FruLJ

Hjælp - samtale ved lægen

45 indlæg i dette emne

Jeg ville skifte læge! :kram2 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Just now, louisevibe said:

Jeg ville skifte læge! :kram2 

 

:ditto omgående!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, louisevibe said:

Jeg ville skifte læge! :kram2 

 

 

13 minutes ago, Fru.Mor said:

:ditto omgående!

:ditto

 

En læge skal være en man kan stole på og som er lydhør overfor ens problemer. 

Jeg var 22 da vi gik i gang selv, efter 15 måneder og jeg var fyldt 24 gik jeg til læge og fik en henvisning uden problemer. 

Et par måneder senere var vi i gang (vi ramte juleferien så derfor gik der lidt længere tid) og i første forsøg blev jeg gravid og vi har en søn på 2 nu ved hjælp af icsi. 

Synes ikke alder er indikation for at i skal give det 2 år. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

48 minutes ago, louisevibe said:

Jeg ville skifte læge! :kram2 

 

Ja det bliver nok enden af det.. tak for kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

48 minutes ago, Fru.Mor said:

:ditto omgående!

Ja i har nok ret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

33 minutes ago, Mannie said:

 

:ditto

 

En læge skal være en man kan stole på og som er lydhør overfor ens problemer. 

Jeg var 22 da vi gik i gang selv, efter 15 måneder og jeg var fyldt 24 gik jeg til læge og fik en henvisning uden problemer. 

Et par måneder senere var vi i gang (vi ramte juleferien så derfor gik der lidt længere tid) og i første forsøg blev jeg gravid og vi har en søn på 2 nu ved hjælp af icsi. 

Synes ikke alder er indikation for at i skal give det 2 år. 

Så ung synes jeg jo heller ikke jeg er, jovist jeg er kun 24, men min mand er 29, vi har været sammen i mere end syv år, er gift, og vigtigst af alt - vi ønsker os et barn, og så er det da ligegyldigt hvilken alder eller position man står i!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, FruLJ said:

Så ung synes jeg jo heller ikke jeg er, jovist jeg er kun 24, men min mand er 29, vi har været sammen i mere end syv år, er gift, og vigtigst af alt - vi ønsker os et barn, og så er det da ligegyldigt hvilken alder eller position man står i!!

 

Udover mandens alder (han er kun et år ældre end mig) så er det jo næsten det samme for os to. 

Så ja i gang med at få en anden læges mening. Det andet der er noget pjat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 20, da vi blev henvist efter 5 måneder pga ustabil/kort cyklus. Så det med alderen vil jeg mene er noget fis. Især når du har lange cyklusser. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er simpelthen under AL kritik!!! Hvor er jeg bare GAL på dine vegne!!! :gal  Jeg siger ligesom de andre at jeg havde skiftet læge omgående, hvis jeg var dig. Ej, det er SIMPELTHEN ikke okay at du bliver mødt af den indstilling! Sådan en KÆMPEIDIOT af en læge! Man er simpelthen så følsom når man opsøger en læge for at få lov til fertilitetsbehandling og så ligner det da ingenting at lægen opfører sig så arrogant, afvisende og simpelthen ufølsom. Det er simpelthen så uprofessionelt af den læge. Og i øvrigt kan jeg simpelthen ikke se, at du ikke har krav på behandling efter 15 måneder! 

 

For filan, jeg er ked af det på dine vegne at du lige skulle have dén oplevelse med! Det fortjener ingen. :( NØJ, jeg er vred på dine vegne. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

10 hours ago, Mannie said:

 

Udover mandens alder (han er kun et år ældre end mig) så er det jo næsten det samme for os to. 

Så ja i gang med at få en anden læges mening. Det andet der er noget pjat!

Det er jo lige det! :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, KatGSH said:

Det er simpelthen under AL kritik!!! Hvor er jeg bare GAL på dine vegne!!! :gal  Jeg siger ligesom de andre at jeg havde skiftet læge omgående, hvis jeg var dig. Ej, det er SIMPELTHEN ikke okay at du bliver mødt af den indstilling! Sådan en KÆMPEIDIOT af en læge! Man er simpelthen så følsom når man opsøger en læge for at få lov til fertilitetsbehandling og så ligner det da ingenting at lægen opfører sig så arrogant, afvisende og simpelthen ufølsom. Det er simpelthen så uprofessionelt af den læge. Og i øvrigt kan jeg simpelthen ikke se, at du ikke har krav på behandling efter 15 måneder! 

 

For filan, jeg er ked af det på dine vegne at du lige skulle have dén oplevelse med! Det fortjener ingen. :( NØJ, jeg er vred på dine vegne. 

Tak for din støtte og medvrede, jeg blev bare så knust af situationen. Som du siger er man netop rigtig følsom lige omkring det, og det havde taget mig lang tid at få bestilt tiden til lægen, fordi der var noget, som skulle overvinde først, og så er det på ingen måde sådan en situation man har lyst til at komme i. :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På trods af alt det hele bliver jeg faktisk helt varm om hjertet af at komme ind til sådan nogle søde og forstående beskeder, jeg kan ikke sige andet end :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, louisevibe said:

Jeg var 20, da vi blev henvist efter 5 måneder pga ustabil/kort cyklus. Så det med alderen vil jeg mene er noget fis. Især når du har lange cyklusser. 

Ja jeg har jo netop lange cyklusser , men det ville hun slet ikke høre om, for som hun sagde: du skal nok få dine børn en dag!!  :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor er det synd for dig, at din læge slet ikke har forståelse for situationenen!! Sådan en klaphat :(

 

Jeg er enig med de andre - skynd dig at skifte læge, så I kan komme videre. Der er INGEN grund i hele verden til, at I skal vente endnu et år. Især ikke, når du har sådan nogle lange cyklusser :kram2

 

En alternativ plan kunne måske være at bede om en henvisning til en gynækolog netop pga dine lange cyklusser. I så fald ville gynækologen kunne henvise jer videre til fertilitetsbehandling. Tror du lægen også vil nægte sådan en henvisning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er fuldstændig enig i hvad de andre skriver. Det virker jo fuldstændig gak gak og temmelig uartigt, ikke at ville sende jer viderer i systemet :galSå ja, skift læge. Ingen grund til ikke at komme videre i systemet nu. Specielt efter så lang tid og uregelmæssige cykluser.

Kæmpe kram og held og lykke. Håber at I finder en af alle de søde læger derude, der gerne vil hjælpe jer videre i håbet om baby.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med dig i dag? Har du sundet dig lidt? 

 

Jeg har godt nok tænkt på dig mange gange i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, Sparklinrock said:

Ej, hvor er det synd for dig, at din læge slet ikke har forståelse for situationenen!! Sådan en klaphat :(

 

Jeg er enig med de andre - skynd dig at skifte læge, så I kan komme videre. Der er INGEN grund i hele verden til, at I skal vente endnu et år. Især ikke, når du har sådan nogle lange cyklusser :kram2

 

En alternativ plan kunne måske være at bede om en henvisning til en gynækolog netop pga dine lange cyklusser. I så fald ville gynækologen kunne henvise jer videre til fertilitetsbehandling. Tror du lægen også vil nægte sådan en henvisning?

Ja det kan måske være en mulighed at få en henvisning til gynækolog. Jeg tror lige oplevelsen fra i går skal bundfælde sig, og så må vi se, hvad vi gør i det nye år. 

Tak for råd og kram:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 hours ago, Stine74 said:

Er fuldstændig enig i hvad de andre skriver. Det virker jo fuldstændig gak gak og temmelig uartigt, ikke at ville sende jer viderer i systemet :galSå ja, skift læge. Ingen grund til ikke at komme videre i systemet nu. Specielt efter så lang tid og uregelmæssige cykluser.

Kæmpe kram og held og lykke. Håber at I finder en af alle de søde læger derude, der gerne vil hjælpe jer videre i håbet om baby.

 

Jeg forstår det bare heller ikke, og jeg havde på ingen måde regnet med at få den besked! Et lægeskift bliver nok det eneste vi kan gøre. Vi kæmper i hvert fald videre, med eller uden lægens hjælp! Og tusind tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36 minutes ago, KatGSH said:

Hvordan går det med dig i dag? Har du sundet dig lidt? 

 

Jeg har godt nok tænkt på dig mange gange i dag.

Jeg ved det faktisk ikke rigtigt, jeg er nok allermest rystet ovenpå hele oplevelsen. Hun fik mig virkelig til at føle mig helt forkert og som om jeg var havnet det helt forkerte sted! Jeg tror lige det skal sive ind og så må vi se hvad det nye år bringer for os, nok temmelig sikkert et lægeskift. 

Min mand har heldigvis været utrolig sød, støttende og forstående, så vi har krammet lidt ekstra og satser på, at det selvfølgelig skal lykkedes helt uden hjælp. 

Hvor er du sød KatGSH tusind tak for tanken :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER