Mette A.

Mette A's fantastiske maj-bryllup <3

28 indlæg i dette emne

Efter forespørgsel fra Barbamama kommer jeg her med beretning og billeder fra mit bryllup d. 28.05.16 :biglove  Så nu får I lige hele den lange smøre og de 1000 billeder vi fik taget. Jeg kommer til at tage det lidt i etaper, da jeg ellers kan sidde her hele natten :zzz Billederne er en blanding af forskellige gæsters, samt en ven af min søster som er fotograf på hobbyplan, som vi hyrede til at følge os hele dagen fra i kirken til vi gik i seng og tage en masse stemningsbilleder + portrætbilleder af brudeparret.

 

Det var et helt igennem fantastisk og uforglemmeligt bryllup fyldt med varme, glæde og kærlighed fra start til slut! Jeg er så taknemmelig for alle der har været med til at gøre det til den oplevelse, det var - og jeg kan heller ikke komme mig over hvor heldige vi var med alting - inklusiv vejret, som bare var perfekt!

 

Vi havde valgt temaet sort/gul til vores bryllup, da både Per og jeg er rollespillere og det er farverne på vores uniform, når vi leger med i Krigslive (et live rollespil med formationskamp i store hære mod hinanden). Og så havde vi lavet et våbenskjold, som gik igen på flere ting gennem hele dagen, sværdet og legoklodserne symboliserede naturligvis Per, imens ulven symboliserede mig (kæmpe ulvefan og har kørt med slædehunde igennem mange år):

 

j9YjHs1.png

 

 

Våbenskjoldet var også på invitationerne, som var holdt i samme tema:

 

o480ZNz.jpg

 

eD5t0Eb.jpg

 

eb1VARU.jpg

 

 

Vi starter beretningen lørdag morgen på selve bryllupsdagen. Min mand Per havde overnattet på godset, hvor vi skulle holde festen - deeeejligt sted, der hedder Sonnerupgaard Gods og ligger naturskønt i skovene ved Hvalsø. I mine yngre dage havde jeg drønet rundt i skovene og trænet med mine slædehunde, så jeg kendte godt stedet.

Jeg havde mine brudepiger (min søster og Pers søster) til at overnatte hjemme hos mig sammen med børnene. Min mor kom forbi op ad morgenen om lørdagen for at hjælpe til og tage Simon (min yngste på dengang 1,5 år) med til kirken i hendes bil. Lise (min ældste på dengang 4 år) kørte sammen med mig og mine to brudepiger i limousine :cool:

 

Lørdag morgen gik stille og roligt til at starte med. Jeg havde bestilt frisør til at komme hjem til mig og lægge makeup og sætte hår, så jeg ikke skulle stresse ud af døren. Det fungerede super godt, han var smadder dygtig og rigtig sød! Han hedder Sonny og ejer firmaet Nordic Beauty - kan kun anbefales ;) Jeg havde været hjemme hos ham i KBH tidligere for at afprøve opsætninger og blive enige om det endelige valg, og han er bare så hyggelig altså! Så bød han på et glas rosé vin, imens vi fik en god sludder, kiggede billeder og efterfølgende legede lidt med mit hår.

Da Sonny så kom hjem til mig lørdag morgen foregik det lidt på samme måde. Vi hyggesnakkede, grinede og drak chai latte, imens jeg først fik lagt makeup og efterfølgende sat hår - og det blev lige som jeg ville have det og havde drømt om! :wub  Jeg fik også brugt lidt af tiden mens jeg fik sat hår til at få skrevet min tale til Per, som jeg slet ikke havde fået kigget på endnu - ups! :P

 

uWdR2GG.jpg

 

Dejlige Sonny brugte også lige lidt ekstra tid på at sætte et par curlere i Lises hår og gøre hende lidt fin med en hårnål magen til mors - uden beregning.

 

Så var det tid til at komme i kjolen! Min kjole havde jeg fået vores skønne nabovenner til at opbevare (så ikke Per så den) og jeg skulle derfor derover for at få den på efter min makeup og hår var færdigt. Men selvfølgelig var tiden skredet fra os... mine to brudepiger skulle i bad og have sat hår og lagt makeup, samtidig med at ungerne skulle gøres klar. Og lad mig bare sige det ligeud - de var ikke skide hurtige! :rolleyes

Så nu begyndte jeg at få lidt stress på! Der var nu kun ca. 10 min til limousinen ville komme og hente os og Pers søster var langt fra færdig, så jeg løb over til naboen (som allerede var taget afsted til kirken) med min søster for at få kjolen på. Og hvor var det ærgerligt at vi ikke havde bedre tid, for mine naboer havde overrasket os ved at være så søde! De havde gjort klar til os med et glas champagne og nødder, som vi desværre ikke havde tid til at nyde.

 

B7rDp5V.jpg

 

8tr5FZD.jpg

 

Min søster og jeg kastede kjolen på mig og havde ikke tid til at lukke den ordentligt, da det er en lidt langsommelig proces (knapper op af hele ryggen, hvor man skal bruge en lille hæklenål eller hårnål for at få løkken rundt om hver knap) - så vi snuppede lige et par nødder i farten og løb ellers hurtigt ud af døren igen med åben ryg på kjolen, så jeg måtte holde godt fast og ud til vejen, hvor limousinen allerede holdt og ventede på os :8:

Lise og Pers søster var heldigvis allerede ude ved limousine, men Pers søster havde stadig ikke fået sat sit hår, så hun endte med "bare" at vikle håret en gang rundt om hånden, op bag på hovedet og en elastik omkring og så var hun klar til kirken! :D  Jeg misunder hende stadig i dag hendes evner til lynhurtigt at fikse noget som ser ganske præsentabelt ud - hvor jeg selv altid ville ende med løst hår, da jeg er håbløs til det!

Resten af turen med limousinen gik med højt humør, lukning af kjolen på ryggen og en del champagne! :D

 

På godset gjorde Per sig imens klar og havde rigtig god tid - han nussede lidt rundt, tog imod tjenerne og satte dem ind i deres opgaver og stedet. Hans forældre kiggede også lige forbi, inden de tog videre til kirken. Jeg tror det var rigtig godt for ham at han fik en rolig morgen uden stress, så han havde mentalt overskud til resten af dagen, hvor han bare virkede glad, velafbalanceret og afslappet!

 

Gommen er klar:

GYLZFTd.jpg

 

 

Det viste sig så at jeg ikke var den eneste, der ikke havde fået skrevet talen i god tid - Pers mor fik lige taget dette afslørende billede af Per lørdag morgen, der sidder i lokalerne på godset og skriver sin tale ;)

 

ByjR66F.jpg

 

 

Så begyndte de andre at ankomme til kirken - her er det min mor, der ankommer med Simon.

 

03i8lH7.png

 

 

Og Per var der også i god tid, så han kunne nå at nyde det helt vildt dejlige vejr sammen med gæsterne og få snakket lidt, inden de skulle ind i kirken og gøre sig klar til at brudepigerne, Lise og jeg ankom i limousinen.

 

B2NpLpq.jpg

 

TvJx271.jpg

 

P0rLvMH.jpg

 

 

Gommen ser heldigvis glad og klar ud til hvad der venter forude! :lol

 

SwG67iA.jpg

 

 

Min mor med Simon venter på bruden ankommer

MDz0EDk.jpg

 

 

Så blev det tid til at gæsterne og Gommen trak ind i kirken - vi blev gift i Kirke Saaby Kirke, som lå en små 3 km fra godset, hvor vi holdt festen.

ZIy8W3H.jpg

 

WvgdW0E.jpg

 

 

Per virker til at være forholdsvis rolig og afslappet oppe ved alteret sammen med sin far og bror - man må også sige efter 10 år sammen og 2 børn burde han jo efterhånden vide hvad han går ind til :P

 

lviUyvK.jpg

 

HOoKrhy.jpg

 

MskesM1.jpg

 

 

Fortsættelse følger...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og her ankommer bruden så til kirken med sit følge ;)

 

 

 

Fortsættelse følger...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay :yay 

 

Og hvor er du smuk altså :biglove 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26 minutes ago, Barbamama said:

Yay :yay 

 

Og hvor er du smuk altså :biglove 

 

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaaa, en bryllupsberetning :glad:glad:glad

 

I love it, og hvor er du bare smuk, altsaa :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have piger :kiss Jeg tror heller aldrig jeg har følt mig smukkere end den dag - følte mig som en hel prinsesse :loveshower

 

Jeg fortsætter beretningen nu, så der kommer mere om lidt igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ude foran kirken gjorde vi os klar til at gå ind. Mine to brudepiger skulle gå foran sammen med Lise og Simon - min søster først med Lise og så Pers søster bagefter med Simon. Lise havde ligeledes fået opgaven som ringbærer, så Per havde syet en lille pude i form af et våbenskjold og selvfølgelig i vores farver gul/sort og så nogle snore, hvori ringene var bundet fast.

Jeg skulle så komme ind til sidst sammen med min mor, som skulle føre mig op. Min far døde for 12 år siden og der var ikke rigtig nogen anden jeg kunne forestille mig til opgaven. Så det virkede som det mest rigtige at det var min mor, der førte mig op. Hun blev også virkelig rørt og beæret over at få lov til dette :biglove

WyHkBDw.jpg

 

 

Lise med ringpuden i hånden sammen med sin moster

0KYLciJ.jpg

 

 

Simon med sin faster bagved og tilsidst kommer jeg så med min mor

VdB4b58.jpg

 

cEkPQaJ.jpg

 

 

Mig og min mor kommer ind og jeg har fået øje på Per for enden :wub

KiyDzqT.jpg

 

icf86so.jpg

 

 

Og så nåede vi helt op til alters - her kan man også se mit slæb :biglove

aPMk3cc.jpg

 

 

Til at starte med skal vi jo sidde på hver sin side af alteret over for hinanden - og det var svært at skulle sidde der pænt at vente på at man måtte kramme og kysse sin mand, så vi sad og sendte øjne og små søde smil til hinanden under hele ceremonien. Noget som Pers bror (vores toastmaster) kommenterede senere i sin tale, da han synes det havde været så dejligt at se :biglove

 

IHEIQWB.jpg

 

14T4Cbo.jpg

 

1Z7k0eG.jpg

 

 

Lidt salmesang

9vfvFeU.jpg

 

 

Vores præst var fantastisk - intet mindre! Han har virkelig meget humor og der var ingen i kirken, der kedede sig et øjeblik - tværtimod fik han kirken til at bryde sammen af grin op til flere gange! :D Og vi fik så mange rosende ord om ham efter ceremonien fra alle gæsterne, der virkelig havde nydt det og var overraskede at de ligefrem havde følt sig underholdt til et bryllup :P

Go6RCf5.jpg

 

 

Lise og Simon sad på forreste række med faster og moster og var bare så dygtige under hele ceremonien! Her kan I også se vores våbenskjolds-ringpude lidt bedre.

ZLBDcoi.jpg

 

 

Så blev det endelig tid til at vi skulle vies!

UfrZe8F.jpg

 

Lise ude til venstre rejste sig tit op under salmesangene og stod og dirigerede hele salen med viftende arme :D til stor underholdning for mange gæster.

DFRayca.jpg

 

Så kom Lise op til os med ringene

23nhwrJ.jpg

 

kMSpFLf.jpg

 

Lise klarede jobbet som ringbærer rigtig fint - Per kæmpede så lidt med at få bundet snorene op, så vi kunne få ringene fri, men det var jo ikke Lises skyld :P Og så fik vi os et godt grin over det!

b3C3vQQ.jpg

 

 

Per gav mig ring på først - det gik fint

2xqjOkJ.jpg

 

 

Og så var det min tur til at give ham ring på - det viste sig så at være lidt mere besværligt, da jeg ikke rigtig kunne få den over hans kno :D

Y8wz1sY.jpg

 

aA6OJy1.jpg

 

Men det lykkedes til sidst, så vi kunne blive velsignet!

JFzx6gI.jpg

 

 

Og så var det tid til at kysse! Igen her overraskede præsten ved at opfordre til trampen, piften, klappen og hujen, imens vi kyssede hvilket folk ikke var sene til at gøre! :D Det gav lige lidt ekstra!

E9kCQqe.jpg

 

TTy1vnI.jpg

 

 

Det kan være svært at fornemme stemningen gennem billeder - så I får lige en video her, så I selv kan høre hvordan det lød! ;):biglove

 

 

Nu var vi formelt gift, så nu måtte vi godt sidde ved siden af hinanden, imens vi sang en sidste salme.

TrBFSCU.jpg

 

6XwkZFi.jpg

 

 

Kirke Saaby kirke er meget smuk :biglove

8841BPy.jpg

 

 

Så sluttede ceremonien og vi måtte gå ud som mand og kone  :loveshower 

DCu1tFE.jpg

 

EdXrqSu.jpg

 

Følte jeg var ved at boble over af glæde :wub

iZAnhmu.jpg

 

aIFUrHN.jpg

 

 

Et lille farvel til kirken efter den blev tømt :biglove

jbalAUF.jpg

 

 

Udenfor fik Per lige lejlighed til at sige ordentlig hej til Lise, som han ikke ellers havde haft mulighed for

jJzZRjp.jpg

 

 

Simon skulle dog heller ikke snydes for lidt opmærksomhed

LpIri5g.jpg

 

 

En glad brud :wub

6uAMitP.jpg

 

 

Vi slap selvfølgelig ikke for at få ris :P

hSIcT7j.jpg

 

:biglove 

vmhsxzE.jpg

 

 

Vi endte med at få en hel del ris, som vi gjorde et ihærdigt forsøg på at børste af - men det viste sig senere at jeg havde ris nok til at fodre alle børnene i Afrika inden i min kjole (mellem brysterne, på maven og i alle folderne i stoffet), hvilket jeg opdagede da jeg skulle have kjolen af på mit værelse senere på natten og det flød med ris ud over hele gulvet på vores værelse :D

ML6ClPc.jpg

 

 

Så skulle der krammes og hilses på alle de dejlige gæster!

zASyxs7.jpg

 

 

Lise viser sin kjole frem for sin faster

okAi018.jpg

 

Se den kan svinge!

f3xz8ay.jpg

 

 

Sure børn og deres mødre :lolhit

YGT5Xs8.jpg

 

 

"Se min kjole!" :D

nowrPaY.jpg

 

 

Gommen og hans bror

qe8yPDL.jpg

 

fjujAnt.jpg

 

 

Og med deres far

h83Z9Af.jpg

 

 

Simon og farfar

4leZ1Ov.jpg

 

 

Simon og faster - han ser bare kronisk sur ud på alle billeder :D

fp9BBSC.jpg

 

 

Os alle ude foran kirken

z9EWcap.jpg

 

 

 

Fortsættelse følger... Vi skal nu ud til godset og feeeste! :bunny

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en skøn dag :wub 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlige dejlige billeder :loveshower Elsker billederne, hvor I kysser i kirken, det ser SÅ romantisk ud :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlige billeder :loveshower:loveshower:loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

50 minutes ago, Girl Next Door said:

Det lyder som en skøn dag :wub 

Det var det også! :biglove  Kunne ikke have bedt om noget der skulle have været bedre

 

4 minutes ago, Barbamama said:

Dejlige dejlige billeder :loveshower Elsker billederne, hvor I kysser i kirken, det ser SÅ romantisk ud :kuller

Tak søde! Det VAR også meget romantisk alt sammen og tænk at man stadig kan føle sådan efter 10 år sammen :wub 

 

2 minutes ago, louisevibe said:

Dejlige billeder :loveshower:loveshower:loveshower 

Tak søde! :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi kom fra kirken af, holdt limousinen pænt og ventede på os. Vi havde en meget spændende personlighed til chauffør (han var lidt speciel, men virkelig hyggelig og rar :D) og så havde han det mest fantastiske overskæg! :D 

zLAYW8D.jpg

 

 

Indeni var der hvide lædersæder (selvom de ser grå ud på billedet) og blødt gulvtæppe. Og så var der åbnet en ny asti til os (den første drak jeg med brudepigerne på vej til kirken ;)). Meget lækker limo.

KhykDeD.jpg

 

 

Så bliver der lige stillet op til fotografering, inden vi drøner videre

dAYTnDn.jpg

 

4jl9Vjp.jpg

 

9oLQFO6.jpg

 

 

Vi prøvede også lige at få ungerne med, men de var ikke så samarbejdsvillige og vi kiggede aldrig den samme vej alle sammen! :P

9FQAtb0.jpg

 

 

Lise øver sig dog gevaldigt i at gøre sig til for kameraet :D 

H1VYsXh.jpg

 

nIfBfBn.jpg

 

 

Der var service på, så chaufføren hældte lige op til os inden vi tog afsted. Vi endte med at tage Lise med i limousinen sammen med os - Simon skulle køre med mormor igen, da man ikke kunne sætte autostol ind i limousinen, men Lise kunne være på en selepude.

Det viste sig dog senere, at vores nabo var kørt med min mors bilnøgler, så de var endt med at have ventet på parkeringspladsen ved kirken med Simon i en times tid, inden der var nogen der opdagede det og kørte ud med nøglen til dem :rolleyes  Der var nemlig ingen, der hørte deres mobiltlf, når min mor prøvede at ringe efter hjælp. De var dog alle ved godt mod, da de endelig sluttede sig til os andre på godset - i det mindste var det et godt vejr at stå og vente udendørs i!

K0jSzDN.jpg

 

 

Så er vi ankommet til godset.

ZsGqMCl.jpg

 

YWe5Mc3.jpg

 

En glad gom :biglove

nlXlPah.jpg

 

 

Vores herlige chauffør!

yKw2PP6.jpg

 

 

Vores fotograf ville gerne lege lidt med kameraet og prøve nogle ting af, så han tog dette billede af vores refleksion i ruden på limousinen.

L8giSql.jpg

 

 

Så er receptionen skudt i gang! Gæsterne fik lov at gå ind og gå ombord i maden med det samme, imens Per og jeg fik taget bryllupsportrætter i haven af vores fotograf.

Bordet her i velkomsthallen blev brugt til både receptionsbuffet, bryllupskage, buffet ved middagen og til sidst som bar om natten.

nVkHwtw.jpg

 

 Spisesalen hvor vi holdt middagen senere på aftenen.

r4qwrDL.jpg

 

 

Borddækningen

LMMtCij.jpg

 

 

Menukort og velkomstsang i samme stil som invitationerne. Bordkort var som våbenskjold på glassene - på bagsiden var der små søde/sjove citater fra børn om kærlighed og bryllup. Det viste sig at være et stort hit, da hver gæst havde fået et unikt citat, så gik der lidt sport i at komme rundt til alle og læse deres bordkort. Folk brugte også bordkortene senere på aftenen som navneskilt til at sætte på brystet med den lille klemme der fulgte med. Og så tog rigtig mange gæster bordkortet med hjem som minde fra brylluppet.

NdsrTDw.jpg

 

 

Et closeup af centerpiecen, som stod på hvert bord i spisesalen og dette enkelte eksemplar som stod ude på bordet i velkomsthallen, hvor vi havde receptionbuffeten.

Aj9ltqk.jpg

 

 

Bordplanen hang på væggen i spisesalen - bordene på planen kunne roteres rundt. Vi havde valgt udelukkende at placere venner ved vores eget bord, så blev der ikke uenighed i blandt familien om hvem der skulle sidde hos brudeparret, da vi ikke ville have haft plads til alle søskende osv ved bordet. I stedet placerede vi vores forældre og søskende ved andre borde sammen med andre aldersvarende gæster, som vi vidste de ville kunne snakke godt sammen med. Det fungerede super godt, der var ingen sure miner, snakken gik lystigt ved alle borde og der var ingen, der bare sad og så ud som om de kedede sig! (inklusiv os selv :yay)

T0DVu44.jpg

 

 

Så havde jeg også lavet en lille sjov detalje, som var hvem-er-hvem kort i form af stjerner for singler og hjerter for dem i forhold. De hang i lange snore på dørene ind til spisesalen. På den ene side var der et billede af hver gæst og på den anden side en lille beskrivelse af personen, hvad de lavede, interesser og sjove fakta/pinlige episoder. Det var et kæmpe hit, folk var vilde med det og sagde bagefter de synes det var super fedt at de lige kunne tjekke kortene, hvis de nu var i tvivl om hvem en bestemt person var og så gav det folk en indgang til samtale, hvis de opdagede nogle interessante informationer om nogen.

PNFvF5d.jpg

 

880PWPj.jpg

 

 

Pejsestuen, der stødte op til spisesalen. Blev også meget populær hen ad aftenen, hvor folk trak herind for at hyggesnakke/drikke kaffe.

vuEXkGm.jpg

 

 

I et andet lille sidelokale, der hed herreværelset, havde vi stillet op til en photobooth med forskellige props lagt klar på bordet. Det var en kæmpe succes og folk gik virkelig til den hele natten igennem, hvilket gav nogle fantastiske sjove billeder! :D  Vi valgte at kræve af alle gæster, at de kom forbi photoboothen minimum 1 gang i stedet for at få fotografen til at tage opstillede fotos af hver enkelt gæst/par. Langt de fleste gæster var forbi photoboothen 3-5 gange og enkelte kom op over de 10 gange :P

zxxA3Lr.jpg

 

 

Hovedbygningen set fra haven, hvor havedøren fører direkte ind i spisesalen.

awhkLOl.jpg

 

 

Der blev løbende spillet kroket i haven hele dagen imellem reception, bryllupskage og festmiddagen og folk hyggede sig rigtig fint med det. Vi var spændt på om det var noget folk gad, men det havde vi ikke behøvet bekymre os om, for der var godt gang i kuglerne hele dagen igennem! 

Her kan man også se lidt af den smukke have på godset :wub 

G6Cl6AD.jpg

 

rMQiR0y.jpg

 

RbeWtqv.jpg

 

 

Per og jeg står lidt afsides for at gøre os klar til at få taget portrætbilleder, da en gæst lige fanger os på kamera.

wdTaqZ6.jpg

 

 

Og så er vi i gang - her sammen med vores skønne fotograf som bare gjorde et fantastisk stykke arbejde! Vi synes selv at vi har fået nogle helt fantastiske billeder, men i stedet for at betale i dyre domme til en professionel fotograf, kunne vi slippe meget billigere ved at bruge ham her og stadig få fantastiske billeder ud af det! (synes vi selv i hvert fald - det må I jo så selv bedømme i den næste post, hvor jeg viser portrætbillederne ;)). De fleste fotografer vi kiggede på tog omkring 10.000,- for det, hvor ham her (Dennis Kristensen hedder han) kun tog 2000,- for at følge os fra kl. 13 i kirken indtil vi gik i seng omkring kl. 4 - inklusiv portrætbilleder undervejs og han redigerede alle billeder efterfølgende og gav os dem løbende online via dropbox efterhånden som de blev redigeret.

y271GkB.jpg

 

 

Fortsættelse følger... med bryllupsportrætter! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ude foran hovedbygningen på Sonnerupgaard Gods, hvor vi holdt vores bryllupsfest

GtLX04H.jpg

 

 

Cjj4yYN.jpg

 

 

Ccymq3X.jpg

 

 

Så er vi rykket om i haven bagved hovedbygningen

U6mNFdH.jpg

 

 

På den lille søterrasse, der lå nede ved søen i haven. Vi forsøger at se heroiske ud, men det fungerede vist ikke så godt :D 

hUROLsc.jpg

 

 

Vi går en tur i haven - dette er et af mine yndlingsbilleder, da det faktisk ikke er opstillet, men vi egentlig bare bevægede os videre til det næste sted vi skulle stille op til billeder og så fangede fotografen os bare lige på vejen, mens vi hyggesnakkede :wub 

d6kOXt7.jpg

 

 

wTLyF6l.jpg

 

 

Der blev kysset utrolig meget den dag! :P 

sPA4Lhg.jpg

 

 

1uzo6WV.jpg

 

 

WrsYsZ4.jpg

 

 

jTmxESE.jpg

 

 

Per med hans typiske nonchalante udtryk/positur :rolleyes  "I'm too hot for this place!"

A2nGlHr.jpg

 

 

SWmJGJU.jpg

 

 

Elsker at buketten virkelig kommer i fokus her. Og så kan man se oldemors fine kniplinger tydeligt - hun var for gammel og dårlig til at kunne være med til brylluppet, disse kniplinger var noget af det sidste hun lavede inden hendes syn blev så dårligt at hun ikke kunne strikke/kniple længere. De var en overraskelse til mig fra Per, så vi følte at hun alligevel var med til brylluppet på en måde.

zlNJui8.jpg

 

 

TbIFAOX.jpg

 

 

QEM9HJJ.jpg

 

 

zpMGaid.jpg

 

 

msqF4Cb.jpg

 

 

Igen prøvede vi at stille op alle 4 til et familiebillede, men Simon den bandit var på ingen måde samarbejdsvillig :P Han vristede sig fri...

ZuGetQP.jpg

 

 

... Og løb over til sin yndlingspædagog fra vuggestuen :D  Hun var med for at tage ham med hjem efter receptionen, så han kunne overnatte hos hende mens de voksne festede.

UwM5ZlV.jpg

 

 

Så vi måtte nøjes med et billede med Lise

PE3ED1a.jpg

 

 

En stille mor/datter stund :wub

iP6UOPD.jpg

 

 

TfhVHzg.jpg

 

 

Simon og far siger farvel og går en tur. Mine to mænd :biglove 

YeLuh2i.jpg

 

 

T8Md93s.jpg

 

 

Her prøvede vi at fange refleksionen i vandet, men det blev ikke helt så godt som håbet

d7LJQ44.jpg

 

 

L8Onr8j.jpg

 

 

Per skal lige vise sit fine lommeur frem :D

C6A95SR.jpg

 

 

KSYCmS5.jpg

 

 

Det var alle portrætbillederne :wub 

 

 

Fortsættelse følger...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæft det er nogle flotte billeder! Fantastisk vejr!!!

(Jeg kommer nok aldrig helt over jeg ikke fik mine udendørs-billeder til mit bryllup...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

6 hours ago, girly1988 said:

Wow siger jeg bare :wub

 

:ditto:loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op hvor er det bare gennemført det hele. I love it :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh, så fik du dit bryllup søde og hvor blev det da bare helt perfekt. Et rigtigt prinsessebryllup :loveshower Rigtig fint tema, helt i din og Pers ånd. Har selv en eller anden våbenskjolds fetish, så synes at det er så fint :D Og hvor havde I gjort meget for at gøre det til en god dag for jeres gæster også.

 

Vejret var da også bare helt på jeres side og hold nu op en masse fantastiske billeder! Der må da slet ikke være vægplads nok derhjemme, til alle dem man får lyst til at hænge op, tænker jeg. Motiverne er jo altså også virkelig fine. Hvor er I bare flotte alle fire, men mest af alt dig. Smukke, smukke brud :kuller Du ser virkelig helt fantastisk ud :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw! Sikke en dag og sikke nogle flotte billeder - navnlig af den meget meget smukke brud! ^_^ 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 12/22/2016 at 11:22 PM, Tumlepigen said:

Kæft det er nogle flotte billeder! Fantastisk vejr!!!

(Jeg kommer nok aldrig helt over jeg ikke fik mine udendørs-billeder til mit bryllup...)

Ja vi var VIRKELIG heldige med vejret! Det kunne vitterlig ikke have været mere perfekt. Det var også et af mine store bekymringer for det er jo bare ikke noget man er herre over uanset hvor meget man end forbereder sig.

 

On 12/23/2016 at 5:33 AM, girly1988 said:

Wow siger jeg bare :wub

Tak :loveshower

 

 

On 12/23/2016 at 0:13 PM, Barbamama said:

 

:ditto:loveshower 

:loveshower

 

 

On 1/1/2017 at 10:02 PM, Little Miss said:

Hold nu op hvor er det bare gennemført det hele. I love it :super

Tak skal du have - jeg havde virkelig også knoklet og brugt milliarder af timer på det. Og lavet alting selv - designet på computer, printet og klippet og klistret det hele sammen.

 

 

On 1/2/2017 at 0:27 PM, Alura said:

Åhh, så fik du dit bryllup søde og hvor blev det da bare helt perfekt. Et rigtigt prinsessebryllup :loveshower Rigtig fint tema, helt i din og Pers ånd. Har selv en eller anden våbenskjolds fetish, så synes at det er så fint :D Og hvor havde I gjort meget for at gøre det til en god dag for jeres gæster også.

 

Vejret var da også bare helt på jeres side og hold nu op en masse fantastiske billeder! Der må da slet ikke være vægplads nok derhjemme, til alle dem man får lyst til at hænge op, tænker jeg. Motiverne er jo altså også virkelig fine. Hvor er I bare flotte alle fire, men mest af alt dig. Smukke, smukke brud :kuller Du ser virkelig helt fantastisk ud :kiss 

Ja jeg gjorde :loveshower Våbenskjoldet var Pers ide (men mig der har lavet det) og jeg var også ret vild med det ;) 

Og tusind tak skal du have for de (meget!) rosende ord! :kiss

 

 

On 1/3/2017 at 7:15 PM, Lady H said:

Wauw! Sikke en dag og sikke nogle flotte billeder - navnlig af den meget meget smukke brud! ^_^ 

Tusind tak skal du have :blush :kiss 

 

 

 

 

Der kommer en fortsættelse af beretningen lidt senere i aften - går igang med den næste lange post med billeder nu ;) 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beklager der aldrig kom en opdatering som lovet, men bihulebetændelse, snot og feber hos mig og Simon kom lige i vejen :( 

Jeg kommer med en opdatering så snart overskuddet er der igen og vi er blevet lidt friske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, Mette A. said:

Beklager der aldrig kom en opdatering som lovet, men bihulebetændelse, snot og feber hos mig og Simon kom lige i vejen :( 

Jeg kommer med en opdatering så snart overskuddet er der igen og vi er blevet lidt friske.

 

Øv da, det lyder super træls og synd for jer. Håber at I begge snart må blive friske igen :kram2 Og glæder mig til flere billeder, når overskuddet engang vender retur igen :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 1/8/2017 at 9:32 AM, Alura said:

 

Øv da, det lyder super træls og synd for jer. Håber at I begge snart må blive friske igen :kram2 Og glæder mig til flere billeder, når overskuddet engang vender retur igen :kiss 

Tak søde :kiss Er ikke helt frisk endnu, men giver det lige et skud til en lille fortsættelse af beretningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev vi færdige med at tage portrætbilleder og kunne vende tilbage til vores gæster ved receptionen - de var færdige med at spise og jeg måtte lige luske ud i køkkenet for at tiltuske mig nogle rester :P  Og så stod den ellers bare på afslapning, hyggesnak, kroket og velkomstdrinks i det dejlige solskin! 

27NADmR.jpg

 

 

Folk havde sat sig godt til rette på terrassen og på den fine søterrasse, som kan ses i baggrunden

XkbPZjE.jpg

 

 

Per med en af sine ældste kammerater og hans kone.

4G5HU05.jpg

 

PQu0hs9.jpg

 

 

Hygge på søterrassen :wub

P0ILCJj.jpg

 

 

Min skønne mand :wub

sXOgI0J.jpg

 

 

Så var det bare med at nå rundt og snakke med så mange som muligt, inden vi skulle til bords og blev mere bundet!

mawhUyj.jpg

 

 

Ca 1½ time efter at receptionen startede gjorde personalet bryllupskagen klar til servering

YDmvIDw.jpg

 

 

Den var naturligvis holdt i de samme farver og med et mønster der mindede meget om det i invitationerne og med våbenskjoldet på.

kQc9eJh.jpg

 

pGI9GGo.jpg

 

T1miQaW.jpg

 

 

Vi havde naturligvis legofigurer som topfigur, da de jo passede med farverne og så er Per stor legoentusiast som også er afspejlet i våbenskjoldet ;)

EzZ9JST.jpg

 

 

Velkomst og præsentation af kagen (vi nåede aldrig at byde velkommen ved ankomst til godset, da vi gik direkte igang med portrætbillederne)

Q8B6FUz.jpg

 

 

Simon pilfinger ;)

FEzXfeb.jpg

 

 

Så skal kagen skæres! Læg mærke til at min hånd er øverst :P Havde læst at den der havde hånden øverst, var den der styrede i ægteskabet - det undlod jeg så at fortælle Per noget om og sørgede så for at min hånd kom øverst hehe.

Læg mærke til de gule kaffekander :P Uden vi havde bedt om det, havde vores tjenere selv tænkt sig til at bruge dem frem for hvide for at matche temaet lidt mere. Jeg synes det var klasse!

XL9v986.jpg

 

 

Og traditionen tro skulle vi selvfølgelig made hinanden det første stykke

UkADtTc.jpg

 

 

Det synes vi begge var lidt komisk :P

0cxXRS5.jpg

 

 

Simon godkendte også kagen

lQQa8U2.jpg

 

 

Så måtte resten af gæsterne også tage for sig! Der blev spist rimelig meget, men vi fik stadig toppen intakt med hjem og ca. halvdelen af den mellemste kage, så der var rigeligt.

iCvidpy.jpg

 

 

Et kig ind i kagen - den var lavet af chokoladekage med frisk hindbærmousse og marcipanovertræk. Mums den smagte godt!

709FICA.jpg

 

 

Folk fordelte sig udenfor igen for at nyde kagen og en kop kaffe i godt selskab med hinanden

MAQJuo7.jpg

 

6w8gk2w.jpg

 

 

Pers bror og hans dejlige kone :biglove

VKU5jhn.jpg

 

 

 

 

Fortsættelse følger...!

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 skønne tøser! :wub - Min søster, Pers søster, min bedste veninde og min søsters bedste veninde hygger på terrassen.

5QJbNnu.jpg

 

 

Efter vi havde spist lidt kage, blev der tid til at åbne gaver - egentlig havde vi oprindeligt tænkt os at gemme det til søndag morgen, men det viste sig at der var god tid til det alligevel under receptionen og gæsterne ville virkelig gerne have at vi åbnede der frem for at vente. Det var nogle meget fine gaver vi fik - og rigtig mange søde og hjertevarmene kort/hilsner :biglove

i92Tc0m.jpg

 

cDMnaCP.jpg

 

 

Som afslutning på receptionen fik vi lige taget nogle fællesbilleder af hele selskabet. Børnene var dog her blevet hentet og kørt afsted - Lise blev hentet af sin hjerteveninde fra børnehaven, som hun skulle overnatte hos, hun glædede sig rigtig meget! Og Simon blev som sagt passet hjemme hos sin yndlingspædagog fra vuggestuen som havde været med på godset hele dagen til receptionen. Han overnattede også hos hende til søndag og det gik super godt!

Her er så hele det fantastiske selskab fuld af sjove, varme, skønne og dejlige mennesker, som var med til at gøre vores dag helt perfekt og uforglemmeligt :kuller

5tBMotz.jpg

 

aRBnn1R.jpg

 

 

Så kunne vi gå til bords!

EUpg7oX.jpg

 

 

Toastmasteren, Pers bror, byder velkommen

nH37gmv.jpg

 

 

Der gik ikke ret længe før de første tramp kom i gulvet og vi måtte ned og kravle :D 

s3bjaM3.jpg

 

 

Og så blev det min mors tur til at holde tale som den første

G03rJdi.jpg

 

 

Hun klarede det super godt og fik bragt mange smil frem hos os alle. Det meste af talen var naturligvis henvendt til mig og omhandlede mig.

txVBvV2.jpg

 

jDvXDvG.jpg

 

 

Så drillede hun også Per lidt kærligt med hans særheder, som vi alle kunne grine lidt af ;) Men alt i alt fik han ros for at være en god svigersøn, der passede godt på mig.

0y8kNG6.jpg

 

 

Og så var der naturligvis også de pinlige dele af talen, der omhandlede mig :P Da jeg var barn skrev jeg mange historier og det lykkedes mig at komme i radioen (programmet Søndags Kvisten), hvor jeg læste mine historier højt. Min mor havde fundet de gamle optagelser i arkivet hos DR og afspillede et klip højt for selskabet til brylluppet hvor jeg læser en af mine historier :D Selvom jeg synes det var dybt pinligt, så fik jeg rigtig mange komplimenter og imponerede bemærkninger fra gæsterne efterfølgende, der synes jeg havde været ret sej og virkelig dygtig til at læse op - jeg var 12 år på tidspunktet.

kjhoBcz.jpg

 

Og så de rørende dele, der lige trak lidt tårer :biglove

9Ikv3mG.jpg

 

 

Til slut havde min mor en gave til mig - hun havde samlet alle mine historier i en bog og dekoreret omslaget med billeder fra mit liv. Virkelig smuk og skøn gave, som siden er blevet brugt til godnatlæsning herhjemme for børnene.

gRRsjGa.jpg

 

GCGsLXb.jpg

 

 

Så blev der klinket på glassene/tallerkenerne og vi forsøgte os først med bare at rejse os og kysse

yv4c1oM.jpg

 

 

Det var dog ikke tilfredsstillende nok for selskabet, så vi måtte op og balancere på stolene :P

wjp6ltR.jpg

 

KrU7FUR.jpg

 

 

Så kom turen til Pers tale til mig

syLLIws.jpg

 

 

Også den var fuld af humor, varme og kærlige drillerier :biglove

I7bk0Q2.jpg

 

 

Han havde også en overraskelse - lige siden vores allerførste biograftur for næsten 11 år siden har han gemt vores biografbilletter og samlet dem i en lang kronologisk række. Det er godt nok blevet til mange film igennem årene! :o

qk1010f.jpg

 

LGx9lii.jpg

 

 

Efter Pers tale skulle jeg på toilettet, og damerne var ikke sene til at kaste sig over Per for at afkræve et kys :D

Ev3DKGk.jpg

 

 

Der gemte sig hvis også nogle lidt mere maskuline typer blandt damerne :P En del af Pers venner hoppede med i køen og de nøjedes ikke med kindkys!

z1fFV06.jpg

 

 

 

Fortsættelse følger...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER