Cathla

Navne

9 indlæg i dette emne

Nå.. har i fundet navnet endnu?  Laver i lister? Syntes det er så sindsygt svært:chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har fundet navnet, lillebror skal hedde Emil Christian- i daglig tale bare Emil :wub 

 

vi har været enige om navnet fra startet, det var det navn Caroline skulle have haft hvis hun var blevet en dreng, derfor har vi ikke i tvivl om at det skulle være lillebrors navn.  

 

Emil fordi vi er vilde med det navn, og så får han mellemnavnet fra en af sine oldefædre,ligesom  Caroline har sit mellemnavn fra en af sine oldemødre 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et super fint navn! Min fætter hedder det, og han er den rareste i verden:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske vi ender med en Albus:wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Cathla said:

Måske vi ender med en Albus:wub

 

Skønt navn, spændende hvad i ender med :)

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Egentlig ville jeg gerne have Jonathan, men det går min kone ikke med til. Der er kun en anden i Danmark der hedder albus, det er underligt syntes jeg. Men vi har også frede på listen, måske max og Esben har været inde over. Måske ligner han jonbsre noget helt andet når han kommer ud:) om 15 uger:dance:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hjemme stod valget imellem Johannes og Noah.. Johannes fordi, at det hedder oldefædrende fra begge sidder af, min farfar og kærestens farfar:wub

Og Noah, fordi det har vi bare været vilde med siden, vi fik kønnet at vide... 

 

Men sikke fine navne i har valgt!

Cathla, det navn har jeg aldrig hørt før, hvordan er i kommet frem til det? :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også skønne navne hos dig Jensen! Noah er meget sødt og Johannes er bare klassisk flot. 

 

Ved ikke hvor det kom fra..  Men der er jo Albus dumbledore fra Harry Potter.  Ikke at han er opkaldt efter ham, men det er den eneste albus jeg kender.  Men det er mere almindeligt i andre lande. 

Vores overvejelser går på at:

Det skal ikke være over 3 stavelser  (lange efternavne), helst være brugbart i udlandet, mine bedsteforældre på 80 skal kunne udtale det uden det lyder fjollet, ikke være i top 20, og ikke være alt for underligt.  Og så skal man kunne hede det som 4 årige,  14 årige og 55årig:-)

Så det er jo ikke nemt. Jeg troede albus var ret almindeligt,  så blev ret overrasket over der kun er en som hedder det. Det minder jo om Alvin  og Asmus fx. 

Men nu må vi se om det bliver det:) Men godt det ikke lyder helt kuk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode overvejelser, Cathla! :)

Men ja, det er godt nok svært med de navne! ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER