en fast rutine med faste ritualer, så tror jeg også, at det vil gøre godt.

 

Men derudover tænker jeg, at I har en lille pige, som synes, det er helt vildt træls at hun skal sove (i egen seng) og den følelse har hun jo "ret" til at have, ligesom I har "ret" til at bestemme, at sådan skal det altså være. Og så er mit bedste bud nok, at I holder det ud, og (fortsat) er kærlige og anerkendende i, at det her bryder hun sig ikke om men sådan skal det være, indtil at hun accepterer det. Trøst og genput. Gentag. Tænker jeg :unsure

 

Edit: Og som Stephi siger: blive hos hende til hun sover :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm på lidt over 2 sover i vores seng og har gjort det hele livet. Vi prøvede et par gange at flytte ham til egen seng, men han skreg som en stukken gris, længe! Også selvom man sang, myssede, holdt i hånd osv.. men han er altså heller ikke nem at putte :/ pt er det ret godt, det tager for det meste lige under en time. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt ville jeg enten a) tage hende med i dobbeltsengen eller B) sidde/ligge ved hende på hendes værelse til hun sover fx på madras på gulvet eller en god stol :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Stephi-moren said:

Personligt ville jeg enten a) tage hende med i dobbeltsengen eller B) sidde/ligge ved hende på hendes værelse til hun sover fx på madras på gulvet eller en god stol :) 

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog dobbeltsengen og hun kold ca 21.40

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia sov i vores seng til hun blev 4 år. Så fik hun en hjemmebygget højseng og har ikke villet sove hos os siden. 

 

Jeg synes, det lyder som om, at hun pt har brug for, at I bliver hos hende, til hun sover og det lyder også til, at det gør I. Jeg ville prøve, at fortælle forberede hende på steppene i putning. Sætte ord på hvad der skal ske. Fx nu læser i godnathistorie og bagefter skal hun ligge hovedet på puden, lukke øjnene og at du bliver hos hende, til hun sover. Hvis I ikke allerede gør det, kan jeg også anbefale jer at gennemgå dagen; sætte ord på hvad der er sket den pågældende dag. Det kan godt give dem ro. 

 

Pøj pøj med det. Da Silke Elia var i den alder brugte vi 1,5-2 timer hver aften. Det var dræbende. :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I halvandet år brugte vi også 1,5-3 timer hver aften på at sidde på hendes værelse!!! Det var hårdt, men hun havde uden tvivl brug for det. Så fik vi en lang periode, hvor vi kunne gå ud, men efter hun er blevet storesøster, har hun behov for trygheden igen. Dog tager det nu kun 30 min :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dreng på 14 mdr nægter os at sove i egen seng. Vi har ikke lykkes med at få ham til at sove i egen seng endnu, så nu sover han mellem os. Han puttes i barnevogn og når han vågner tager jeg ham med i seng. ikke den bedste løsning men bedre end at han ikke vil sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER