SDB

Frugtsalat uden mælkeprodukt?

13 indlæg i dette emne

Hej de damer. 

 

Skal til julefrokost søndag og jeg skal lave en lækker CREMET frugtsalat. Normalt ville jeg lave med råcreme - men min nevø har mælkeprotein allergi. 

 

Er der nogle med en god mælkefri opskrift? 

 

Det dur ikke at det bare er med citrus over, da jeg har citrus allergi <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virker der lige så fint som alm piske? 

 

Og det ville du fx godt turde servere for Im? Min nevø er ikke så voldsomt som Ims men nok til han får store mavesmerter mv (lille pus altså :( ) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spurgte lige en veninde og hun kom med denne opskrift :) 

 

Frugtsalat med kokosvaniljecreme


Frugtsalaten kan du selvfølgelig variere efter hvad du kan li', men til denne brugte jeg 1 blomme, 1 pære, 1 banan, 1 kiwi og 2 clementiner. Det passede lige til M og mig.
 

Kokosvaniljecreme

2 tsk vaniljesukker
1 tsk flormelis
4 pasteuriserede æggeblommer
kokosmælk 17% - den faste del af en dåse (når kokosmælk opbevares koldt, skiller den i en vandig og en fast del)

Bland æggeblomer, flormelis og vaniljesukker i en skål, og rør det godt sammen. Tilsæt den kolde kokosmælken, husk at det kun skal være den faste del!
Mix det hele med en håndmikser eller piskeris til der ikke længere er kokosklumper og til det er blevet lidt luftigt.

Server med frugtsalaten og drys evt. med lidt mørk mælkefri chokolade.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for den. Ser præcis ud som en jeg googlede. Her er det tricky så min mand ikke kan lide kokos og smagen af det :lol så den vil jeg gerne undgå og også lige den kombination af frugt - medmindre jeg selv skal blive syg ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, SDB said:

Virker der lige så fint som alm piske? 

 

Og det ville du fx godt turde servere for Im? Min nevø er ikke så voldsomt som Ims men nok til han får store mavesmerter mv (lille pus altså :( ) 

Ja, hvis den er godt kold :)  jeg ville ikke servere for Im, men det er pga ægget ;)  men ellers er den virkelig god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, skruk said:

Ja, hvis den er godt kold :)  jeg ville ikke servere for Im, men det er pga ægget ;)  men ellers er den virkelig god :)

Åh for pokker døjer han også med æg den lille mand :( - det ved jeg min nevø er ok med. 

 

Tusind tak! Forresten kan det "fløde" købes i alm supermarkeder (SuperBrugsen/netto?) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31 minutes ago, SDB said:

Åh for pokker døjer han også med æg den lille mand :( - det ved jeg min nevø er ok med. 

 

Tusind tak! Forresten kan det "fløde" købes i alm supermarkeder (SuperBrugsen/netto?) 

:super ja, vi har købt "fløden" både i brugsen, Rema, kiwi  og netto :) den er rød og fra alpro :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak skruk :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den fløde er super god! Den bruger vi også altid og fungerer super godt! 

 

(Jeg er heller ikke vild med kokos)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for opskrift skruk. Det blev en vildt lækker råcreme og jeg er virkelig positiv over den "fløde" da jeg endelig i butik nr 4 fandt den - tak Rema ;):) 

 

vil helt sikkert bruge det igen så min nevø altid vil kunne få det samme som os 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også bare soya piskefløde :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 19/12/2016 at 7:40 PM, SDB said:

Tak for opskrift skruk. Det blev en vildt lækker råcreme og jeg er virkelig positiv over den "fløde" da jeg endelig i butik nr 4 fandt den - tak Rema ;):) 

 

vil helt sikkert bruge det igen så min nevø altid vil kunne få det samme som os 

Dejligt at høre :) vi er også glade for "fløden" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER