Camillat

Julegave med halvanden maaneds leveringstid.... !

26 indlæg i dette emne

Jeg er ret aergerlig over mig selv og min iver over at have fundet den bedste julegave til Noah. Jeg koeber jo i god tro rigtig meget via nettet, fordi vi bor ret ... lokalt... men denne gange for saa at opdage, at der er halvanden maaneds leveringstid! Og jeg har betalt!

 

Det er en rocking board i trae, altsaa et vippebraet, som er en, stor traebue. Fra en hollandsk butik. Anyway, saa skrev jeg faa dage efter og hoerte til forsendelsen, for det var jo en julegave og den stod ikke som sendt. Fik et standardsvar tilbage om, at det kommer paa lager 27. januar og saa tager det nok godt en uge at sende alle ud :blink Jeg skrev tilbage, at det var en underlig service her op til jul, hvorpaa jeg modtog det svar, at det kunne jeg have laest mig frem til via hjemmesiden. Hmnn, Ja, ganske rigtigt, det staar da ogsaa lige saa fint - med almindelig lille skrift, der hvor der ogsaa staar en varekode og den slags. Saa jeg skrev tilbage, at det var dog lille skrift, aev, jeg er ikke glad og om der var anden version paa lager.  

 

Hvad jeg selv synes er "det med smaat", isaer eftersom jeg kunne trykke paa "koeb"(!) + og at jeg jo saa i virkeligheden har forudbestilt og ikke koebt! Fandme om ikke han saa skriver tilbage, at jeg foerst "paastod" at det ikke stod skrevet og nu "xxx" mig over at det staar som fine print, men det goer det ikke, mener han saa -  udover at han skriver at det "ikke aendrer paa noget" og "at vi svarer i weekenden viser vores engagement"... 

 

Godt saa - forklar det til fire-aarig dreng. Og hvad med lidt shaming af dine kunder, kammerat? :chin:

 

Jeg har ikke lige taenkt mig at koebe en anden gave til Noah for alle de penge, vi ikke har, efter at mamma fik ny, dejlig Ford at koere rundt i... Det er ogsaa en ret dyr gave, men jeg flottede mig i grovmotorikkens og multi-tasking legetoejets navn. Det ER en god gave, men den er der jo bare ikke ... saa.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Argh! Det var jeg skisme også blevet reeeeet træt af <_< Nu læste jeg andetsteds at du havde købt lidt andet til ham til jul. Jeg kender ikke Noah men sidste år var Filippa 4,5 år til jul og fik billetter til Disney On Ice i julegave som var midt februar. Vi forklarede så at drt først kom der og talte også løbende om det når hun spurgte hvornår det var. Jeg tror godt hun forstod lidt og det fungerede fint. Kunne I prøve det samme med Noah? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har vel ikke betalt endnu? Jeg ville i hvert fald anulere ordren i ren irritation :badgirl se efter en ny julegave og så overveje det board til fødselsdag. Og ellers kan du sagtens sende det som fødselsdagsgave til William i marts :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 minutes ago, Stephi-moren said:

Du har vel ikke betalt endnu? Jeg ville i hvert fald anulere ordren i ren irritation :badgirl se efter en ny julegave og så overveje det board til fødselsdag. Og ellers kan du sagtens sende det som fødselsdagsgave til William i marts :P 

 

Ditto - bortset fra at Carl Emil gerne modtager :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Tumlepigen said:

Argh! Det var jeg skisme også blevet reeeeet træt af <_< Nu læste jeg andetsteds at du havde købt lidt andet til ham til jul. Jeg kender ikke Noah men sidste år var Filippa 4,5 år til jul og fik billetter til Disney On Ice i julegave som var midt februar. Vi forklarede så at drt først kom der og talte også løbende om det når hun spurgte hvornår det var. Jeg tror godt hun forstod lidt og det fungerede fint. Kunne I prøve det samme med Noah? :chin:

 

Aah, jamen, jeg er saa top traet af det! Se nedenfor... 

 

Jeg tror faktisk ogsaa godt, at vi kan forklare det til Noah med et billede i en aeske, som kan staa som en ramme indtil gaven kommer i februar. Det er slet ikke et daarligt forslag. Men ihhh!  

 

5 hours ago, Stephi-moren said:

Du har vel ikke betalt endnu? Jeg ville i hvert fald anulere ordren i ren irritation :badgirl se efter en ny julegave og så overveje det board til fødselsdag. Og ellers kan du sagtens sende det som fødselsdagsgave til William i marts :P 

 

5 hours ago, Little Miss said:

 

Ditto - bortset fra at Carl Emil gerne modtager :whistling

 

Jeg har da betalt - det er trukket fra paypal og det hele! Jeg er ogsaa ret paf over at saelgeren ikke tilbyer mig at annulere, saa jeg kan koebe det blaa i Italien, faktisk. Eller vente til hans foedselsdag, saa jeg kan bruge penge paa en anden god gave til jul!  Sidder og overvejer et dispute via paypal, men han vil sikkert fastholde, at det staar skrevet. Uden at vide, at jeg skriver om det herinde.... I et af Danmarks stoerste foraeldreportaler.

 

Men, men, det er en top fin gave! Originalt har jeg nemlig set et lignende vippebret i en skoen, amerikansk Waldorf-webshop: bellalunatoys.com. Det ser saa fint ud og kan bruges paa mange maader. Saa jeg skrev til hende ejeren, om hun kendte til en butik i EU, fordi told ALTID fanger pakker fra USA her i Italien - og det koster kassen. Hun anbefalede mig at kigge i en italiensk webshop, hvor braettet var at finde, men i blaat og med filt bagpaa til 155 euro. Saa jeg fandt braettet 1/3 billigere i ubehandlet trae i den hollandske butik. Jeg var forhippet paa at bestille den rigtige vare og ikke vaelge med filt eller kork og oftest staar der altsaa pre-order, hvis en vare ikke er paa lager indenfor faa dage(!), mens man kan trykke paa en "koeb" knap i det her tilfaelde. Saa nej, mit oeje har ikke kigget til venstre for den knap. Det er ret naturligt for hjerne-oeje-forbindelsen at fokusere paa det vaesentlige og et gaa lige ned og saa mod hoejre, fremfor at gaa lige ned og saa videre ned, naar du nu bare skal til hoejre for at trykke paa koeb. Det er skiderik-agtigt at skyde skylden paa mig. Havde han skrevet med empati, at det var da ogsaa bare topaergerligt, aergerligt at jeg havde forset det osv.. Maaske bare tilbudt at annullere, saa jeg havde valget. Jeg oensker ikke blaa med filt, saa jeg havde nok slugt den lidt nemmere. Men jeg oensker faktisk ikke at laegge mine penge i saadan en butik ogg kan finde et lignende braet paa Etsy, som vil blive leveret i januar! 

 

Jeg ved virkelig ikke, om jeg kan lade det ligge, men hvis ikke jeg goer mere ud af det, saa skal jeg jo finde en maade at slippe det paa... 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh hey, der er boern, der ikke faar julegaver, fryser eller er i krig, saa det ER jo ikke vaerre, men jeg er bare slet ikke god til at blive moedt med den tone. Og saa ville jeg virkelig gerne kunne anbefale det her videre, men den tone... og saa det faktum, at det ikke er et koeb, men en forudbestilling. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De må da ikke trække penge før de sender? 

Det har jeg godt nok aldrig oplevet! Selv med halve ordre hvor kun een del bliver sendt og resten eftersendt, der betaler man da også kun for den del der ER sendt afsted? 

 

Jeg ville HELT KLART anulere den ordre! Og hvis ikke dårligkundeserviceperson synes om den ide, så kan PayPal i hvert fald klare den sag! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 minutes ago, Stephi-moren said:

De må da ikke trække penge før de sender? 

Det har jeg godt nok aldrig oplevet! Selv med halve ordre hvor kun een del bliver sendt og resten eftersendt, der betaler man da også kun for den del der ER sendt afsted? 

 

Jeg ville HELT KLART anulere den ordre! Og hvis ikke dårligkundeserviceperson synes om den ide, så kan PayPal i hvert fald klare den sag! 

 

Det har jeg heller ikke oplevet. At holde paa folks penge i alle de dage. Det er jo fra 12. december til engang i starten af februar. Jeg har ogsaa kun oplevet det, du beskriver! Jeg synes netop, at jeg har oplevet at kunne koebe noget, men hvor det tydeligt fremstaar, at det er en pre-order og at det ikke betales foer forsendelse. 

 

Daarlig kundeserviceperson virker til at have folk som mig paa nakken en del, siden hans kommunikation har udviklet sig som den har - til noget lidt kynisk. 

 

"Dear Camilla,

There's no indifferent answer here. Just giving you the facts.
You claim in your previous message that this wasn't stated on our website.
I just pointed it out to you that it is there very clearly. Not in fine print.
And from answering you on a Saturday and a Sunday you could imagine that we are working around the clock. We don't have any Wobbels available to ship to you on Monday. All of those were already sold earlier. 

So, I am sorry for your child, but that doesn't change the fact we can't ship tomorrow.

Regards,

Wouter"

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og her er siden, hvor jeg bestilte varen - synes nogen, at det fremstaar saa very very tydeligt i en koebsituation, at man koeber og betaler en vare, der ikke er paa lager? (udover at det selvfoelgelig staar der, naar man kigger efter det).  

 

http://www.wobbel.eu/en/wobbel-original-unpainted.html?id=75443105&quantity=

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og uden varer paa lager har han naeppe saa meget at se til udover at svare paa mail og behandle pre-orders. Jeg har ioevrigt ikke haft nogen forventning om weekend-svar! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart så jeg det faktisk ikke. Jeg kiggede fine billeder og så 'add to cart'. Så jeg havde klart faldet i samme.

 

Men uanset, så ville jeg altså annullere! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, Stephi-moren said:

Umiddelbart så jeg det faktisk ikke. Jeg kiggede fine billeder og så 'add to cart'. Så jeg havde klart faldet i samme.

 

Men uanset, så ville jeg altså annullere! 

 

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Stephi-moren said:

Umiddelbart så jeg det faktisk ikke. Jeg kiggede fine billeder og så 'add to cart'. Så jeg havde klart faldet i samme.

 

Men uanset, så ville jeg altså annullere! 

 

49 minutes ago, Barbamama said:

 

:ditto

 

Ja ikke??? 

 

 

Nu faar vi se, hvad han skriver tilbage paa det - jeg har bedt om annullering. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa kom der endelig svar her til aften. Jeg lurer paa om vedkommende har en side-geschaeft, idet al kommunikation foregaar aften og weekend. Men det skal han jo ogsaa have lov til at have. Han er ked af at hoere, at jeg oplever kundeservicen som jeg goer...

 

Men - jeg har faaet min annullering og pengene kommer retur via paypal. 

 

Saa er spoergsmaalet, hvad jeg nu skal goere... jeg kan naeppe naa at modtage noget bestilt via nettet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg bestilt et andet rocking board via etsy! Det naar heller ikke frem foer jul, men jeg kan nemt se ud over det, naar det kommer efter nytaar og ikke foerst i februar. En lille producent i Bulgarien, der laver alt med "love" :biglove

 

(Så kan hollænderen pisse ved en sten... )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Camillat said:

Nu har jeg bestilt et andet rocking board via etsy! Det naar heller ikke frem foer jul, men jeg kan nemt se ud over det, naar det kommer efter nytaar og ikke foerst i februar. En lille producent i Bulgarien, der laver alt med "love" :biglove

 

(Så kan hollænderen pisse ved en sten... )

 

Pisse ved en sten :lol hvad er det for et udtryk?

 

Det lyder godt med det nye fra etsy! Jeg lurer faktisk på om William skal have et til sin fødselsdag :chin: Jeg har været vild med det siden jeg så 'wrapyouinlove's børn lege på det :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 hours ago, Stephi-moren said:

 

Pisse ved en sten :lol hvad er det for et udtryk?

 

Det lyder godt med det nye fra etsy! Jeg lurer faktisk på om William skal have et til sin fødselsdag :chin: Jeg har været vild med det siden jeg så 'wrapyouinlove's børn lege på det :D 

 

Det er noget, min far altid har sagt - men han er ogsaa fra oppe fra Mors :julslik

 

Taenk, at man kan finde ro paa den maade... gak! Men altsaa, naar jeg bliver uretfaerdigt behandlet, saa haenger det i mig til der er sket retfaerdighed. Og saa skal jeg jo bare have en ny loesning, saa etsy var vejen frem! Jeg laeste nemlig ogsaa det blogindlaeg og saa hendes videoer! Der er to saelgere derinde, men den ene(SenseofBalance) kunne jeg ikke vaelge forsendelse til Italien hos og min taalmodighed raekkede ikke til at skrive til dem ;) 

 

Jeg saa en video fra Sarah fra Bellelunatoys.com. Hun er Waldorf-laerer og saa blid og hyggelig. Det er blandt hendes top 5 legetoej til boern og jeg tror lige, det er noget for Noah(og William, Carl-Emil & Co.). Noah er nogle gange udfordret paa grovmotorikken, ikke nindst fordi de er inde i boernehaven fra et sted i november til engang i marts. Man ved at grovmotorikken haenger sammen med saa mange grundlaeggende sanser, som det her braet kan stimulere og samtidg kan hjaelpe indlaering og give ro i vilde drengekroppe. Plus fantasien, der kan goere alverdens med det her braet. Ahmen, altsaa... 

 

Jeg haaber, det kommer hurtigt :)  

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:haha det udtryk brugte min far (sønderjyden) også. Nogen gabfe tilføjede han "og se, om den gror!" :D 

 

Cool med annullering og ny bestilling :hurra 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Lady H said:

:haha det udtryk brugte min far (sønderjyden) også. Nogen gabfe tilføjede han "og se, om den gror!" :D 

 

Cool med annullering og ny bestilling :hurra 

 

Nogle gange er det virkelig ogsaa det bedste og eneste, man kan sige... :haha

 

Jeg er ogsaa helt i zen med situationen og Noah skal nok blive en meget glad dreng, naar det en dag rammer matriklen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser ud til han har gjort det mere tydelig??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad taenker du paa? Inde paa hjemmesiden? Jeg vil da lige kigge :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er det, du mener, saa nej, jeg synes stadig det er ringe lavet derinde. 

 

Jeg koebte paa etsy, men det ankom saa med runde ender, som danser og er ustabilt den anden vej. Saa det er en bytter. 

 

Det skal bare ikke vaere nemt for os at faa et rocking board. Men Noah er vild med det, naar det rigtige kommer!  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes da det står ok tydeligt at man skal være obs på leveringstiden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, udover at man måske kunne gøre det mere tydeligt ved selve varen, tænker jeg at det i indkøbskurven står tydeligt: delivery februar et eller andet. 

 

 

Men jeg kan nu godt forstå at du blev irriteret over det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener ikke, at det stod i indkoebskurven, men det er jo ogsaa ligegyldigt nu. 

 

Jeg synes da ogsaa, det staar der, naar jeg ved, at jeg kigger efter det. Men uden at kigge efter det og saa ivrig efter at faa bestilt? Nej, der synes jeg ikke, det er tilstraekkeligt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER