Putten

Smalltalk :)

308 indlæg i dette emne

Nøj jeg er skidt i dag. Konstant mega kvalme, utilpas og svimmel. Øv! 

Og så føler jeg mig kæmpe stor efterhånden, fordi jeg endelig havde fået en pæn mave igen inden jeg blev gravid og nu er jeg blevet flæsket igen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Mannie said:

Nøj jeg er skidt i dag. Konstant mega kvalme, utilpas og svimmel. Øv! 

Og så føler jeg mig kæmpe stor efterhånden, fordi jeg endelig havde fået en pæn mave igen inden jeg blev gravid og nu er jeg blevet flæsket igen :(

Du er ikke flæsket!! :kram2

Jeg føler mig også stor og tyk, men vi kan ikke gøre andet end at spise sundt og undgå fristelserne :) så kan vægtøgningen kun være en sund ting! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Puttefutte said:

Du er ikke flæsket!! :kram2

Jeg føler mig også stor og tyk, men vi kan ikke gøre andet end at spise sundt og undgå fristelserne :) så kan vægtøgningen kun være en sund ting! :)

 

Jeg har bare så meget madlede at jeg næsten ikke kan spise noget mad for tiden. Mest lyst brød og slik. Og det giver flæskefedtet på maven som jeg lige var kommet af med...

I det mindste sidder det som en topmave så det ligner jeg er gravid :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Mannie said:

 

Jeg har bare så meget madlede at jeg næsten ikke kan spise noget mad for tiden. Mest lyst brød og slik. Og det giver flæskefedtet på maven som jeg lige var kommet af med...

I det mindste sidder det som en topmave så det ligner jeg er gravid :lol

Æv æv :/ 

Slik er i hvert fald nemmere at undgå for det mætter ikke særlig meget ;) hvidt brød alene er self ikke så godt, men du kan måske afprøve alternativer og se om du finder noget andet du kan spise?

 

Jeg havde en periode med rugkiks og hummus :P det virkede for mig

 

Min svigerinde spiste rugbrødsskiver for at dæmpe kvalmen, og en af mine veninder spiste sodavandsis (selv om det ikke er et særlig sundt alternativ :P ) men måske kan det gøre at du kan overkomme at spise noget andet bagefter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 hours ago, Mannie said:

Nøj jeg er skidt i dag. Konstant mega kvalme, utilpas og svimmel. Øv! 

Og så føler jeg mig kæmpe stor efterhånden, fordi jeg endelig havde fået en pæn mave igen inden jeg blev gravid og nu er jeg blevet flæsket igen :(

 

Jeg er lige blevet anbefalet kartoffelsuppe af den kliniske sygeplejerske, der står for akupunktur mod kvalme på sygehuset. Det skulle være godt og nærende og godt at kaste op, hvis man gør det :blink 

Jeg kan stort set også kun spise brød, men min mave er godt nok begyndt at brokke sig nu :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

37 minutes ago, louisevibe said:

 

Jeg er lige blevet anbefalet kartoffelsuppe af den kliniske sygeplejerske, der står for akupunktur mod kvalme på sygehuset. Det skulle være godt og nærende og godt at kaste op, hvis man gør det :blink 

Jeg kan stort set også kun spise brød, men min mave er godt nok begyndt at brokke sig nu :prik

 

Ku være det var det vi skulle have en dag.

Igår bestod min aftensmad af pomfritter med remoulade for kunne slet ikke ha konsistens af fadkortelet. 

I morgen skal vi have noget med bearnaise da vi har en rest der skal bruges. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Mannie said:

 

Ku være det var det vi skulle have en dag.

Igår bestod min aftensmad af pomfritter med remoulade for kunne slet ikke ha konsistens af fadkortelet. 

I morgen skal vi have noget med bearnaise da vi har en rest der skal bruges. 

 

Jeg kan heller ikke spise kød. Røde Lisbet bønner kan gå nogle dage og fisk. Kylling til nød. Men slet ikke svin og okse. 

 

Jeg håber Jesper vil lave det til mig i aften. Må hellere gøre som sygeplejersken siger :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er da "glad" for og hører, at jeg ikke er den eneste som er ramt af voldsom kvalme. Det er da bare noget  :numse.

Jeg har ikke hørt om det med kartoffelsuppe. Har du en opskrift eller er det bare og google? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 minutes ago, Pedersenmortensen said:

Jeg er da "glad" for og hører, at jeg ikke er den eneste som er ramt af voldsom kvalme. Det er da bare noget  :numse.

Jeg har ikke hørt om det med kartoffelsuppe. Har du en opskrift eller er det bare og google? :chin:

Jeg googlede bare en. 

 

Hun sagde bare at der var god næring i kartoflerne (ift fx lyst brød som mange med kvalme ellers spiser) og at det ikke skulle være så ubehageligt at kaste op, hvis uheldet er ude :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 minutes ago, louisevibe said:

Jeg googlede bare en. 

 

Hun sagde bare at der var god næring i kartoflerne (ift fx lyst brød som mange med kvalme ellers spiser) og at det ikke skulle være så ubehageligt at kaste op, hvis uheldet er ude :) 

Ja okay. Så må jeg se om jeg kan få lavet en portion i morgen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst mig til at ingefær, ingefær te, ingefærøl o.s.v. hjælper mod kvalmen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber snart alt den kvalme er overstået hos jer alle :kram2 

 

hold da op magle man skal rende til mange ting :chin::) 

9/1 - samtale med læge på hospital

11/1 - Kønsscanning (har vi jo selv bestemt) 

17/1 - jordmoder 

24/1 - glukosebelastning 

17/2 - MD scanning

 

så kommer der jo flere jordmoder besøg og nok også på hospitalet for mit vedkomne da bebserne er lavet i behandling og der er to :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Putten said:

Håber snart alt den kvalme er overstået hos jer alle :kram2 

 

hold da op magle man skal rende til mange ting :chin::) 

9/1 - samtale med læge på hospital

11/1 - Kønsscanning (har vi jo selv bestemt) 

17/1 - jordmoder 

24/1 - glukosebelastning 

17/2 - MD scanning

 

så kommer der jo flere jordmoder besøg og nok også på hospitalet for mit vedkomne da bebserne er lavet i behandling og der er to :) 

 

 

Ja min kalender har også allerede mange aftaler. Jeg fik ikke flere pga behandling, men I får helt sikkert pga tvillinger :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft Mega kvalme siden uge 6 og har ikke kunne få andet ned end Hvidt brød, ostemadder og usundt mad,... det har resulteret i plus 5 kg, da træningen har været en by i Rusland. Inden jeg blev gravid løb jeg 3-4 gange om ugen og styrketrænede 2 gange. Pt skal jeg være glad for at jeg går så meget rundt på arbejdet ( runder altid mindst 10.000 skridt i løbet af en dag)...

 

vi holde forlænget weekend i Lalandia - Gustav leger mens mor læser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11+0 i dag :hurra

 

Glæder mig til NF 11/01 og 1. jordemoderbesøg 18/01

 

Har så kun 1 aftale mere i kalenderen indtil videre og det er selvvalgt kønsscanning den 11/02 ;)

 

Er samtidig mega nervøs for at der ikke er hjerteblink .. vi så det jo 7+6 men puha, så bange man kan blive for at der er noget galt :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32 minutes ago, Puttefutte said:

11+0 i dag :hurra

 

Glæder mig til NF 11/01 og 1. jordemoderbesøg 18/01

 

Har så kun 1 aftale mere i kalenderen indtil videre og det er selvvalgt kønsscanning den 11/02 ;)

 

Er samtidig mega nervøs for at der ikke er hjerteblink .. vi så det jo 7+6 men puha, så bange man kan blive for at der er noget galt :prik

Jeg har det ligesom dig. Selvom vi så hjerteblink 6+3 har jeg næsten ondt i maven og tiden går alt for langsomt til nakkefoldscanning... jeg skal afsted på mandag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Puttefutte said:

11+0 i dag :hurra

 

Glæder mig til NF 11/01 og 1. jordemoderbesøg 18/01

 

Har så kun 1 aftale mere i kalenderen indtil videre og det er selvvalgt kønsscanning den 11/02 ;)

 

Er samtidig mega nervøs for at der ikke er hjerteblink .. vi så det jo 7+6 men puha, så bange man kan blive for at der er noget galt :prik

 

Lidt misundelig på du skal så tidligt til nf :P

Er jeg på alle der skal før mig :lol

 

Jeg har også været nervøs men så købte jeg en angelsound og kan heldigvis finde hjertelyd (selvom det er tidligt) så det har beroliget mig. Er sikker på alt er i skønneste orden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i 12+0 pg skal til nf 17/1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Mannie said:

 

Lidt misundelig på du skal så tidligt til nf :P

Er jeg på alle der skal før mig :lol

 

Jeg har også været nervøs men så købte jeg en angelsound og kan heldigvis finde hjertelyd (selvom det er tidligt) så det har beroliget mig. Er sikker på alt er i skønneste orden!

Årh gad godt have sådan en!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, Puttefutte said:

Årh gad godt have sådan en!! :D

Jeg lånte en i første graviditet af en veninde men den var lånt ud nu og da en anden veninde så havde en til salg for 200 så slog jeg til selvom manden havde sagt vi ikke havde brug for en :numse Han kan jo bare la vær med at bruge den :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10/1: Klinik for graviditetskvalme

12/1: Egen læge, samtale om fortsat sygemelding

19/1: Jordemor 

 

21/2: MD

4/4: 25 ugers undersøgelse, egen læge. 

 

Hvis jeg har gavn af akupunkturen bliver jeg tilbudt det 2 gange i ugen. Forudser en mange aftaler den næste stykke tid :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pga min nr 2 barn er født for tidligt skal jeg virkelig også til mange kontroller og ekstra blodprøver, kan slet ikke lige overskue det. Og så har jeg allerede været heldig at redde mig en blærebetændelse, så det tegner jo godt <_< 

Jeg er også meget nervøs for scanninger, vi har mistet 3 graviditeter i træk, skulle have haft termin her i januar med den sidste så lige pt synes jeg det er lidt svært at holde håbet oppe :hshit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 hours ago, FruBK said:

Pga min nr 2 barn er født for tidligt skal jeg virkelig også til mange kontroller og ekstra blodprøver, kan slet ikke lige overskue det. Og så har jeg allerede været heldig at redde mig en blærebetændelse, så det tegner jo godt <_< 

Jeg er også meget nervøs for scanninger, vi har mistet 3 graviditeter i træk, skulle have haft termin her i januar med den sidste så lige pt synes jeg det er lidt svært at holde håbet oppe :hshit

Puha, ja, jeg er så nervøs for NF og om der stadig er liv.. det er så dumt, forchancen for at der stadig er liv er jo stor, og sorgen bliver jo ikke mindre, hvis det skulle gå galt, selv om man har frygtet det værste.. så man burde bare kunne glæde sig.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 hours ago, Puttefutte said:

Puha, ja, jeg er så nervøs for NF og om der stadig er liv.. det er så dumt, forchancen for at der stadig er liv er jo stor, og sorgen bliver jo ikke mindre, hvis det skulle gå galt, selv om man har frygtet det værste.. så man burde bare kunne glæde sig.. 

Jeg har det på samme måde... er Mega spændt, nervøs og glæder mig på samme tid. Er helt sikker på, at jeg ikke får sovet meget i nat...

er også spændt på om Søren huske at komme til scanningen i morgen.... han har i løbet af det sidste stykke glemt at komme til skole-hjem samtale, hans tid ved lægen og da vi skulle til tidlig scanning, måtte jeg ringe efter ham ( jeg havde Bedt ham om, at møde op 15 før vi faktisk skulle være der, så hvis han havde glemt det, kunne han stadig nå det :D). Han bliver bare så sur, når jeg minder ham om det, så nu siger jeg ingenting og så flipper jeg Max hvis han glemmer det :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, Krille said:

Jeg har det på samme måde... er Mega spændt, nervøs og glæder mig på samme tid. Er helt sikker på, at jeg ikke får sovet meget i nat...

er også spændt på om Søren huske at komme til scanningen i morgen.... han har i løbet af det sidste stykke glemt at komme til skole-hjem samtale, hans tid ved lægen og da vi skulle til tidlig scanning, måtte jeg ringe efter ham ( jeg havde Bedt ham om, at møde op 15 før vi faktisk skulle være der, så hvis han havde glemt det, kunne han stadig nå det :D). Han bliver bare så sur, når jeg minder ham om det, så nu siger jeg ingenting og så flipper jeg Max hvis han glemmer det :whistling

Haha, har han fået baby-hjerne allerede?? :D

 

Ja nu glæder jeg mig næsten bare til at få NF overstået så jeg kan slappe af igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER