Elisamus

Grand Canaria med 21 mdr.

20 indlæg i dette emne

Hej bk 

 

med kun 33 dage til at vi rejser til Grand Canaria kommer flere og flere spørgsmål.

hun er 21 mdr  og har derfor ikke eget flysæde og selv fly turen tager 4-5 timer, hvordan gjorde i andre. Vi har sef legetøj med men hun må ikke have håndbagege med selv hvilket er rigtig træls synes jeg. Må vi have hendes dyne med i hånden eller skal de i en taske for sig selv? 

Vi har bestilt baby pakke på hotelet så der er rejseseng, højstol og klapvogn til rådighed dernede. Men hvordan tacklede i middagsluren? 

Har i andre gode råde til når man rejser på charter ( vi skal bo på spies hotel). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dynen ville jeg bare klemme under en rygsæk strop/taske.

Mht lur ville jeg prøve at holde den som i gør derhjemme, om muligt, og så prøve at tage det så afslappet som muligt hvis det hele bliver rykket lidt, ellers kan en ferie nemt blive stressende synes jeg, hvis man går helt amok over at baby/barn ikke sover præcis som den plejer.

Tag også en masse snacks med til flyveren, dvs rosiner, blåbær, ostehaps, kiks, knækbrød, etc hvad hun nu godt kan lide. Måske også en ipad med høretelefoner med nogle nye spil/film på hvis hun kan lide sådan noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, blomst27 said:

Dynen ville jeg bare klemme under en rygsæk strop/taske.

Mht lur ville jeg prøve at holde den som i gør derhjemme, om muligt, og så prøve at tage det så afslappet som muligt hvis det hele bliver rykket lidt, ellers kan en ferie nemt blive stressende synes jeg, hvis man går helt amok over at baby/barn ikke sover præcis som den plejer.

Tag også en masse snacks med til flyveren, dvs rosiner, blåbær, ostehaps, kiks, knækbrød, etc hvad hun nu godt kan lide. Måske også en ipad med høretelefoner med nogle nye spil/film på hvis hun kan lide sådan noget?

Vi må ikke selv medbringe mad på flyet, skide træls for at sige det på godt jysk. Og da vi har bestilt baby pakke på hotellet er det automatisk babymad på flyet dvs en yoghurt,banan og ikke ret meget mere. Så vi har opgraderet det til børne menu på flyet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Elisamus said:

Vi må ikke selv medbringe mad på flyet, skide træls for at sige det på godt jysk. Og da vi har bestilt baby pakke på hotellet er det automatisk babymad på flyet dvs en yoghurt,banan og ikke ret meget mere. Så vi har opgraderet det til børne menu på flyet. 

Måske i kan tjekke med dem om det også gælder babymad? Altså fint nok voksne ikke må men med børn er det godt nok noget andet jo. Har kun prøvet det med startours 1 gang og der havde jeg en kæmpe snack Pakke med til vores 22 mdr gammel datter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 minutes ago, blomst27 said:

Måske i kan tjekke med dem om det også gælder babymad? Altså fint nok voksne ikke må men med børn er det godt nok noget andet jo. Har kun prøvet det med startours 1 gang og der havde jeg en kæmpe snack Pakke med til vores 22 mdr gammel datter

Vi skal flyve med thomas cook airlines

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

57 minutes ago, Elisamus said:

Vi skal flyve med thomas cook airlines

Der havde vi snacks med til vores datter da vi var afsted i sommers, uden problemer.

Hun var helt vild med Baby pakken med rosiner og smoothie,og spiste sparsomt af børnemenuen vi havde bestilt:blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

53 minutes ago, camolette said:

Der havde vi snacks med til vores datter da vi var afsted i sommers, uden problemer.

Hun var helt vild med Baby pakken med rosiner og smoothie,og spiste sparsomt af børnemenuen vi havde bestilt:blink

Hvor gammel var hun da i rejste. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

4 hours ago, Elisamus said:

Vi må ikke selv medbringe mad på flyet, skide træls for at sige det på godt jysk. Og da vi har bestilt baby pakke på hotellet er det automatisk babymad på flyet dvs en yoghurt,banan og ikke ret meget mere. Så vi har opgraderet det til børne menu på flyet. 

 

Hvad sker der, hvis I gør det alligevel?

 

Vi var afsted med E, da han var 9 måneder, så det er ikke helt det samme, men nogle af tipsne kan måske godt bruges alligevel.

Jeg pakker altid håndbagage i de der små trolley'er, mine forældre rejser en del, og vi låner dem så af dem, men de er  faktisk værd at investere i synes jeg. Vi har en med hver som håndbagage, og når vi så skal ind i flyet ryger vores respektive tasker ned i trolley'erne. Der havde jeg også E's dyne, MME-brikker, smoothies og vores rejseapotek (vi rejser med antibiotika, der dækker de mest almindelige infektioner, mor er hys :blush ). Jeg havde også smurt et par klapsammen madder med leverpostej (det holder tåleligt til at blive transporteret), og havde ostehapsere med (de kan også holde sig udenfor køleskab). Jeg havde også bagt bananpandekager om morgenen, som mellemmåltid.

 

E er faktisk ret god til at flyve (han har været oppe og flyve seks gange her i det første år), det jeg gør er, at jeg forsøger at time det med at give ham en smoothie eller en sut, når vi letter og lander. Det gør at han kan udligne trykket i mellemøret natuligt, når han synker. Det er det, der kan gøre ondt, så de skriger. Ved så stor en pige giver det dog måske mere mening med en pakke rosiner eller en karamel :chin: 

Den ene gang lavede han dog stort lige da flyet lettede, så han skreg i vilden sky, indtil seatbelt-skiltene slukkede og han kunne komme på skiftebordet. Ikke en super fed situation, men det gik dog.

 

Han faldt i søvn på flyveturen og sov vel godt og vel 1,5 t ud af 3-3,5 timer. På vej ud havde vi almindelige sæder og der sad en mand ved siden af os, og der synes jeg det var ret trængt, og ret tungt (sådan nogle babyer er godt nok tunge, når de sover!). På vej hjem havde vi betalt for at få nogle sæder, der havde mere benplads (det var penge givet godt ud), og der sad ikke nogen ved siden af os, så E fik et sæde for sig selv, som han kunne ligge og sove på. Det var noget mere behageligt end udturen.

På hjemturen betalte vi for en lounge, tror det kostede 500 kr. Selve loungen var ikke noget værd, men fordi vi havde betalt for den, så skulle vi ikke stå i check-in kø :glad Det tror jeg er nogen af de bedste penge jeg nogensinde har brugt! Der var timelange køer til check-in og security. Vi blev i stedet ført igennem en privat security, som tog 5 min. Jeg er seriøst i tvivl om de overhovedet scannede vores tasker, for jeg opdagede senere, at jeg havde haft en halv liter vand liggende i min taske :o Men jeg var nu alligevel megaglad for, at jeg ikke havde en kravlebaby i en securitykø.

 

I fht. bleer, så havde vi både svømmebleer og normale bleer med hjemmefra. Svømmebleer havde vi på ingen måde behøvet at have med dog, dem kunne man købe rigeligt af på hotellet (vi var på Rhodos). Men jeg var ret tilfreds med, at vi havde de almindelige bleer med hjemmefra.

 

Vi plejer at putte E til lur, når han er træt. Vi havde ingen problemer, og det var næsten nemmere end hjemme, fordi han var så mæt af de nye oplevelser og han blev også ret træt af at være i poolen. Vi blev på værelset hos ham, men jeg oplevede at forældre kom tilbage efter putning uden børn, når vi spiste i restauranten om aftenen, så jeg går ud fra de sov alene :chin: Det ville jeg nok ikke have mod til. Men det var der altså nogle, der gjorde.

 

Vi var afsted med Star Tour/TUI til Rhodos i øvrigt. Du må undskylde, at det blev megalangt, jeg håber, at der er noget af det du kan bruge, også selvom det ikke helt er samme alder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ufatteligt at jeg med den smøre kan glemme noget, men jeg ved ikke, om I rejser fra København, hvis I gør, så er der her et link omkring hvad man må tage med af mad og lign gennem security.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi rejser fra aalborg. Vi skal afsted med bedstemor, morfar og mine søstre på 11 år (bedste er 39 og k elsker bedste). Så vi er nok til at holde øje med hende.

 Se nederst på billetten står det ang mad.

IMG_5283.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, Elisamus said:

Vi rejser fra aalborg. Vi skal afsted med bedstemor, morfar og mine søstre på 11 år (bedste er 39 og k elsker bedste). Så vi er nok til at holde øje med hende.

 Se nederst på billetten står det ang mad.

IMG_5283.PNG

 

Hmm, tror bare jeg ville være lidt rebelsk og gøre det alligevel. Det værste der kan ske, er vel at de kan bede jer om at smide det ud? Og så tror jeg, at jeg ville lade være med at tage noget med, der lugter helt vildt med, fx spegepølse. Så kan man jo give hende det lidt diskret. Jeg har også meget svært ved at se, hvordan en smoothie fx skulle være et hygieneproblem, tænker mere at det er fordi hele flyet ikke skal lugte til Hr. Jensens mad med gammel Ole eller Fru. Jensens spegepølsemad, fordi de er for nærige til at købe flymaden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været ude at rejse med spies Thomas Cook airlines mange gange (senest her i august) med vores børn og har hver gang haft snacks med til baby i form af smoothies, ostehaps, rosiner osv. Det har aldrig været noget problem. I check in har de nogle gange taget stikprøver på babymaden, hvor den lige blev scannet på en eller anden smart måde og så fik vi den retur. Madreglerne gælder ikke for babyer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 hours ago, Mette A. said:

Vi har været ude at rejse med spies Thomas Cook airlines mange gange (senest her i august) med vores børn og har hver gang haft snacks med til baby i form af smoothies, ostehaps, rosiner osv. Det har aldrig været noget problem. I check in har de nogle gange taget stikprøver på babymaden, hvor den lige blev scannet på en eller anden smart måde og så fik vi den retur. Madreglerne gælder ikke for babyer.

Tak du er en engel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

51 minutes ago, Elisamus said:

Tak du er en engel

Det var så lidt :) Håber I får en skøn tur. Vi var i øvrigt på Gran Canaria sidst vi var afsted. Ang. middagslur så har vi bare puttet baby i sengen i lejligheden og så er der en der er blevet tilbage og har læst en bog/sovet osv, mens man ventede på baby vågnede igen. Men hvis jeres pige kan sove i klapvogn er det jo også en mulighed og så bare stille hende i skyggen et sted i nærheden af jer. 

Da vi var afsted sidst var det helt genialt (men også en lidt dyr løsning), da vi havde udgang til pool direkte fra egen terrasse og med egne liggestole. Så vi kunne putte baby i lejligheden og så gå ud på terrassen og slikke sol/bade og stadig høre baby med åben terrassedør. Men det er nok ikke noget vi lige kommer til igen, da det kun var pga det var vores bryllupsrejse vi valgte lidt ekstra luksus.

 

Ellers er jeg lidt i tvivl om hvad det er du gerne vil vide mht. lur?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26 minutes ago, Mette A. said:

Det var så lidt :) Håber I får en skøn tur. Vi var i øvrigt på Gran Canaria sidst vi var afsted. Ang. middagslur så har vi bare puttet baby i sengen i lejligheden og så er der en der er blevet tilbage og har læst en bog/sovet osv, mens man ventede på baby vågnede igen. Men hvis jeres pige kan sove i klapvogn er det jo også en mulighed og så bare stille hende i skyggen et sted i nærheden af jer. 

Da vi var afsted sidst var det helt genialt (men også en lidt dyr løsning), da vi havde udgang til pool direkte fra egen terrasse og med egne liggestole. Så vi kunne putte baby i lejligheden og så gå ud på terrassen og slikke sol/bade og stadig høre baby med åben terrassedør. Men det er nok ikke noget vi lige kommer til igen, da det kun var pga det var vores bryllupsrejse vi valgte lidt ekstra luksus.

 

Ellers er jeg lidt i tvivl om hvad det er du gerne vil vide mht. lur?

Det der bekymrede mig var at fordi vi har all inclusive så er måltider ret låste, fx frokost fra 12.30 hvilket jeg synes er sent fordi hun er vandt til at spise kl 11.30. Det samme med morgenmad som er fra kl 8 og herhjemme ståe vi jo kl 6. Tænker jeg vil tage grød pulver med hjemmefra så vi kan klare en nød morgenmad hvis vi står så tidlig op. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog nogle af de der grødposer fra Semper med, som han så lige fik om morgenen, samt købte nogle bananer osv vi havde på værelset. Vi har også før haft pulvergrød med. Så gik det fint med at klare sig indtil vi kunne komme op og få morgenmad på restauranten kl. 8.

Mht frokost, så er morgenmaden åben i ret lang tid, så ofte kunne vi nå en anden omgang med morgenmad inden den lukkede. Og ellers var der toast/pølser/frugt og lign. imellem måltiderne, så han kunne få lidt inden man puttede til lur. Og så tog vi lidt til side til ham fra frokosten, som han kunne få når han vågnede, hvis vi forventede at han ikke ville vågne før den var slut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mette hvor boede i på grand canaria da i var afsted?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 12/8/2016 at 8:35 PM, Elisamus said:

Mette hvor boede i på grand canaria da i var afsted?

Vi boede på Ocean Beach Club, da vi ville have lidt ekstra luksus til vores bryllupsrejse, men vi plejer normalt at være på Sunwing som varmt kan anbefales - de er helt fantastiske for børnefamilier. Hun vil nok ikke få lige så meget ud af det endnu som når hun bliver ældre, men hun vil nok stadig synes det er skønt at lege i miniland med alt det legetøj der er, samt visse aktiviteter som at male, tegne og måske få ansigtsmaling. Og så er der shows om aftenen der måske også kunne fange hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, Mette A. said:

Vi boede på Ocean Beach Club, da vi ville have lidt ekstra luksus til vores bryllupsrejse, men vi plejer normalt at være på Sunwing som varmt kan anbefales - de er helt fantastiske for børnefamilier. Hun vil nok ikke få lige så meget ud af det endnu som når hun bliver ældre, men hun vil nok stadig synes det er skønt at lege i miniland med alt det legetøj der er, samt visse aktiviteter som at male, tegne og måske få ansigtsmaling. Og så er der shows om aftenen der måske også kunne fange hende.

Vi tror mini disco er lige hende, hun elsker musik og danse. Ej vi glæder os meget til at skulle afsted. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER