tsecret

Mæslinger i storebrors institution...

7 indlæg i dette emne

Storebror går i børnehavedelen i en stor integreret institution, hvor der nu er et tilfælde af mæslinger i vuggestuedelen. 

 

Så kommer det lige pludseligt tæt på, især når man har en baby på snart 5 måneder. der er godt nok lang tid til hun kan vaccineres... 

 

Vi skulle egentlig alle sammen have været til julefest fredag, men det bliver i hvert fald ikke til noget for mig og baby alligevel... og aflevering og hentning bliver noget mere besværligt det næste stykke tid, hvor vi ikke vil have hende med ind i institutionen. hvor længe mon sådan en periode varer. 

 

I det mindste er hun ikke startet i vuggestue, tænker det må være værre for dem der er startet men endnu ikke vaccineret. 

 

Har i stødt på mæslinger? Hvad tænker i om vores forholdsregler? Ville i gøre noget anderledes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Oh shit.. Nej, vi er heldigvis ikke stødt på det, men jeg ville gøre præcis som jer hvis det skete. Baby skal ikke med i institutionen! 

Nu ved jeg ikke hvordan mæslinger smitter, men jeg ville også indføre håndvask og sprit når man kommer hjem fra institution.. :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft det i Felix institution og jeg er ked af at sige det men det spredte sig hurtigt. Det startede i den anden ende af Silkeborg og det er alligevel en ret stor by. Embedslægen godkendte at børn ned til 12 mdr fik deres mfr men ellers var der ikke så meget at gøre end det du gør nu. Det er heldigvis de voksne der bliver hårdest ramt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også skifte bluse på storebror når i kommer hjem. Håber at lille pigen går fri

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mæslinger er desværre utrolig smitsom, og derfor er det det helt rigtige at holde din baby udenfor institutionen.

Jeg ville blive så edderrasende hvis jeg havde et barn der ikke kunne vaccineres endnu og så gik på stue med en der havde mæslinger, fordi det nemt kan undgåes jo...grrr! Nå men som skrevet ville jeg også skifte tøj af den ældste med det samme.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gøre meget som de andre nævner.. Vask, sprit, tøjskift og ja alt hvad du kan komme i tanke om! Og hold den lille hjemme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt læsning om mæslinger, der er billeder, så man kan genkende det, hvis det er.  https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/boern/sygdomme/infektioner/maeslinger/

 

Jeg ville som de andre skriver også indføre som minimum indføre håndvask, når i kommer hjem (det gælder også de voksne), og så ville jeg faktisk også overveje bad til storebror, eller i hvert fald tøjskift. Hvis det ikke er på samme stue, så ved jeg ikke, om det er nødvendigt at håndhæve tøjskift, men jeg ville nok gøre det alligevel for en sikkerheds skyld.

 

Og så ville jeg som flere andre blive edderspændt rasende over situationen, synes virkelig ikke man kan være det bekendt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER