NSEllekilde

Dit Ultimative sundhedsråd

6 indlæg i dette emne

Hvad er dit bedste sundhedstip? 

 

Hvad gør du i hverdagen som får dig til at føle dig bare lidt sundere? 

 

Hvad er det nemmeste at ændre for at blive lidt sund - ifølge dig? 

 

 

Og jeg mener sådan helt reelt fysisk sundhedstip - ikke "jeg spiser chokolade fordi det gør mig glad og det er det sundeste" selvom jeg er enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er min tip 3 :) 

 

1) Starter dagen med vand og citron - det ultimativt nemmeste at starte med, som ogsaa goer en stor forskel! 

Saadan naermest helt religioest drikker jeg et stort glas vand med friskpresset citronsaft fra 1/2 eller en hel citron. Jeg haelder lidt kogt vand i, saa det faar en temperatur paa omkring 40-45 grader. Og ja, jeg kan maerke, at jeg er helt afhaengig og at min krop(vaeskebalance, elektrolytter og fordoejelse) har det godt, men at den mangler det og kommer i ubalance uden. Det er et indre brusebad, saa det giver saa meget mening for mig og stoetter derudover leveren i udrensning. Og jeg goer det ogsaa paa ferie. 

Pt. tager jeg min probiotika og Vitex lige efter. 

 

2) Yoga og vejrtraekning - kraever tid og sted. 

Uden yoga er jeg slap og stiv i kroppen, har kortere lunte og sover daarligere. Jeg tror fuldt og fast paa at yoga og pranayama(som man kalder vejrtraekningsoevelserne paa sanskrit) kan aendre folks liv. Om shanti!

 

3) Undgaar i en vis grad sukker og hvide ris- og melprodukter, aka. det raffinerede - kraever planlaegning.

Ikke religioest, men det er det, jeg har fundet ud af er vaerst for mig og min krop af madvarer.

Jeg droemmer lidt om at blive helt sukkerfri, men det ligger lige for.... 

 

Bonus: Do not be guilty of FTI -> failure to implement! 

 

 

Hermed givet videre :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mælkesyrebakterier hver dag

 

hvis optræk til sygdom råspiser jeg appelsiner for at få friske C vitaminer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At prioritere at få nok søvn! 

At drikke nok vand. 

D-pearls et par gange om ugen i de mørke måneder. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Friskpresset juice - så føler jeg mig sund. 

 

Motion i alle former - gør mig altid mere glad og frisk! Om det er gå- eller løbetur, en tur i svømmehal med børnene eller hop i trampolinen i haven, så giver det et boost! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiser fast D-vitaminer hver dag herhjemme fra oktober til og med marts måned. Jeg er helt sikker på, at det hjælper os til at komme glade og raske igennem vintermørket. Derudover drikker jeg en masse vand i løbet af dagen og holder meget af min the både morgen og aften.
Derudover opdagede jeg, at jeg naturligt nok havde sværere ved at finde ro om aftenen, når jeg lå med min mobil i sengen. Jeg har derfor genfundet læselysten og læser stort set fast hver aften i sengen og prøver så vidt det er muligt, at undlade at have min mobil i sengen. Jeg sover markant bedre og min krop kommer på en helt anden måde ned i tempo.

Jeg er ikke den store motionist, men jeg kan mærke at masser frisk luft gør mig mere glad og tilpas, end dage hvor jeg har været inden døre.

Min hjerne arbejder som regel altid på højtryk med tusinde tanker om projekter, idéer, ting jeg skal huske osv. Jeg fik for et lille års tiden siden et råd om, at få tingene gjort med det samme i stedet for, at have det hele i hovedet og det råd har jeg virkelig taget til mig og det giver mig klart mere overskud. Jeg føler mig oven på og langt mere afslappet, når jeg får tankerne ud af hovedet og gjort noget ved det.

Som et eksempel startede jeg helt simpelt med at indføre, at jeg/vi altid cleaner køkkenet helt efter aftensmaden. Alt kommer i opvaskeren, ting der ikke kan komme i opvaskeren bliver vasket af i hånden, køkkenbordet og komfuret bliver rengjort og skraldespanden tømmes. For os har det aldrig før været en rutine, men vi har udskudt det, fordi vi ikke lige orkede efter maden. Jeg opdagede dog at det stressede mig og gav mig mere ro, at få det ud af verdenen med det samme. Det samme gælder for mange andre småting. Når jeg kommer i tanke om dem eller opdager noget, så rykker jeg på det med det samme.

Det hører ikke så meget under fysisk velvære og sundhed, men det giver mig et boost med mentalt overskud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER