pjevser79

Antistoffer i blodet

9 indlæg i dette emne

Nu har jeg været på sygehuset og fået at vide at jeg har antistoffer i blodet og det er måske derfor at jeg bliver ved med at mistet så nu mit spørgsmål er der nogle her som kender til det ? 

Håber nogle kan hjælpe lidt tak 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, pjevser79 said:

Nu har jeg været på sygehuset og fået at vide at jeg har antistoffer i blodet og det er måske derfor at jeg bliver ved med at mistet så nu mit spørgsmål er der nogle her som kender til det ? 

Håber nogle kan hjælpe lidt tak 

Jeg ved ikke noget om det, men jeg håber for dig, at det snart lykkedes for jer! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 hours ago, FruLJ said:

Jeg ved ikke noget om det, men jeg håber for dig, at det snart lykkedes for jer! :kram2

Takker det håber jeg også. Lige nu føgler jeg mig desværre ikke gravid ellers en god jule gave jeg kunne give min kæreste da min menstruation skal startet den 24 december. Men nu må vi se hvad der sker 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er Rhesus immuniseret. Dvs din type A, AB, B eller O Rh negativ (jeg er selv b rh negativ hvilket kun 2 % er). Du har på et given tidspunkt været gravid hvor barnet var Rh positiv. Dine antistoffer vil så angribe barnets antigener som på overfladen af blodlegmerne og derfor opstår en konflikt. Man plejer at blive sceerenet for rhesus immunisering ved egen læge i uge 25. Jeg husker altid at nævne det for egen læge hvad min blod type er. Som regel er det ikke et problem i første graviditet men mere et problem i de næste. 

 

Her står der mere inde, det er kort og simpelt fortalt det jeg skrev

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/graviditet/sygdomme/diverse/rhesus-immunisering-i-graviditeten/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, Elisamus said:

Du er Rhesus immuniseret. Dvs din type A, AB, B eller O Rh negativ (jeg er selv b rh negativ hvilket kun 2 % er). Du har på et given tidspunkt været gravid hvor barnet var Rh positiv. Dine antistoffer vil så angribe barnets antigener som på overfladen af blodlegmerne og derfor opstår en konflikt. Man plejer at blive sceerenet for rhesus immunisering ved egen læge i uge 25. Jeg husker altid at nævne det for egen læge hvad min blod type er. Som regel er det ikke et problem i første graviditet men mere et problem i de næste. 

 

Her står der mere inde, det er kort og simpelt fortalt det jeg skrev

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/graviditet/sygdomme/diverse/rhesus-immunisering-i-graviditeten/

Jeg fik at vide at der er kaos i min immunforsvar ikke noget men min blodtype 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er nogle forsøg med malaria medicin på Rigshospitalet, på den afdeling der har med gentagne aborter at gøre. Det skulle hjælpe for dem, hvis immunforsvar angriber fosteret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke har fået en god nok forklaring fra sygehuset og ikke er helt sikker på hvad det betyder, så ville jeg spørge efter endnu et møde, så du kan få det forklaret i detaljer. De må vel også have en plan for hvad der skal ske?

 

Og :kram2 - kan godt forstå det er en træls situation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber, du snart finder ud af, hvad der er op og ned i det her. :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On Friday, December 23, 2016 at 10:32 AM, KatGSH said:

Jeg håber, du snart finder ud af, hvad der er op og ned i det her. :kram2 

Ja skal på sygehuset den 25 så håber at jeg har lidt mere klarhed nu hvor jeg er blevet gravid 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER