Frkfrydenlund

Ingen hjælp fra lægen

14 indlæg i dette emne

Kære alle. 

Jeg er ny herinde. Min kæreste og jeg, har et brændende ønske om familie forøgelse. Egentlig var alting planlagt og jeg smed p-piller i maj måned, med planer om et evt forårs/sommerbarn I 2017. MEN!  Min mens har været ret uregelmæssig siden. Cyklus på 53 dage, 48 dage og sidst 61 dage. Jeg har testet og testet med ingen positive tests. Lægen siger der ikke andet at gøre end at vente, men jeg er så frustreret. Kan man på nogen måde fremtvinge sin mens. eller skal jeg bare bide i det sure æble og VENTE!?

 

MVH 

Den fortvivlede 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er vist meget forskellige holdninger blandt læger ift. hvor lang tid man "skal" prøve.  Uregelmæssig cyklus er jo ikke unormalt, men din cyklus lyder godt nok til at være lidt lang. Er det ægløsningstest du har prøvet?

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Frkfrydenlund

 

Efter jeg stoppede med p-piller oplevede jeg faktisk det samme som du, med de lange cyklusser. Faktisk startede jeg med stadig at have regelmæssige cyklusser, men lige pludselig gik jeg fra at have en cyklus på 32-34 dage, til at have en cyklus mellem 45-50 dage. Det stod kun på i 2 cyklusser, da jeg valgte at prøve det der hedder Vitex, som er sådan noget kosttilskud som går ind og skaber balance i kroppen. Du kan prøve at google det og læse lidt om det. Men de her piller tog jeg hver dag i 3 uger og allerede i næste cyklus var jeg igen nede på en cyklus på 33-34 dage. Jeg kan ikke med sikkerhed sige, at det er pillerne der har gjort det, men jeg er da rimelig overbevist. Det kan selvfølgelig også være at den uanset hvad havde rettet sig ind.. Jeg fortsatte ikke med at tage vitex og har faktisk stadig en meget regelmæssig cyklus :-)

Håber du kan bruge det til et eller andet? Og så krydser jeg da fingre for at det snart lykkedes ;-):bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, M2680 said:

Der er vist meget forskellige holdninger blandt læger ift. hvor lang tid man "skal" prøve.  Uregelmæssig cyklus er jo ikke unormalt, men din cyklus lyder godt nok til at være lidt lang. Er det ægløsningstest du har prøvet?

 

 

Okay, så det kunne måske hjælpe at tale med en anden læge? Jeg har en ældre mandlig læge nu. Det er graviditets test som jeg har testet negativ. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, MH94 said:

Hej Frkfrydenlund

 

Efter jeg stoppede med p-piller oplevede jeg faktisk det samme som du, med de lange cyklusser. Faktisk startede jeg med stadig at have regelmæssige cyklusser, men lige pludselig gik jeg fra at have en cyklus på 32-34 dage, til at have en cyklus mellem 45-50 dage. Det stod kun på i 2 cyklusser, da jeg valgte at prøve det der hedder Vitex, som er sådan noget kosttilskud som går ind og skaber balance i kroppen. Du kan prøve at google det og læse lidt om det. Men de her piller tog jeg hver dag i 3 uger og allerede i næste cyklus var jeg igen nede på en cyklus på 33-34 dage. Jeg kan ikke med sikkerhed sige, at det er pillerne der har gjort det, men jeg er da rimelig overbevist. Det kan selvfølgelig også være at den uanset hvad havde rettet sig ind.. Jeg fortsatte ikke med at tage vitex og har faktisk stadig en meget regelmæssig cyklus :-)

Håber du kan bruge det til et eller andet? Og så krydser jeg da fingre for at det snart lykkedes ;-):bd

Okay, spændende. Det vil jeg helt sikkert prøve. Om ikke andet,  er balance i kroppen generelt vel ikke en dum ting. Tusind tak for dit råd :-) 

Prøvede du at blive gravid i den sammenhæng eller? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anbefaler også Vitex agnus castus, og bidro ren, det skal hjælpe med en mere normalisert cyklus, bedre æg og slimhinder. :)

De fleste læger siger man skal prøve selv i ca 1.år før man får en udredning. :) Jeg ville også begynt at måle temperatur hver morgen for at finde ægløsning. :)  Lykke til! :goodluck

:bd

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med de lange cyklusser, du har haft, så tænker jeg, om du måske har PCO? :chin: Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at læse lidt om PCO/PCOS, og hvis du tænker, at det måske kunne passe på dig, så synes jeg, at du skal bede din læge om en henvisning til en gynækolog, så du kan blive undersøgt. Hvis det ender med at du rent faktisk har PCO, så SKAL I da have hjælp med baby projektet. Rigtig meget held og lykke :bd 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver at gå i gang med Vitex og Bidro Ren, samt tage min temperatur hver morgen :-)

 

Jeg har været ved gynækolog for et års tid siden, hvor jeg fik lavet et indgreb på livmoderhalsen. I den forbindelse blev jeg "tjekket" for PCO og det så fint ud. Men jeg ved selvfølgelig ikke om det kan ændre sig?  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det ikke, men om du lever som du gjorde for et år siden nu, så tænker jeg at det ikke er pco viss det var det som blev sagt. :)

Jeg ved man kan ændre livsstil og blive pco(s) fri, så måske det går andre vejen også?

Jeg har tabt mig ved at spise lchf, sluttet med sigaretter og alkohol og tar vitex og bidro. Jeg har blevet gravid naturlig flere gange nu... :)

(sa/ma/bio hver gang, men det er et mirakel i mine øjne at juli er gravid!)  

Nu får vi så lidt hjælp fra læge, så håber jeg det kan gøre susen! :goodluck

 

Håber det stabiliserer sig for dig, og at i slipper for at vente så længe på jeres ønskebarn! :kiss

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, Frkfrydenlund said:

Okay, spændende. Det vil jeg helt sikkert prøve. Om ikke andet,  er balance i kroppen generelt vel ikke en dum ting. Tusind tak for dit råd :-) 

Prøvede du at blive gravid i den sammenhæng eller? 

Ja, det virkede i hvert fald godt for mig. Der er også en tråd herinde, hvor der er mange der skriver om gode erfaringer. 

 

Ja, vi prøvede fra december '15 til og med marts 16'. Vi blev desværre ikke gravide. Så holdte vi pause til og med oktober og er nu i gang igen :-) 

 

Angående pcos, tror jeg ikke man skal mistænke det for hurtigt. Ved der er flere forskellige symptomer der kommer ind udover lange cyklusser. Jeg var også bange for at jeg måske havde pcos, men havde ingen andre symptomer udover lange cyklusser. Så jeg prøvede først med vitex og så tiden an. Men du skal self gøre det du føler er bedst :-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale akupunktur. Det hjalp mig og har nu en cyklus på 28 dage. Er ikke gravid endnu, men vi har også kun forsøgt i en cyklus. Smed dog p pillerne i august. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Akupunktur glemte jeg, går hver anden uge. :)  Helt fantastisk virkning! :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan også klart anbefale akupunktur. Jeg havde modsatte problem. Min cyklus var 13-20 dage, men akupunktur fik den stabiliseret til 29 dage. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 hours ago, Frkfrydenlund said:

Jeg prøver at gå i gang med Vitex og Bidro Ren, samt tage min temperatur hver morgen :-)

 

Jeg har været ved gynækolog for et års tid siden, hvor jeg fik lavet et indgreb på livmoderhalsen. I den forbindelse blev jeg "tjekket" for PCO og det så fint ud. Men jeg ved selvfølgelig ikke om det kan ændre sig?  

Nej, så lyder det jo ikke som om, at PCO er synderen. Så har jeg desværre ingen vise ord, andet end at give det tid.... :prik Men kan forstå, at mange har været glade for akupunktur, så det kunne måske være et forsøg værd?

Forstår udemærket utålmodigheden :kram2 Håber det snart vender for jer! :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER