Lykke2013

Hjemme ultralydsscanner - hjerterytme

7 indlæg i dette emne

Hej med jer :)

Er der nogen der har erfaringer med hjemme ultralydsscanner? Sådan en som man selv kan scanne maven med og høre hjertelyd? Man skulle også kunne tælle hjertetyrmen og optage lyden :kuller Men ved ikke om det er noget der er noget værd, eller om det er penge ud af vinduet :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville holde mig langt fra dem! Når man ikke er uddannet, er man ikke i stand til at tolke hjertelyden, og det kan både give unødige bekymringer og falsk tryghed.

Tag hellere en privat scanning i stedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det giver mening. Tak for rådet ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lånte en af en veninde i første graviditet og brugte den jævnligt, dog skal man netop huske at bevare roen hvis man ikke kan finde den, da det jo bare kan være baby ligger anderledes. 

Så hvis man husker på det så kan man godt bruge den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke anbefale det. Min jordemoder-veninde har haft flere inde som har troet de hørte babys hjertelyd og derfor ignoreret at de ikke mærkede så meget liv.. det har været deres egen hjertelyd og baby har ikke været til at redde... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at hvis man kan finde ud af at bruge sin sunde fornuft, at man lige sætter sig ind i det og ikke ignorerer normale tegn så kan det være en stor fornøjelse med sådan en. Jeg har selv været meget glad for min som jeg har brugt til de 2 yngste, og glæder mig meget til at bruge den til lille Fnug i maven også når jeg kommer så langt. Jeg har kunnet fange hjertelyd fra omkring uge 11 begge gange, selv om det somme tider kræver en god portion tålmodighed i starten ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER