Guest

Hjælp

25 indlæg i dette emne

Hvad er dette? Han har det flere steder på kroppen. 

IMG_2282.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Klør det? Jeg tænker umiddelbart nældefeber?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Pada said:

Klør det? Jeg tænker umiddelbart nældefeber?

Også mit bedste bud :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Pada said:

Klør det? Jeg tænker umiddelbart nældefeber?

Han virker ikke mega generet.. sådan af opførsel.. men jeg kan se han klør i det og det er rødt og hævet...  

han har beklaget sig over ondt i halsen... jeg har kikket men kan ikke se det vilde der.. og han kunne fint spise og drikke til aften.. så jeg håber natten går fint.. og så må lægen have et kald kl 08 i morgen... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det ligner, han har brændt sig på en brændenælde :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn havde nældefeber sidste år...og det lignede ikke det der...

Håber lægen kan hjælpe for det ser ret slemt ud....:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:blinkDet er skarlagensfeber... 

halsbetændelse og udslæt.. men ingen feber... 

 

så kuren er penicilin i 7 dage:numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ach soooo... god bedring med ham :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Lady H said:

Ach soooo... god bedring med ham :kram2 

Tak:) han er jo heldigvis ikke særlig påvirket... udover lidt mere træt end normalt... så det hele går nok:tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt nok, anede ikke det kunne se sådan ud. Men så ved jeg da det!

 

God bedring med ham!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, M2680 said:

Vildt nok, anede ikke det kunne se sådan ud. Men så ved jeg da det!

 

God bedring med ham!

Næ det anede jeg heller ikke.. og jeg troede de fik feber og blev meget skidt af det.. men åbenbart ikke altid:chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har klassisk skarlagensfeber - 40 i feber :blink

 

Saa han er ogsaa sat paa penicillin :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

5 hours ago, Annette S said:

God bedring med Noah:kram

 

Tak skal du have :kram

 

Jeg er ret imponeret over, havd en enkelt dosis kan goere over en nat. Enten var Noah selv godt paa vej til at "heale" sig selv, eller ogsaa er det noget potent stads, vi har faaet... Men han er i hvert fald i bedring og hans hud er ikke laengere blaalilla :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det går ret hurtigt... lige nu har Silas lungebetændelse... allerede på 2 dagen af penicilinbehandlingen var han meget meget bedre:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Annette S said:

Ja det går ret hurtigt... lige nu har Silas lungebetændelse... allerede på 2 dagen af penicilinbehandlingen var han meget meget bedre:)

 

Aah, lungebetaendelse. Det er godt nok op ad bakke! God bedring med Silas saa :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annette, hvordan har I givet antibiotikaen for skarlagensfeber? Vi skal give 3 gange dagligt, men der staar i indlaegssedlen, at der skal gaa 8 timer imellem. Det er jo umuligt uden at skulle vaekke Noah for at give ham det. Saa han faar det taettere paa og igaar naaede vi kun 2 gange. Jeg overvejer om vi kan goere det og forlaenge med 1 eller 2 dage... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

38 minutes ago, Camillat said:

Annette, hvordan har I givet antibiotikaen for skarlagensfeber? Vi skal give 3 gange dagligt, men der staar i indlaegssedlen, at der skal gaa 8 timer imellem. Det er jo umuligt uden at skulle vaekke Noah for at give ham det. Saa han faar det taettere paa og igaar naaede vi kun 2 gange. Jeg overvejer om vi kan goere det og forlaenge med 1 eller 2 dage... 

 

Giv det til morgen, når han vågner, til frokost (eller måske når han bliver hentet, så de ikke skal bøvle med det i børnehaven) og inden han går i seng.

Det er okay ikke at vække, men det er vigtigt at han får sine tre doser spredt så jævnt over døgnet som muligt. Jeg ville ikke forlænge behandlingen, 10 dage er rigeligt, også selvom han har misset en eller to doser i behandlingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 hours ago, roselein said:

 

Giv det til morgen, når han vågner, til frokost (eller måske når han bliver hentet, så de ikke skal bøvle med det i børnehaven) og inden han går i seng.

Det er okay ikke at vække, men det er vigtigt at han får sine tre doser spredt så jævnt over døgnet som muligt. Jeg ville ikke forlænge behandlingen, 10 dage er rigeligt, også selvom han har misset en eller to doser i behandlingen.

 

Tak! Virkelig! :) 

 

Vi har faktisk gjort det saadan, som du skriver, baade igaar og idag, men mest spredt idag. Vi er noedt til at hente 13:30, for de maa ikke give medicin i boernehaven(mener jeg bestemt). Og det vil vaere saadan til med fredag. Der har han saa haft 7 hele dage og en halv. Laegen sagde mindst 6, men jeg har aldirg hoert om at 6 dage skulle vaere nok og oensker bestemt ikke for kort en kur, nu vi er igang.... 10 er nok lige i overkanten, taenker jeg, eller hvad?  

 

Det maa vaere noget krads stads! Han har sovet 3 timer her til eftermiddag :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 hours ago, Camillat said:

 

Tak! Virkelig! :) 

 

Vi har faktisk gjort det saadan, som du skriver, baade igaar og idag, men mest spredt idag. Vi er noedt til at hente 13:30, for de maa ikke give medicin i boernehaven(mener jeg bestemt). Og det vil vaere saadan til med fredag. Der har han saa haft 7 hele dage og en halv. Laegen sagde mindst 6, men jeg har aldirg hoert om at 6 dage skulle vaere nok og oensker bestemt ikke for kort en kur, nu vi er igang.... 10 er nok lige i overkanten, taenker jeg, eller hvad?  

 

Det maa vaere noget krads stads! Han har sovet 3 timer her til eftermiddag :blink

 

Lille mus, jeg tænker, det også kan være infektionen, der gør at han har brug for lidt ekstra hvile. Tænker det må have været hårdt at være så syg. Penicillin kan dog godt være lidt kradst for maven for mange (inkl. mig selv :P ).

 

Altså lægehåndbogen siger 7-10 dages behandling, så det tænker jeg er okay :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, roselein said:

 

Lille mus, jeg tænker, det også kan være infektionen, der gør at han har brug for lidt ekstra hvile. Tænker det må have været hårdt at være så syg. Penicillin kan dog godt være lidt kradst for maven for mange (inkl. mig selv :P ).

 

Altså lægehåndbogen siger 7-10 dages behandling, så det tænker jeg er okay :) 

 

Stensikkert. Jeg har hentet tidligt og nu sover han ogsaa idag. Jeg paataenker at lade ham sove hver eftermiddag og saa se, om han stadig har behov i weekenden. Det er i hvert fald godt for ham at sove, uden tvivl. Jeg giver ham probiotika hver sen eftermiddag, saa han har lidt at staa imod med, ligesom han faar lidt mad foer hver dosis. 

 

Vi startede torsdag, men fredag var foerste hele dag, saa fredag er faktisk 8. dag. Nu ser jeg, hvordan hans mave har det og taenker at det kan faa lov at bestemme, om fredag skal taelle med. Og saa en god probiotikakur efterfoelgende :) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn har også skarlagensfeber lige nu. Vi skal give 3 gange om dagen i 10 dage, og det er virkelig en kamp!! Alle gode råd modtages gerne. 

 

Hvornår kom han tilbage i børnehaven? Jeg overvejer om det skal være i morgen eller torsdag. Er godt nok fristet til at høre om de vil give den ene gang medicin om dagen ;) men må nok heller hente tidligt. Han blev syg i lørdags men startede først på penicillin mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 minutes ago, tsecret said:

Min søn har også skarlagensfeber lige nu. Vi skal give 3 gange om dagen i 10 dage, og det er virkelig en kamp!! Alle gode råd modtages gerne. 

 

Hvornår kom han tilbage i børnehaven? Jeg overvejer om det skal være i morgen eller torsdag. Er godt nok fristet til at høre om de vil give den ene gang medicin om dagen ;) men må nok heller hente tidligt. Han blev syg i lørdags men startede først på penicillin mandag.

 

Aah, det er strenge! Stakkels jer. 

 

Vil han ikke have medicinen, eller hvordan? Stik ham en vingummi eller noget lignende som premie, hvis det er. Alle kneb gaelder, selvom klokken er lort om morgenen.

Og ja, det var helse-else-belse-nulsukker-urte-mamma, der lige sagde det :D

 

Noah blev syg tirsdag aften, var sadan ok igen onsdag formiddag, men saa startede feberen for alvor og stod paa i halvanet doegn. Vi startede fredag paa antibiotika. Han er tilbage i BH idag. Officielt siger man 2 dage, saa det kan du godt. Men vores boernelaege ser helst 5 dage foer BH. Jeg vil ikke engang spoerge, om de vil give medicin... der er strenge regler om den slags hernede. 

 

Jeg tror, jeg koerer videre til og med fredag saa...  Jeg synes, jeg har hoert om flere, der efterfoelgende faar en strep A halsbetaendelse, som om det ikke er slaaet helt igennem med penicillin. 

 

Giv probiotika imens, to timer efter en dosis, og en god kur bagefter - husk ogsaa at skifte tandboersten! Og god bedring med ham. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Camillat said:

 

Aah, det er strenge! Stakkels jer. 

 

Vil han ikke have medicinen, eller hvordan? Stik ham en vingummi eller noget lignende som premie, hvis det er. Alle kneb gaelder, selvom klokken er lort om morgenen.

Og ja, det var helse-else-belse-nulsukker-urte-mamma, der lige sagde det :D

 

Noah blev syg tirsdag aften, var sadan ok igen onsdag formiddag, men saa startede feberen for alvor og stod paa i halvanet doegn. Vi startede fredag paa antibiotika. Han er tilbage i BH idag. Officielt siger man 2 dage, saa det kan du godt. Men vores boernelaege ser helst 5 dage foer BH. Jeg vil ikke engang spoerge, om de vil give medicin... der er strenge regler om den slags hernede. 

 

Jeg tror, jeg koerer videre til og med fredag saa...  Jeg synes, jeg har hoert om flere, der efterfoelgende faar en strep A halsbetaendelse, som om det ikke er slaaet helt igennem med penicillin. 

 

Giv probiotika imens, to timer efter en dosis, og en god kur bagefter - husk ogsaa at skifte tandboersten! Og god bedring med ham. 

 

 

Bestikkelser virker desværre ikke - det er prøvet! Ville med glæde give ham tre vingummibamser om dagen hvis det fik os i mål ;) 

 

Jeg tror heller ikke jeg tør spørge om medicin.. Lige nu driver han os til vanvid med indebrændt energi, så tror det vil være godt for ham at komme af sted nogle timer. Men føler mig også lidt som en dårlig mor at aflevere så tidligt når nu jeg går hjemme på barsel. Årh det er svært synes jeg!

 

I dag fik jeg ham endelig til at spise en probiotika pille! Dem har han ellers også afvist indtil videre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har probuotika i pulver, som roeres ud i vand. Kan du roere medicinen i lidt juice eller saft?

 

Du KAN jo godt sende ham afsted nogle timer.... naar de officielle dage er 2. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER