Mom2Be

Fuck! Jeg bløder :(

24 indlæg i dette emne

Jeg er i dag 5+3 og har, indtil i dag, haft det super. Jeg har haft en masse murren i underlivet/maven og noget, som bedst kan beskrives som sommerfugle i maven. 

Men for 1,5 time siden gik jeg på toilettet if der var blod. Som hvis man har menstruation. Jeg tager bind på og tager hjem ad. Da jeg kommer hjem går jeg igen på wc, intet blod i bindet, men samme mængde menstruation-lignende mængde blod på papiret. Begge gange uden klumper. Jeg føler min murren i maven har ændret sig til mens-lignende ømhed, men jeg har ikke voldsomt ondt eller noget.

 

jeg har lige talt med sygeplejersken hos min læge og de ville gerne se mig. Jeg vil gerne få målt HCG og så have det målt igen om et par dage hvor det forhåbentligt er steget.

 

puha jeg er så nervøs!!!:icon_crybad:

Jeg vil meget gerne høre fra jer der har oplevet lignende?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Blod er aldrig rart :( 

 

Jeg oplevede det samme. Og efter 4-5 dage var der klumper med, så blev sendt til scanning. 

Fik også målt hcg. 

 

Jeg er 35+6 i dag og baby er snart klar til at komme ud :) 

 

Dejligt at din læge måler hcg. Uanset hvad, så ønsker man jo aldrig at se blod.. 

Håber på det bedste for dig og x'er!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pletblødte gammelt blod hele starten af den her graviditet. En morgen var der pludselig frisk blod i wc'et og på papiret. Jeg panikalder fuldstændig og var overbevist om, at nu sluttede det. Vi købte en privat scanning. Jeg var 5+6. Scanningen viste et fint hjerte der slog og blødningen stoppede. 4 dage efter 6+3 blødte jeg pludselig igen. Denne gang mere kraftigt og med klumper. Jeg hylede helt vildt og kaldte på min mand. Nu var jeg sikker på, at graviditeten var slut. Jeg ringede til vagtlægen. Det var en søndag. Jeg snakkede med den sødeste vagtlæge, som havde fuld forståelse for situationen og fik en tid til scanning senere på dagen på Herlev. Inden vi kom ind græd jeg igen, for jeg var sikker på, at babyen var væk. Da vi endelig kommer ind og jeg bliver scannet slår det lille hjerte stadig. Han kan se at jeg har blødt fra livmoderhalsen men ikke hvorfor. Efter det stoppede den friske blødning. Jeg er nu 32+1 og lillepigen i maven har det godt. Blødning i en graviditet er virkelig skod, men det behøver ikke være dårligt. 25% bløder i graviditeten uden årsag og får fine babyer ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

29 minutes ago, Stella Nutella said:

Blod er aldrig rart :( 

 

Jeg oplevede det samme. Og efter 4-5 dage var der klumper med, så blev sendt til scanning. 

Fik også målt hcg. 

 

Jeg er 35+6 i dag og baby er snart klar til at komme ud :) 

 

Dejligt at din læge måler hcg. Uanset hvad, så ønsker man jo aldrig at se blod.. 

Håber på det bedste for dig og x'er!

 

11 minutes ago, Maj 2014 said:

Jeg pletblødte gammelt blod hele starten af den her graviditet. En morgen var der pludselig frisk blod i wc'et og på papiret. Jeg panikalder fuldstændig og var overbevist om, at nu sluttede det. Vi købte en privat scanning. Jeg var 5+6. Scanningen viste et fint hjerte der slog og blødningen stoppede. 4 dage efter 6+3 blødte jeg pludselig igen. Denne gang mere kraftigt og med klumper. Jeg hylede helt vildt og kaldte på min mand. Nu var jeg sikker på, at graviditeten var slut. Jeg ringede til vagtlægen. Det var en søndag. Jeg snakkede med den sødeste vagtlæge, som havde fuld forståelse for situationen og fik en tid til scanning senere på dagen på Herlev. Inden vi kom ind græd jeg igen, for jeg var sikker på, at babyen var væk. Da vi endelig kommer ind og jeg bliver scannet slår det lille hjerte stadig. Han kan se at jeg har blødt fra livmoderhalsen men ikke hvorfor. Efter det stoppede den friske blødning. Jeg er nu 32+1 og lillepigen i maven har det godt. Blødning i en graviditet er virkelig skod, men det behøver ikke være dårligt. 25% bløder i graviditeten uden årsag og får fine babyer ud.

Tusind tak til jer begge for at skrive! 

Det hjælper altid:biglove 

jeg har fået målt hcg og skal have det målt igen onsdag. Så håber jeg virkeligt at det ser bedre ud. Den usympatisk læge jeg var hos påpegede at 25 % af alle graviditeter ender i spontan abort (det vidste jeg allerede), men måtte spørge om ikke det var relativt normalt at bløde i starten, hvor han svarede jo selvfølgelig. Det vil jeg da langt hellere høre end at chancen for abort er stort :( Han sagde også at abort jo kunne ske men at jeg nok skulle få børn alligevel (tænkte amen nu er det jo det her barn jeg er nervøs for:gal Den sygeplejerske der tog blodprøven var tilgengæld virkeligt sød og sagde mon ikke det nok skulle gå og beordrede mig hjem og slappe resten af dagen. Puha for en omgang!! Nu fokuserer jeg bare på alt omkring min krop. Om maven gør mere ondt etc..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at tage det så roligt som du kan. Jeg ved godt det er svært, men hvis man mister kunne man desværre ikke have gjort noget ved det. Hvordan er blødningen nu? Læger kan godt være ret usympatiske. Jeg tror på alt nok skal gå, indtil det modsatte er bevist. Hvil dig, slap af og tro på spiren. Min læge sagde at når de først var derinde, så holdte de små altså rigtig godt fast! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød. Blødningen er helt bestemt aftaget. Det startede med en del friskt blod, nu er det kun en smule blod og det er ikke længere friskt, så jeg krydser alt hvad der krydses kan:huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Mom2Be said:

Hvor er du sød. Blødningen er helt bestemt aftaget. Det startede med en del friskt blod, nu er det kun en smule blod og det er ikke længere friskt, så jeg krydser alt hvad der krydses kan:huug

Så er håbet jo i hvert fald ikke ude endnu :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået målt mit hcg igen. Blødningen aftog hurtigt og mit hcg steg fra 11900 til 16900 fra mandag til onsdag så HELDIGVIS er jeg stadig gravid:glad

jeg skal til tidlig skanning om en uge - vil gerne sikre mig at alt er godt.

men 1000 tak fordi I skrev piger!! Det var SÅ rart at høre fra nogle, som havde været i samme situation:biglove:lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor er jeg lettet på dine vegne! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt men fik du taget hch ca samme tid på dagen? 

 

Ikke for at stikke hul på den lysegrønne bobbel men tallet skal helst fordobles over to dage og være over 22.000. Men kan være fordi de er taget på forskellige tider af dagen.  Men håber at alt er som det skal være :kram2

 

:bd:bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Helle 81 said:

Det lyder godt men fik du taget hch ca samme tid på dagen? 

 

Ikke for at stikke hul på den lysegrønne bobbel men tallet skal helst fordobles over to dage og være over 22.000. Men kan være fordi de er taget på forskellige tider af dagen.  Men håber at alt er som det skal være :kram2

 

:bd:bd

 

Jeg tænker lige at du skal være sikker i din sag inden du skræmmer livet af nogen ;) 

 

IMG_3140.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

55 minutes ago, TroldeMor said:

 

Jeg tænker lige at du skal være sikker i din sag inden du skræmmer livet af nogen ;) 

 

IMG_3140.PNG

 Jeg har været i behandlingsverdenen og mistet flere gange selv så jeg er sikker tak. Den tabel du henviser til giver en indikation om hvor normal niveuet plus/minus ligger. Men stiger tallet ikke med en fordobling så KAN det indikerer at graviditeten ikke udvikler sig som den skal men tallet kan godt stadig stige.  Men det skal nu fordobles.  Er man ved at abortere og bløde så skal tallet halveres hver 3 dag hvilket ikke er tilfældet her.

 

Jeg spørger TS om der er forskel på tiderne hvor hun har fået taget bp for haf hun f.eks taget 1 bp kl 16 om eftermiddagen og kl 8 om morgenen på nr 2 så kan det forklare hvordan tallet er. Men jeg undrer mig over at TS ikke har fået oplyst at det også kan betyde at der er noget galt. Det er faktisk faktuelt korrekt det jeg siger og jeg har selv været møllen igennem flere gange så ved hvad jeg taler om.

 

Det du henviser til viser bare at tallet bør være inden for den ramme men ikke noget om hvor meget det skal stige. Så det kan hun ikke bruge til noget udover en falsk tryghed. Jeg prøver blot at forberede for muligheden at det stadig kan betyde graviditen kan gå til.

 

Der var en anden tråd herinde for nyligt hvor 1 bp imo var meget lav men hvoreb gynækolog sagde hun var gravid og næste bp var meget god men hvor hun mistede.  Der sagde jeg ikke noget og vedkommendes verden brasede sammen fordi lægen jo havde sagt alt var fint. Jeg har en viden som gør jeg synes det er bedre at være mentalt forberedt på det værste men at håbe på det bedste og derfor vælger jeg at skrive herinde. Det er ikke forat være ond. Tværtimod 

 

Her er links http://altomboern.dk/brevkasse/hvad-er-det-normale-tal-hcg :

 

"Ved en normal graviditet stiger hCG lineært de første 6 uger med en fordoblingstid på ca. 1,3 -2 dage. Omkring 9.-11. uge i graviditeten er hCG-niveauet højst. Det er dog meget forskelligt, hvor høj en kvindes hCG niveau når op, og det vil sige, at det svinger lidt. I 9. – 10. uge svinger hCG-niveauet mellem 20 000 og 200 000 mIU/ml. "

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

30 minutes ago, louisevibe said:

Jeg har altid fået at vide at hcg fordobles 2-3 dage, at det er meget normalt at fordoblingstiden er 96 timer, når end hcg er så højt som TS. 

 

Se evt link http://www.von-wallfeld.dk/Tekst/H/HCG.htm#Fordoblingstid

 

(Kan ikke lige finde en mere valid side pt) 

 

 

 

Alle de klinikker vi har været tilknyttet siger 48 timer (ikke 96) https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/undersoegelser-og-proever/klinisk-biokemi/blodproever/choriogonadotropin-hcg/

  • "hCG dannes i syncytiotrophoblasten, og koncentrationen i blodet fordobles ca. hver 2. dag"

 

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/obstetrik/tilstande-og-sygdomme/komplikationer-i-svangerskabet/ektopisk-svangerskab/

 

"Fordobling af s-hCG-værdierne over to døgn tages af mange som tegn på levende intrauterint foster, men normal stigning udelukker ikke ekstrauterin graviditet og mindre stigning udelukker ikke normal intrauterin graviditet "

 

http://ekstern.infonet.regionsyddanmark.dk/Files/dokument56100.htm

 

"Retningslinier ved forskellige hCG-værdier:

Generelt kan man sige, at hvis graviditeten udvikler sig normalt, vil s-hCG fordobles på 2 dage, og ved ophør af produktion (spontan abort) halveres værdien på 2 døgn."

 

Summasummarum er at vi herinde kan sige hvad vi vil - ultimativt er det vigtigste hvad en scanning siger. Jeg ville bare lige sige at der ud fra den information jeg har fået i alle de behandlinger (og det er mange) så siger man det er en fordobling på 48 timer. Jeg ville bare være ærlig og sige det, så TS tror alt er i den skønneste orden og så får en kæmpe nedtur. Så er det i min verden bedre at være lidt forberedt men blive glad når scanning viser der er det fineste hjerte. Og det håber jeg at hele mit hjerte at det er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Helle 81 said:

 

Alle de klinikker vi har været tilknyttet siger 48 timer (ikke 96) https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/undersoegelser-og-proever/klinisk-biokemi/blodproever/choriogonadotropin-hcg/

  • "hCG dannes i syncytiotrophoblasten, og koncentrationen i blodet fordobles ca. hver 2. dag"

 

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/obstetrik/tilstande-og-sygdomme/komplikationer-i-svangerskabet/ektopisk-svangerskab/

 

"Fordobling af s-hCG-værdierne over to døgn tages af mange som tegn på levende intrauterint foster, men normal stigning udelukker ikke ekstrauterin graviditet og mindre stigning udelukker ikke normal intrauterin graviditet "

 

Summasummarum er at vi herinde kan sige hvad vi vil - ultimativt er det vigtigste hvad en scanning siger. Jeg ville bare lige sige at der ud fra den information jeg har fået i alle de behandlinger (og det er mange) så siger man det er en fordobling på 48 timer. Jeg ville bare være ærlig og sige det, så TS tror alt er i den skønneste orden og så får en kæmpe nedtur. Så er det i min verden bedre at være lidt forberedt men blive glad når scanning viser der er det fineste hjerte. Og det håber jeg at hele mit hjerte at det er.

Det gør det også i starten, jeg siger bare, at det ikke er unormalt, når man kommer så langt hen i graviditeten. Og mit indlæg var mest til trådstarter :) 

 

(Og jeg ved vel lige så meget om det efter mine mange år i behandling ;) )

 

Men jeg forstår fuldt ud din reaktion (og først havde jeg samme tanke, da jeg læste det), og jeg giver dig ret i at scanning er mest sikker (og ingengang de har garantier), og jeg tror, at der skrevne år godt kan komme til at virke hårdere end meningen :) 

 

Til TS så håber jeg, at alt er fint til scanningen :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, louisevibe said:

Det gør det også i starten, jeg siger bare, at det ikke er unormalt, når man kommer så langt hen i graviditeten. Og mit indlæg var mest til trådstarter :) 

 

(Og jeg ved vel lige så meget om det efter mine mange år i behandling ;) )

 

Men jeg forstår fuldt ud din reaktion (og først havde jeg samme tanke, da jeg læste det), og jeg giver dig ret i at scanning er mest sikker (og ingengang de har garantier), og jeg tror, at der skrevne år godt kan komme til at virke hårdere end meningen :) 

 

Til TS så håber jeg, at alt er fint til scanningen :kiss 

 

Ja det skrevne ord kan være hårdt og det er ikke sådan ment. Jeg synes bare tit at man oplever at lægerne siger nogle ting som ikke er korrekte og så står man bare der bum og troede alt var fint.... 

 

Jeg håber også inderligt at scanning viser et fint og sundt <3 

 

Håber det bedste TS og beklager hvis mine ord ovenfor virker hårde. Det er ikke meningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit fordoblede sig heller ikke over 2-3 dage men steg som det skulle ( fra de omkring 11.000  til 16.000 ) og der var en introlæge som satte himmel og hav i bevægelse da hun ikke mente at den steg som den skulle. Men til kontrollen 1 uge senere ved en afd.læge beklagede hun den unødvendige bekymring det måtte have givet mig da det med sådan høje tale altså ikke altid fordobler sig over 2-3 dage men så længe det stiger stødt ( og ud fra deres syn og ikke hvad man finder på nettet ). 

 

Så, Mom2Be - tillykke! <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Reagerede bare på de (i mine øjne) ret hårde ord.... jeg tænker ikke yderligere bekymring gør en forskel til den gode side....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov havde slet ikke set alle jeres svar. Men tak fordi I har taget jer tid til at skrive. Jeg var overbevist om at alt var godt nu, men kan høre at der er er lidt delte meninger. Men håber at alt ser fint ud når jeg skal skannes fredag. Jeg lover at opdatere hvordan det ser ud:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber på en fantastisk scanning fredag ❤

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Helle 81 said:

Håber på en fantastisk scanning fredag ❤

Tak det gør jeg bestemt også:kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Helle 81 said:

Håber på en fantastisk scanning fredag ❤

:ditto  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi så fint hjerteblink i fredags!! 

Hende der skannede fortalte der ikke var skyggen af blødning i livmoderen. Inden da havde jeg været til gyn undersøgelse hos egen læge. Hun kunne se jeg havde nogle yderliggende kar som hun mente var skyld i blødningen. Hun anbefalede mig at få dem brændt (ligesom hvis man har tendens til næseblod), men først efter fødslen. Jeg bryder mig dog ikke rigtigt om tanken:blink

 

det var skønt med hjerteblink og en bekræftelse af at alt så helt fint ud i livmoderen. Men jeg har siden pletbløde (bare en lille smule) cirka hver fjerde dag. Det er rart at der er en forklaring, men synes det er vildt ubehageligt. Hvergang tænker jeg: "årh bare det ikke bliver til mere". Jeg glæder mig til jeg er længere henne og plet-blødningerne forhåbentligt aftager. Men heldigvis har den lille det fint!:kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER