ccc

Må lægen det?

12 indlæg i dette emne

Jeg ringer til lægen idag og beder om en akut-tid idag..

fordi vores søn på 15 måneder trækker vejret meget hurtigt.. Hiver efter vejret og lyder som en pivedyr..han har det virkelig skidt med høj feber og hoster som bare fanden..jeg tør faktisk ik lade ham sove middagslur uden jeg sidder ved siden af ham for at hører om han blir ved med at trække vejret..

Jeg får så at vide af sekretæren at heg bare skal ringe til 1813 efter kl 16 for hun har ik flere tider idag..

jeg siger så at det jo er akut.. Og ik kan vente til efter kl 16..Det er hun ret ligeglad med..altanativt kan jeg komme op med ham i morgen kl 10.

hvad tænker i..er det meget normalt man ik jan blive presset ind akut? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ccc said:

Jeg ringer til lægen idag og beder om en akut-tid idag..

fordi vores søn på 15 måneder trækker vejret meget hurtigt.. Hiver efter vejret og lyder som en pivedyr..han har det virkelig skidt med høj feber og hoster som bare fanden..jeg tør faktisk ik lade ham sove middagslur uden jeg sidder ved siden af ham for at hører om han blir ved med at trække vejret..

Jeg får så at vide af sekretæren at heg bare skal ringe til 1813 efter kl 16 for hun har ik flere tider idag..

jeg siger så at det jo er akut.. Og ik kan vente til efter kl 16..Det er hun ret ligeglad med..altanativt kan jeg komme op med ham i morgen kl 10.

hvad tænker i..er det meget normalt man ik jan blive presset ind akut? 

 

Jeg ved ikke om de må, men hvis du er så bekymret (med rette lyder det til), så ville jeg bare ringe til 1813.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville også bare ringe 1813

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ringede jeg 1813 bagefter.. De blev skide sure og sagde man først skulle ringe til den EFTER egen læges lukketid, da man ALTID skal sørge for at søge egen læge først.. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu kæft det er op af bakke. Men fik du hjælp?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 30/11/2016 at 3:39 PM, ccc said:

Så ringede jeg 1813 bagefter.. De blev skide sure og sagde man først skulle ringe til den EFTER egen læges lukketid, da man ALTID skal sørge for at søge egen læge først.. 

 

Men det havde du jo også ligesom prøvet...:blink

Håber alt er vel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha hvor væmmeligt! Håber, han/I er ok :kram2

 

Jeg tænker, at både egen læge og 1813 er noget, hvor man må forvente et par timers vente-tid, evt et døgn hvis det er egen læge, mens 112 så er til NU-akut.

 

Jeg kan ikke gennemskue om din situation er NU-akut, men hvis jeg stod som mor (eller anden...) og følte det (eller bare var i tvivl) og blev afvist/udsat af læge og 1813, så ville jeg ringe 112.

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Barbamama said:

Puha hvor væmmeligt! Håber, han/I er ok :kram2

 

Jeg tænker, at både egen læge og 1813 er noget, hvor man må forvente et par timers vente-tid, evt et døgn hvis det er egen læge, mens 112 så er til NU-akut.

 

Jeg kan ikke gennemskue om din situation er NU-akut, men hvis jeg stod som mor (eller anden...) og følte det (eller bare var i tvivl) og blev afvist/udsat af læge og 1813, så ville jeg ringe 112.

 

:kram

Enig i dette.

 

Årh det lyder så ubehageligt og hvad fanen sker der for at en lægesekretær skal have lov at vurdere om det er akut nok, når du siger det er akut? Jeg blir en smule rasende altså.

 

Håber den lille er ok :kram2 god bedring til ham i hvert fald

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har tænkt meget på jer idag. Hvordan har lillemusen det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Han er ok nu.. Vi kom til hos 1813 kl 16.15 og han skulke så have noget til at udvide luftvejene..

men jeg har da tænk mig lige at lade en bemærkning falde hos egen læge om at hvis sekretæreren gerne må sidde og vudere hvorvidt vi må komme til i akuttiden..ja så er det nok bare ik en læge for os..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 2/12/2016 at 1:55 PM, Forunderligt said:

Enig i dette.

 

Årh det lyder så ubehageligt og hvad fanen sker der for at en lægesekretær skal have lov at vurdere om det er akut nok, når du siger det er akut? Jeg blir en smule rasende altså.

 

Håber den lille er ok :kram2 god bedring til ham i hvert fald

Det er altså noget af det hun er ansat til ;)

Hvis praktiserende læger, vagtlæger, akutmodtagelser m.v. skulle tage patienterne ind hver gang en mor eller patient selv mente det var akut, så ville man godt nok spilde meget tid.

 

Det er min faglige erfaring, at ikke ret mange har et begreb om hvornår noget reelt er akut.

 

Jeg kommenterer i øvrigt ikke på den aktuelle sag, blot på din kommentar her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saadan til en anden gang, loed din dreng som en søløve, naar han hostede? 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER