ccc

Hvad ville du vælge iui kontra ivf?

10 indlæg i dette emne

Jeg har 2 drenge den ene er 4 år den anden er 16 mdr og de er begge lavet i det 7 iui forsøg.. 7 meget lange måneder..(jeg har også en datter på 8 og hun kom i det 4 iui forsøg) 

Sagen er jo så at vi ønsker os et barn mere og skal starte behandling så snart jeg får menstruation..

Spørgsmålet er så om vi skal "nøjes" med iui.. Og måske risikerer at gå igennem mange forsøg ligesom de sidste 2 graviditeter..? Eller skal vi satse på ivf forsøg hvor succesraten jo er en del større, så vi måske derved slipper for at skulle igennem hele 7 forsøg..måske vi ku nøjes med 3..?

jeg aner det ikke? 

Der er selvfølgelig også en stor prisforskel.. Men den er vi villige til at se igennem fingre med.

Dernæst er ivf jo en del mere omstændigt end "bare" at blive insimineret..

Så piger.. Hvis i var i mine sko hvad ville i så vælge? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, ccc said:

Jeg har 2 drenge den ene er 4 år den anden er 16 mdr og de er begge lavet i det 7 iui forsøg.. 7 meget lange måneder..(jeg har også en datter på 8 og hun kom i det 4 iui forsøg) 

Sagen er jo så at vi ønsker os et barn mere og skal starte behandling så snart jeg får menstruation..

Spørgsmålet er så om vi skal "nøjes" med iui.. Og måske risikerer at gå igennem mange forsøg ligesom de sidste 2 graviditeter..? Eller skal vi satse på ivf forsøg hvor succesraten jo er en del større, så vi måske derved slipper for at skulle igennem hele 7 forsøg..måske vi ku nøjes med 3..?

jeg aner det ikke? 

Der er selvfølgelig også en stor prisforskel.. Men den er vi villige til at se igennem fingre med.

Dernæst er ivf jo en del mere omstændigt end "bare" at blive insimineret..

Så piger.. Hvis i var i mine sko hvad ville i så vælge? 

Altså vi har været igennem ICSI(som ivf) og aldrig IUI. Hormonerne og ægudhentningerne har været hårde ved mig. 

Jeg tænker I skal opveje tiden ved IUI, kontra belastningen ved IVF. Jeg tænker ikke man er 'medtaget' på nogen måde efter IUI, det er man ofte efter ægudhentning. 

Hvad passer bedst ind i jeres liv, når I har børn i forvejen? 

Jeg tror jeg vil forsøge med IUI igen, hvis jeg var dig. 

Rigtig meget pøj pøj :bd:bd 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, den er svær :chin: Hvad råder lægerne jer til? Jeg synes umiddelbart, at 7 IUI lyder af rigtigt meget, og hvem ved hvor længe det tager næste gang?! Jeg ville måske hælde til IVF, hvis jeg var jer. Men det er godt nok svært. 

 

Jeg har selv været gennem 4 x IUI og 1 gang ICSI, og helt ærligt så synes jeg overhovedet ikke, at det hormon-mæssigt var værre med ICSI (jeg fik pergotime ved IUI). Der er selvfølgelig ÆU, der kan være hård. Men det går ret hurtigt, og de holder en fint smertedækket undervejs. ÆO mærkes ikke, det er ligesom en alm scanning.

 

Til gengæld er der jo en væsentlig prisforskel! 

 

Synes, det er en svær beslutning I står overfor. Rigtigt meget held og lykke til jer :bd:goodluck 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge IUI. Og så ville jeg se på, hvad jeg kunne gøre for at øge chancerne. Fx kost (tilskud), akupunktur, osv. 

 

Jeg har både prøvet IUI og 5 ICSI forsøg (derudover fryseforsøg), og IVF er bare meget mere hårdt for kroppen. Man kan være påvirket af hormoner, det er hårdt at få æg ud (og kræver ofte fridage) og der er også større chancer for eftergener bagefter. Og med mindre børn kan det altså være en udfordring. Og der er jo ingen garantier... Men kan sagtens forstå dine/jeres tanker. Det tog os 4 år at få den første og dræbende lang tid, så ved hvad ventetiden kan gøre ved en. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge iui da det er mere skånsomt for alle parter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar.

jeg tror vi er blevet enige om at prøve med et par iui'er først..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, ccc said:

Tusind tak for alle jeres svar.

jeg tror vi er blevet enige om at prøve med et par iui'er først..

 

Det lyder da som en fin plan :)

 

Så kan I jo overveje, om der skal være en grænse - fx 5 eller 7 forsøg, før I overvejer IVF i stedet. Ellers kom jeg til at tænke på, om du har fået hormoner i forbindelse med IUI tidligere? Fordi så har du en rigtig god idé om, du er sådan en der reagerer meget på hormoner eller ikke. Når jeg læser de andre kloges pigers historier ovenfor, så står det klart, at jeg har været ret heldig med få bivirkninger af hormonerne tidligere, og det er nok derfor, at jeg er IVF fan :)

 

Men ellers rigtigt meget held og lykke med PB4 :o (er det vist?!) :bd:bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også vælge IUI :) 

Vi var også igennem IVF og ICSI, og vi brugte to år på at gennemføre 1 enkelt forsøg. Jeg ved at det langt fra er sådan for alle, men IVF er ikke nødvendigvis hurtigere. Og når man så medtager forskellen i bivirkningerne :chin:

Pøj pøj med det, håber I finder det er rigtigt for jer :julslik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, Sparklinrock said:

 

Det lyder da som en fin plan :)

 

Så kan I jo overveje, om der skal være en grænse - fx 5 eller 7 forsøg, før I overvejer IVF i stedet. Ellers kom jeg til at tænke på, om du har fået hormoner i forbindelse med IUI tidligere? Fordi så har du en rigtig god idé om, du er sådan en der reagerer meget på hormoner eller ikke. Når jeg læser de andre kloges pigers historier ovenfor, så står det klart, at jeg har været ret heldig med få bivirkninger af hormonerne tidligere, og det er nok derfor, at jeg er IVF fan :)

 

Men ellers rigtigt meget held og lykke med PB4 :o (er det vist?!) :bd:bd

Jeg får 1 pergotime tablet i 5 dage og så ægløsningssprøjte..

heldigvis har jeg aldrig oplevet nogen bivirkninger ved disse 2 ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har MANGE forsøg i rygsækken og ville klart vælge IVF. Det er bare der, de kan kontrollerer mest. 

Rigtig meget held og lykke. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER