lida

Status på vores terminsgruppe

11 indlæg i dette emne

Efter opfordring fra Babyklar starter jeg denne tråd vi kan bruge til statusopdateringer undervejs i graviditeten. I kan kopiere min og udfylde jeres egne svar.

MIT RIGTIGE NAVN: Charlotte

TERMIN: 6. november

FØDESTED: Kolding

SCANNINGER: tidlig scanning 5+5 pga blødning og tvivl om termin. Skal scannes igen 30/3 for afklaring af om det er tvillinger

JM KONSULTATIONER:

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:

MULIGE NAVNE: Mikkel hvis det bliver en dreng

STØRRE SØSKENDE: Ida fra 17. februar 2009

TAGET PÅ I KILO: ??

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt) træthed, hovedpine og tendens til madlede/kvalme og svært ved at lave aftensmad - hjælper hvis jeg hviler mig lidt

SÅDAN VIL JEG FØDE: Jeg er meget i tvivl. Jeg havde en maraton fødsel med Ida med veer fra søndag kl 20.30, prikket vand og opstart af vestimulerende drop mandag formiddag og født tirsdag kl 6.30, hvor sugekop var lige om hjørnet. Jeg fik alt smertestillende bortset fra bistik/saltvandspapler og tiggede om kejsersnit undervejs, hvilket jeg ikke kunne få, da de kunne se på overvågningen at Ida havde det fint. Mine mavemuskler satte helt ud midtvejs under pressefasen da de slukkede for epiduralblokaden, så jeg var ikke i stand til at løfte hoved eller ben fra briksen og var 100% afhængig af min mand de første to dage, hvor han hjalp mig ud af sengen mm (han var indlagt på patienthotel sammen med os).

Derudover har jeg fået konstateret en spondylolistese (fremadglidning af nederste lændehvirvel), hvilket i sig selv ikke giver begrænsning i forhold til naturlig fødsel, men jeg kan bagefter se, at mange af mine smerter under pressefasen stammede fra dette og ikke fra venstre SI led som jeg troede.

Alt i alt ønsker jeg at prøve naturlig fødsel igen, men jeg håber at kunne få en lægesamtale inden fødslen nærmer sig og få lavet en fødselskontrakt så der er en udvej i stedet for et forløb som sidste...

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand - det vil ingen af os undvære <3

ANDET: Jeg havde en spontan abort som endte i udskrabning inden vi fik Ida og blødte mange mange gange mens jeg ventede hende. Jeg har indtil nu kun haft en meget lille blødning, så jeg håber at kunne slippe for de bekymringer denne gang!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen så er jeg også delvist klar med mine :)

MIT RIGTIGE NAVN: Ditte

TERMIN: 5. November 2011

FØDESTED: Det bliver sansynligvis på Herning hospital. Men intet er sikkert endnu.

SCANNINGER: Har ikke nogle aftaler endnu

JM KONSULTATIONER: Heller ikke nogle aftaler endnu

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Uhhh det skal blive spændende :loveshower Men har ingen idé endnu!

MULIGE NAVNE: Vi har ikke rigtig snakket om det endnu, men jeg vil meget gerne at hvis det bliver en pige skal hun opkaldes efter min farmor: Eva

STØRRE SØSKENDE: Min mand har en datter på 7 år. Hun har spurgt i RIGTIG lang tid om vi ikke snart skal have en baby så hun kan blive storesøster ;)

TAGET PÅ I KILO: Jeg er ikke begyndt at veje mig endnu. Det gør jeg fra i morgen ;)

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt) Jeg har utroligt nok INTET indtil videre. Har nogle ligament smerter, men det er også det eneste.. Kan ikke sove pga. jeg tænker så meget over det hele :P

SÅDAN VIL JEG FØDE: Jeg har ikke rigtig nogen foruddannet mening endnu. Det er nok noget som min JM kan gøre mig klogere på når vi kommer tættere på.

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand helt sikkert! Og jeg ville gerne min mor også kunne være der hvis hun kan nå det :loveshower

ANDET: JEG GLÆDER MIG :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Malene

TERMIN: 29. November 2011

FØDESTED: Håber på Hvidovre Hospital

SCANNINGER: Ingen endnu

JM KONSULTATIONER: Ingen endnu

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Ved det ikke endnu

MULIGE NAVNE: Hvis det bliver en dreng, har vi talt om Milas. Jeg kan rigtig godt li navnet Lærke hvis det bliver en pige.

STØRRE SØSKENDE: Ingen

TAGET PÅ I KILO: Jeg har tabt mig 3 kg.

GENER: Kvalme, og træthed. Drikker rigtigmeget vand og render derfor på toilettet hele tiden. Klarer kvalmen med müslibarer.

SÅDAN VIL JEG FØDE: Aner jeg ikke

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min kæreste

ANDET: Er meget nervøs for om mit barn bliver i maven. Har før fået spontan abort og er nu efter ca. 3 års forsøg endelig gravid igen. Kryder SÅ meget fingre for at den blir der denne gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kommer der lige en fra mig også :)

MIT RIGTIGE NAVN: Maria

TERMIN: 24. november

FØDESTED: Hvidovre

SCANNINGER: Skal have bestilt tid nu her efter min første lægekonsultation

JM KONSULTATIONER:

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: aner vi jo ikke endnu...

MULIGE NAVNE: Jeg vil bare gerne have et navn med A i - da jeg synes de er mere harmoniske :)

STØRRE SØSKENDE: ingen - det her er vores første <3

TAGET PÅ I KILO: det er lidt svært at sige endnu, om det er det eller bare min mad hehe :)

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt) træthed, ømme bryster når vi når til aften, kvalme efter at have spist og så skal jeg tisse hele tiden!

SÅDAN VIL JEG FØDE: Aner det ikke endnu - det har jeg ikke sat mig så meget ind i...

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand - ingen tvivl om det :)

ANDET: Er rigtig spændt og også lidt nervøs... det hjalp dog med første besøg hos lægen - gjorde det lidt mere virkeligt :) Trods jeg var ved at besvime og kaste op efter at få taget en blodprøve... hold da op for en ubehagelig oplevelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Gitte

TERMIN: 10. november

FØDESTED: Herning

SCANNINGER:

JM KONSULTATIONER:

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:

MULIGE NAVNE:

STØRRE SØSKENDE: Lærke fra 18. Maj 2008

TAGET PÅ I KILO: ??

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt)træthed og meget meget kvalme og utilpashed.... Allerede nu meget ondt i bækkenet, og bliver fra næste uge deltidssygemeldt....

SÅDAN VIL JEG FØDE:

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min dejlige mand, han gør det så godt...

ANDET:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FØDESTED: Herning

Hov, hvor bor du henne? :loveshower Jeg regner nemlig også med at bilve tilknyttet herning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Sunds..... Så vi bor ikke særlig langt fra hinanden...:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Sunds..... Så vi bor ikke særlig langt fra hinanden...:-)

Nø ikke specielt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må jeg jo også hellere lige skrive lidt

MIT RIGTIGE NAVN: Anne-Marie

TERMIN: 19. november

FØDESTED: Herning

SCANNINGER:

JM KONSULTATIONER:

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:

MULIGE NAVNE: Så langt er vi slet ikke kommet endnu. Mander er kommet med et par forslag, men ikke noget jeg har brudt mig om. Det eneste der er næsten sikkert er at bliver det en dreng, så skal han hedde noget med E...... Emil Frederiksen. Der er en gammel tradition i mandens familie om at den første dreng skal heddet noget med E, så den går vi og tygger lidt på. Der er ikke ret mange pæne navne med E, men jeg hælder nok mest til Elias

STØRRE SØSKENDE: Astrid fra oktober 2008

TAGET PÅ I KILO: ??

GENER: Døjer med lidt kvalme, men heldigvis ikke så slemt endnu

SÅDAN VIL JEG FØDE: Helst lige som sidst - dog med en lidt kortere pressefase. Fik veer tidligt om morgenen og da vi ankom til sygehuset kl 11 var jeg fuldt blokket op. Jeg var i badekar til at starte med, men måtte ikke blive deri. Det vil jeg gerne have lov til den her gang - jeg havde ingen nytte af lattergassen, men vandet var simpelthen så lindrende

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Lige som sidst, så skal min mand med. Han viste sig at være en kæmpe støtte sidst, selvom vi begge havde troet at han ville besvime i processen :kiss

ANDET:

6+3: Hvor blev min talje af??? Den har godt nok aldrig været særlig tydelig, men manden sagde lige til mig idag, at jeg da vist havde lagt mig lidt ud

7+3: Første lægebesøg overstået. Alt var som det skulle være og så er det da et dejligt tiltage at de har droppet den gynækologiske undersøgelse - dem har jeg altid hadet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Janni

TERMIN: Ca 14 November, har dog ikke fået fastlagt den præcise termin. Skal til læge om to uger.

FØDESTED: Herning

SCANNINGER: Ingen endnu, men glæder mig meget til den første, for at sikre mig at det virkeligt er sandt :rolleyes

JM KONSULTATIONER: Ingen endnu

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Ved det ikke endnu. Men jeg kan godt nøjes med én til at starte med. Men hvis der skulle være to, så tager vi gerne det med.

MULIGE NAVNE: Hvis det bliver en dreng er jeg vild med navnet Mads.

STØRRE SØSKENDE: Ingen. Dette bliver vores første :biglove

TAGET PÅ I KILO: ??

GENER: Det som vist hedder ligmasmerter eller som jeg troede var madforgiftning. Ellers er jeg kun lidt træt..

SÅDAN VIL JEG FØDE: Jeg satser jo stadig på at storken kommer med barnet, :stork da jeg absolut ikke har lyst til at føde av av avvvvvvvv ( jeg har vist set for meget "de unge mødre" :whistling

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Det skal min kommende mand...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så melder jeg mig også under fanen:-)

MIT RIGTIGE NAVN: Mette

TERMIN: 27-11-2011

FØDESTED: Hvidovre

SCANNINGER: NF-scanning torsdag d. 19/5, uhhh hvor er jeg spændt!

JM KONSULTATIONER: Ikke endnu

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Ved ikke

MULIGE NAVNE: Venter til køn af kendt

STØRRE SØSKENDE: Ingen

TAGET PÅ I KILO: ca. 2-3 kg, det meste på brysterne som er vokset mega meget til stor irritation for mig selv men stor glæde for min kæreste.

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt) Har det generelt fint, har været meget træt og en smule kvalme, men stort set normal nu, bortset fra de irriterende tunge bryster...

SÅDAN VIL JEG FØDE: Ved tankens kraft... kan det ikke lade sig gøre..?:-)

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min kæreste

ANDET: Er meget spændt, den her baby-gravid-verden er totalt ny og ukendt for mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER